Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obyvatelé z hradecké třídy Karla IV.: Chceme parkoviště pod zemí

Hradec Králové - Na jedné straně nadšení na druhé straně kritika úbytku parkovacích míst a komunikace ze strany některých představitelů města. Takové jsou emoce kolem připravované rekonstrukce hradecké třídy Karla IV.

11.4.2014
SDÍLEJ:

Třída Karla IV. v centru Hradce Králové.Foto: Deník/ Ondřej Littera

Na tom, že je zásah potřeba, se shodují všechny strany. Názory se však začínají lišit, jakmile dojde na změny podmínek pro parkování, které by s rekonstrukcí měly souviset. Ze stávajících 225 parkovacích míst by jich totiž podle jednoho z návrhů měla zbýt téměř jen polovina.

Vlna odporu dokonce způsobila vznik petice, která má na svých facebookových stránkách již téměř tisícovku příznivců. Lidem především vadí, že by redukce parkovacích míst přinesla i omezení pro rezidenty, kteří by před svými domy mohli zastavit jen na půl hodiny a pak by museli přeparkovat jinam. „Parkovací dům přitom v této lokalitě podle nich není kde stavět. „My prosazujeme návrh řešení architekta Čížka na parkovací dům pod třídou Karla IV. s 222 místy a povrchovým stáním s 90 místy," říká členka petičního výboru Šárka Soares. „Jedním z mála, kteří s námi věcně diskutují, je náměstek primátora Martin Soukup, který návrh podzemního parkoviště považuje za nejlogičtější," dodává Soares.

Martin Soukup byl již v minulosti zastáncem vybudování podzemního parkoviště na této třídě a také na Velkém náměstí. „Je to jednoznačný trend ve všech vyspělých zemích západní Evropy," říká Soukup a dodává: „Auta k dnešnímu životu patří. Nejde je vytěsnit na periferii." Návrh vítají i tamní podnikatelé. „Každý chce parkovat co nejblíže svého domu. I zákazníci chtějí mít parkování u obchodů,"  konstatuje Věra Kulhánková, jednatelka prodejny kol na třídě Karla IV.

Jednoduché řešení se nabízíOvěřovací studie využití podzemních garáží pod třídou Karla IV. od architekta Jana Čížka zatím nebyla detailněji veřejně prezentována.  „Mám rád jednoduché věci a zde se jednoduché řešení přímo nabízelo. Celé těleso třídy je nasypáno, vnuklo mi to tedy myšlenku, že by násypy šlo znovu vytěžit a vybudovat podzemní garáže v místě, kde to lidé potřebují," předesílá architekt. Podzemní část by byla určena zejména rezidentům, nadzemní stání by sloužila hlavně zákazníkům restaurací a obchodů, také invalidům. Na jedné straně by se do jednopodlažního objektu vjelo, na druhé vyjelo. Pak by na třídě neubyla parkovací stání. Dopravně by ulice byla řešena podobně jako je nyní, počítá se i s cyklostezkami. Studie navrhuje také rozšíření zeleně.

(tr)

Autor: Redakce

11.4.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
1

VIDEO: U Belgie našli zachovalou ponorku z 1. světové války. I s posádkou

Ruské vojenské helikoptéry během manévrů Západ 2017 na cvičišti u Petrohradu.
9 5

Při cvičení Západ 2017 došlo k nehodě, střela zamířila mezi novináře

Svět by měl zasáhnout proti terorismu, řekl Zeman v OSN

Prezident Miloš Zeman vystoupil na půdě Valného shromáždění OSN v New Yorku. Upozornil zde na boj s terorismem. Svět podle něj stále nedokázal rozhodně zasáhnout, k čemuž je mimo jiné potřeba i silný úřad OSN, který by byl schopen použít i vojenskou sílu. Vyzval také k zastavení migrace.

Začíná kampaň Číst Havla. Dětem přiblíží Havla jako literáta

Knihovna Václava Havla dnes spustila kampaň Číst Havla, která chce žákům základních a středních škol pomoci poznat Václava Havla nejen jako velkou postavu české historie, ale především jako čtivého a podnětného spisovatele.

Na sdílení kol půjde 20 milionů. Města mohou žádat o dotace

Sdílení jízdních kol ve městech podpoří nová dotace ze Státního fondu životního prostředí. Na takzvaný bikesharing je určeno 20 milionů korun. O peníze mohou žádat města, dopravní podniky i soukromé firmy. Dalších 20 milionů půjde do osvěty pro ekologicky čistou dopravu. 

Česká meziválečná avantgarda boduje. Toyen, Šíma a Kupka stojí miliony

Na zahraničních aukcích se z českých autorů stále nejlépe prodávají jména spojená s meziválečnou avantgardou. Mezi nejdražšími bohemiky první poloviny letošního roku figurují obvyklá jména, tedy Toyen, Josef Šíma a František Kupka. Mezi desítkou nejdražších děl českých autorů mají každý po dvou dílech. Ke koupi deseti nejdražších bohemik by případný zájemce potřeboval 2,2 milionu eur, tedy asi 57 milionů korun, uvádí server Artplus.cz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení