Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Podjezd do Kuklen zatím ukáže vlídnější tvář cyklistům

Hradec Králové - Směrem do centra by na chodníku u podjezdu měly do roka zmizet schody. Průjezd cyklistů by pak mohl být plynulejší. Podle plánů by se ale podjezd mohl 
v budoucnu rozšířit až o jeden jízdní pruh.

9.3.2014
SDÍLEJ:

Nákladní automobil poškodil trolejové vedení a zkomplikoval dopravu v kuklenském podjezdu v Hradci Králové.Foto: Deník

Zatím příznivější situace směrem k cyklistům – tak zní plány magistrátu týkající se podjezdu pod železniční tratí směrem do Kuklen. Územní plán už bude zřejmě odvážnější, počítá s rozšířením až o jeden pruh,  prohloubením a stezkou pro cyklisty a chodce.

„V současné době děláme sondy stěn, nevíme, jakým způsobem jsou založené. Pak bychom chtěli směrem do centra zahladit současných několik schodů na chodníku, aby cyklisté mohli pohodlně kolo vést a za podjezdem opět nasednout, stejně jako je to na druhé straně," předestřel prozatímní změny náměstek primátora Jindřich Vedlich. Úpravy by měly stát v řádech statisíců a hotovo by mohlo být za rok a půl.

Představy architektů, kteří pracují na územním plánu,  jsou již odvážnější. „Počítáme s rozšířením kuklenského podjezdu," potvrdil Tomáš Vymetálek, spolutvůrce územního plánu. Úpravy by šly zřejmě ruku v ruce s plánovanou stavbou obchodního centra Aupark u Koruny, které dopravu zahustí. Původně se uvažovalo o odvedení dopravy nově vybudovaným podjezdem  v místech, kde je restaurace u Švagerků. „Tam by to zřejmě bylo obtížné, tunel by měl několik set metrů a už by byl problém dostat tam cyklisty a chodce, přikláníme se spíš k variantě rozšíření stávajícího podjezdu," řekl Vymetálek. Podjezd by mohl být podle plánů o osmdesát centimetrů hlubší a přibyl by v něm jeden jízdní pruh. Po obou stranách by byly cyklostezky a chodníky. „Ten prostřední pruh by byl variabilní, podle provozu," plánuje architekt. „Podjezd je přece jen brána do Kuklen, zasloužil by si rekonstrukci i dobré osvětlení," dodal. Zatím  je projekt ve fázi studie.

Procházet podjezdem v noci je nepříjemné kvůli slabému osvětlení. Také se tam občas zaklíní nákladní vůz jehož řidič nerespektuje dopravní značení. „Děje se to tak dvakrát třikrát do roka. Bohužel nám řidiči poškodí vedení pro trolejbusy a my to musíme opravovat," potvrdil František Meduna z hradeckého dopravního podniku.

Autor:

9.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Lidl
21

Lidl otevřel e-shop. Zboží jde objednat ještě dřív, než bude na prodejně

Ilustrační foto.
23

Příliš levné dálnice. Ať to není na úkor kvality, varují odborníci

Výbuch v kasárnách: munice neměla v administrativní budově co dělat

Armáda ve čtvrtek potvrdila, že v ubytovně Jugo ve vyškovské vojenské posádce byla munice nelegálně. Při explozi tam v úterý zemřel jeden voják.

Modelce, která chtěla dobýt svět, hrozí mnohaletý žalář

Chtěla dobýt modelingový svět, nyní jí však hrozí, že svou krásou bude dlouhé roky ohromovat pouze osazenstvo věznice.

Dědička ĽOrealu a nejbohatší žena světa zemřela ve věku 94 let

Ve věku 94 let zemřela francouzská podnikatelka a dědička globální kosmetické značky ĽOreal Liliane Bettencourtová. Oznámila to její dcera. Rodina Bettencourtů, kteří ĽOreal založili, drží v této společnosti dodnes 33 procent.

Záchranáři v Mexiku stále bojují o životy zavalených

Mexičtí záchranáři se stále snaží vyprostit zpod zřícených budov přežívající lidi, včetně dětí z Rébsamenovy školy a dále pěti tchajwanských továrních dělníků, u nichž je naděje, že stále zůstávají naživu. Při úterním ničivém zemětřesení zahynulo nejméně 233 lidí, 1900 lidí bylo zraněno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení