VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obyvatelé z hradecké třídy Karla IV.: Chceme parkoviště pod zemí

Hradec Králové - Na jedné straně nadšení na druhé straně kritika úbytku parkovacích míst a komunikace ze strany některých představitelů města. Takové jsou emoce kolem připravované rekonstrukce hradecké třídy Karla IV.

11.4.2014
SDÍLEJ:

Třída Karla IV. v centru Hradce Králové.Foto: Deník/ Ondřej Littera

Na tom, že je zásah potřeba, se shodují všechny strany. Názory se však začínají lišit, jakmile dojde na změny podmínek pro parkování, které by s rekonstrukcí měly souviset. Ze stávajících 225 parkovacích míst by jich totiž podle jednoho z návrhů měla zbýt téměř jen polovina.

Vlna odporu dokonce způsobila vznik petice, která má na svých facebookových stránkách již téměř tisícovku příznivců. Lidem především vadí, že by redukce parkovacích míst přinesla i omezení pro rezidenty, kteří by před svými domy mohli zastavit jen na půl hodiny a pak by museli přeparkovat jinam. „Parkovací dům přitom v této lokalitě podle nich není kde stavět. „My prosazujeme návrh řešení architekta Čížka na parkovací dům pod třídou Karla IV. s 222 místy a povrchovým stáním s 90 místy," říká členka petičního výboru Šárka Soares. „Jedním z mála, kteří s námi věcně diskutují, je náměstek primátora Martin Soukup, který návrh podzemního parkoviště považuje za nejlogičtější," dodává Soares.

Martin Soukup byl již v minulosti zastáncem vybudování podzemního parkoviště na této třídě a také na Velkém náměstí. „Je to jednoznačný trend ve všech vyspělých zemích západní Evropy," říká Soukup a dodává: „Auta k dnešnímu životu patří. Nejde je vytěsnit na periferii." Návrh vítají i tamní podnikatelé. „Každý chce parkovat co nejblíže svého domu. I zákazníci chtějí mít parkování u obchodů,"  konstatuje Věra Kulhánková, jednatelka prodejny kol na třídě Karla IV.

Jednoduché řešení se nabízíOvěřovací studie využití podzemních garáží pod třídou Karla IV. od architekta Jana Čížka zatím nebyla detailněji veřejně prezentována.  „Mám rád jednoduché věci a zde se jednoduché řešení přímo nabízelo. Celé těleso třídy je nasypáno, vnuklo mi to tedy myšlenku, že by násypy šlo znovu vytěžit a vybudovat podzemní garáže v místě, kde to lidé potřebují," předesílá architekt. Podzemní část by byla určena zejména rezidentům, nadzemní stání by sloužila hlavně zákazníkům restaurací a obchodů, také invalidům. Na jedné straně by se do jednopodlažního objektu vjelo, na druhé vyjelo. Pak by na třídě neubyla parkovací stání. Dopravně by ulice byla řešena podobně jako je nyní, počítá se i s cyklostezkami. Studie navrhuje také rozšíření zeleně.

(tr)

Autor: Redakce

11.4.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Škoda Kodiaq.
36

Škoda Kodiaq je hit. Na některé verze se čeká půl roku

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies