Policie ČR společně s jedním z telefonních operátorů tak odstartovala prvního září v rámci Mezinárodního dne seniorů celorepublikovou kampaň, kdy se snaží starým lidem radit, jak se chovat při návštěvách neznámých lidí a také při telefonátech s neznámým člověkem.

„Podle policejních statistik se více než tisíc seniorů ročně stane obětí podvodníků, kteří vymýšlejí stále nové triky, jak zneužít důvěřivosti starších lidí. Cílem kampaně je varovat před praktikami podvodníků, kteří často zneužívají důvěry seniorů a neoprávněně vystupují jako obchodní zástupci, technici nebo různí řemeslníci." uvedla Zuzana Pidrmanová, koordinátorka prevence.

Zákazníkům telekomunikační společnosti bude vysvětleno, aby od neznámých osob vždy požadovali kartu, kterou identifikují společnost ve které pracují.
Po celé republice budou rozmístěny plakáty na telefonních budkách a samolepky s radami, které jsou určeny na domovní dveře.

Základní informace, které policie společně s telekomunikační společností radí seniorům a jejich blízkým najdete také na webových stránkách radimeseniorum.cz.
Staří lidé tak mohou zjistit a předem se připravit na to, jak se při takové neočekávané návštěvě nebo telefonátu chovat.

Stále častěji totiž do domácností chodí podomní prodejci, kteří se vydávají za zaměstnance společností, ve kterých ale ve skutečnosti vlastně vůbec nepracují.