VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchvat Opočnu uleví, ale zatím ne všude

Opočno - Nejen úlevu od kamionů i osobáků a výfukových plynů přinese městu plánovaný obchvat, s jehož výstavbou by se mohlo začít již příští podzim.

30.10.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Jaroslav Sýbek

Opočno získá do svého vlastnictví i některé komunikace, které jím procházejí, a bude se o ně muset postarat a opravovat je.

Přitížit by se navíc mohlo obyvatelům ulice Na Olivě, právě sem se totiž přesune doprava. „Máme z toho obavu. Nejvíce se bojíme, že by ke stavbě druhé fáze došlo pozdě, až za několik dlouhých let. Problémy se přesunou sem a my to všechno budeme muset snášet," bojí se o klid u svého domova jeden z místních obyvatel.

Obchvat se totiž bude stavět na dvě etapy. „Investor počítá s realizací nejprve 1. etapy, příprava stavebních prací a realizace bude zahájena bezprostředně po získání stavebního povolení. Následovat by měla 2. etapa, která bude mít sice jiné zdroje financování, ale její realizace a dokončení by mělo navazovat na realizaci 1. etapy. Dokud nebude dokončena 2. etapa, bude doprava vedena po ulici Na Olivě. Jsme si velice dobře vědomi toho, že pro občany žijící v této ulici to bude dočasné zatížení a zhoršení jejich podmínek bydlení. Víme ale, že jde jen o dočasné řešení a již nyní je zadáno zpracování projektové dokumentace na chodník v ulici Na Olivě," prozradila starostka Šárka Škrabalová.

Podle jejích slov vedení města také řeší, jakým způsobem se postará o komunikace, které zřejmě získá do svého vlastnictví.

Kromě toho se město zabývá i dalšími otázkami. „Na odbor dopravy Městského úřadu Dobruška byla podána žádost o stavební povolení na celou stavbu obchvatu (1. i 2. etapu). Čeká nás ještě dlouhá cesta k tomu, než se naše město zbaví zátěže hlavně těžkou nákladní dopravou, která nám nejen znepříjemňuje život svými exhalacemi a hlukem, ale ohrožuje i naši bezpečnost," doplnila Škrabalová. Důležitou jistotou pro obyvatele Opočna je fakt, že investor zaplatí a postaví také mimoúrovňové křížení cyklostezky. Místní lidé totiž poukazovali na fakt, že by toto místo mohlo být nebezpečné,

„Sama jsem toto místo obchvatu vnímala jako rizikové a jsem velmi ráda, že se Královéhradecký kraj rozhodl, i na základě žádosti rady města a tlaku veřejnosti, zahrnout tuto stavbu do svých investic. Toto rozhodnutí znamená, že ze svého rozpočtu zainvestuje celou stavbu lávky nad obchvatem," popsala starostka Opočna Šárka Škrabalová.

Lávka se bude stavět tak, aby ji mohli využívat jak cyklisté, tak chodci. Město se také s Královéhradeckým krajem dohodlo na prodloužení protihlukových zábran do oblasti od hřbitova až k cyklostezce.

(zem, zr)

Autor: Redakce

30.10.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

EET ilustrační foto

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

Zrychlíme převody peněz, plánují banky

Místo pár sekund trvá platba na účet v jiném finančním ústavu až dny. Rýsuje se změna.

Deště a tající sníh zvedají na desítce mít v Česku hladiny toků

Povodňový stupeň pohotovosti dnes brzo ráno hlásily tři měřicí stanice, Dalečín a Veverská Bítýška na Svratce a Pertoltice na Liberecku na Panenském potoce. V některých případech za to může nahromaděný led. Vyplývá to z informací Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies