Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obyvatelé z hradecké třídy Karla IV.: Chceme parkoviště pod zemí

Hradec Králové - Na jedné straně nadšení na druhé straně kritika úbytku parkovacích míst a komunikace ze strany některých představitelů města. Takové jsou emoce kolem připravované rekonstrukce hradecké třídy Karla IV.

11.4.2014
SDÍLEJ:

Třída Karla IV. v centru Hradce Králové.Foto: Deník/ Ondřej Littera

Na tom, že je zásah potřeba, se shodují všechny strany. Názory se však začínají lišit, jakmile dojde na změny podmínek pro parkování, které by s rekonstrukcí měly souviset. Ze stávajících 225 parkovacích míst by jich totiž podle jednoho z návrhů měla zbýt téměř jen polovina.

Vlna odporu dokonce způsobila vznik petice, která má na svých facebookových stránkách již téměř tisícovku příznivců. Lidem především vadí, že by redukce parkovacích míst přinesla i omezení pro rezidenty, kteří by před svými domy mohli zastavit jen na půl hodiny a pak by museli přeparkovat jinam. „Parkovací dům přitom v této lokalitě podle nich není kde stavět. „My prosazujeme návrh řešení architekta Čížka na parkovací dům pod třídou Karla IV. s 222 místy a povrchovým stáním s 90 místy," říká členka petičního výboru Šárka Soares. „Jedním z mála, kteří s námi věcně diskutují, je náměstek primátora Martin Soukup, který návrh podzemního parkoviště považuje za nejlogičtější," dodává Soares.

Martin Soukup byl již v minulosti zastáncem vybudování podzemního parkoviště na této třídě a také na Velkém náměstí. „Je to jednoznačný trend ve všech vyspělých zemích západní Evropy," říká Soukup a dodává: „Auta k dnešnímu životu patří. Nejde je vytěsnit na periferii." Návrh vítají i tamní podnikatelé. „Každý chce parkovat co nejblíže svého domu. I zákazníci chtějí mít parkování u obchodů,"  konstatuje Věra Kulhánková, jednatelka prodejny kol na třídě Karla IV.

Jednoduché řešení se nabízíOvěřovací studie využití podzemních garáží pod třídou Karla IV. od architekta Jana Čížka zatím nebyla detailněji veřejně prezentována.  „Mám rád jednoduché věci a zde se jednoduché řešení přímo nabízelo. Celé těleso třídy je nasypáno, vnuklo mi to tedy myšlenku, že by násypy šlo znovu vytěžit a vybudovat podzemní garáže v místě, kde to lidé potřebují," předesílá architekt. Podzemní část by byla určena zejména rezidentům, nadzemní stání by sloužila hlavně zákazníkům restaurací a obchodů, také invalidům. Na jedné straně by se do jednopodlažního objektu vjelo, na druhé vyjelo. Pak by na třídě neubyla parkovací stání. Dopravně by ulice byla řešena podobně jako je nyní, počítá se i s cyklostezkami. Studie navrhuje také rozšíření zeleně.

(tr)

Autor: Redakce

11.4.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ammán, Jordánsko
AKTUALIZOVÁNO
1

Izraelská ambasáda v Jordánsku pod útokem, zatím asi dva mrtví

Ilustrační foto
7 8

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Co by bylo, kdyby Škodu nepřevzal Volkswagen? Felicia mohla být sedan

Favorit, přelomový model české automobilky Škoda, letos slaví třicetiny. A tohle je poslední ze série našich příběhů, které se věnují jeho vývoji. Tentokrát se dostaneme až k jeho nástupci, Felicii. Ta se rodila do jisté chvíle ve stejných porodních bolestech jako Favorit. Pak ale na scénu vstupuje Volkswagen.

Hrajete si s ohněm, varuje Arabská liga. Detektory neodstraníme, kontruje Izrael

"Izrael si hraje s ohněm. Jeruzalém představuje červenou linii, která nesmí být narušena," varovali ministři zahraničí zemí Arabské ligy v souvislosti s rozhodnutím Izraele instalovat u vstupu na Chrámovou horu detektory kovu. "Detektory zůstanou, kde jsou," oponuje Izrael.

Množí se falešné sbírky na ulicích. Zkušenost s nimi má už čtvrtina lidí

Předstírají, že jsou neslyšící, kteří pořádají sbírku na dobrou věc. Ale jen do chvíle, než narazí na člověka, který ovládá znakovou řeč. Pak utečou.

AKTUALIZOVÁNO

Pilný s Babišem jednali v Lánech s prezidentem o rozpočtu

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil dnes v Lánech s prezidentem Milošem Zemanem o přípravě rozpočtu na příští rok, ale i dlouhodobých aspektech české ekonomiky, třeba o chybějících lidech na trhu práce a evropských dotacích. Pravidelného jednání expertů se účastnil také Pilného předchůdce v křesle ministra financí Andrej Babiš (ANO), který návrh rozpočtu s deficitem 50 miliard připravoval. Prezident podle Hradu radil autorům rozpočtu soustředit se na investice víc než na spotřebu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení