VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Podjezd do Kuklen zatím ukáže vlídnější tvář cyklistům

Hradec Králové - Směrem do centra by na chodníku u podjezdu měly do roka zmizet schody. Průjezd cyklistů by pak mohl být plynulejší. Podle plánů by se ale podjezd mohl 
v budoucnu rozšířit až o jeden jízdní pruh.

9.3.2014
SDÍLEJ:

Nákladní automobil poškodil trolejové vedení a zkomplikoval dopravu v kuklenském podjezdu v Hradci Králové.Foto: Deník

Zatím příznivější situace směrem k cyklistům – tak zní plány magistrátu týkající se podjezdu pod železniční tratí směrem do Kuklen. Územní plán už bude zřejmě odvážnější, počítá s rozšířením až o jeden pruh,  prohloubením a stezkou pro cyklisty a chodce.

„V současné době děláme sondy stěn, nevíme, jakým způsobem jsou založené. Pak bychom chtěli směrem do centra zahladit současných několik schodů na chodníku, aby cyklisté mohli pohodlně kolo vést a za podjezdem opět nasednout, stejně jako je to na druhé straně," předestřel prozatímní změny náměstek primátora Jindřich Vedlich. Úpravy by měly stát v řádech statisíců a hotovo by mohlo být za rok a půl.

Představy architektů, kteří pracují na územním plánu,  jsou již odvážnější. „Počítáme s rozšířením kuklenského podjezdu," potvrdil Tomáš Vymetálek, spolutvůrce územního plánu. Úpravy by šly zřejmě ruku v ruce s plánovanou stavbou obchodního centra Aupark u Koruny, které dopravu zahustí. Původně se uvažovalo o odvedení dopravy nově vybudovaným podjezdem  v místech, kde je restaurace u Švagerků. „Tam by to zřejmě bylo obtížné, tunel by měl několik set metrů a už by byl problém dostat tam cyklisty a chodce, přikláníme se spíš k variantě rozšíření stávajícího podjezdu," řekl Vymetálek. Podjezd by mohl být podle plánů o osmdesát centimetrů hlubší a přibyl by v něm jeden jízdní pruh. Po obou stranách by byly cyklostezky a chodníky. „Ten prostřední pruh by byl variabilní, podle provozu," plánuje architekt. „Podjezd je přece jen brána do Kuklen, zasloužil by si rekonstrukci i dobré osvětlení," dodal. Zatím  je projekt ve fázi studie.

Procházet podjezdem v noci je nepříjemné kvůli slabému osvětlení. Také se tam občas zaklíní nákladní vůz jehož řidič nerespektuje dopravní značení. „Děje se to tak dvakrát třikrát do roka. Bohužel nám řidiči poškodí vedení pro trolejbusy a my to musíme opravovat," potvrdil František Meduna z hradeckého dopravního podniku.

Autor:

9.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Zeman ve sněmovně. 21.2.2016
3 4

Nevěřte zeleným fanatikům, vyzval poslance Zeman

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies