VYBERTE SI REGION

Podjezd do Kuklen zatím ukáže vlídnější tvář cyklistům

Hradec Králové - Směrem do centra by na chodníku u podjezdu měly do roka zmizet schody. Průjezd cyklistů by pak mohl být plynulejší. Podle plánů by se ale podjezd mohl 
v budoucnu rozšířit až o jeden jízdní pruh.

9.3.2014
SDÍLEJ:

Nákladní automobil poškodil trolejové vedení a zkomplikoval dopravu v kuklenském podjezdu v Hradci Králové.Foto: Deník

Zatím příznivější situace směrem k cyklistům – tak zní plány magistrátu týkající se podjezdu pod železniční tratí směrem do Kuklen. Územní plán už bude zřejmě odvážnější, počítá s rozšířením až o jeden pruh,  prohloubením a stezkou pro cyklisty a chodce.

„V současné době děláme sondy stěn, nevíme, jakým způsobem jsou založené. Pak bychom chtěli směrem do centra zahladit současných několik schodů na chodníku, aby cyklisté mohli pohodlně kolo vést a za podjezdem opět nasednout, stejně jako je to na druhé straně," předestřel prozatímní změny náměstek primátora Jindřich Vedlich. Úpravy by měly stát v řádech statisíců a hotovo by mohlo být za rok a půl.

Představy architektů, kteří pracují na územním plánu,  jsou již odvážnější. „Počítáme s rozšířením kuklenského podjezdu," potvrdil Tomáš Vymetálek, spolutvůrce územního plánu. Úpravy by šly zřejmě ruku v ruce s plánovanou stavbou obchodního centra Aupark u Koruny, které dopravu zahustí. Původně se uvažovalo o odvedení dopravy nově vybudovaným podjezdem  v místech, kde je restaurace u Švagerků. „Tam by to zřejmě bylo obtížné, tunel by měl několik set metrů a už by byl problém dostat tam cyklisty a chodce, přikláníme se spíš k variantě rozšíření stávajícího podjezdu," řekl Vymetálek. Podjezd by mohl být podle plánů o osmdesát centimetrů hlubší a přibyl by v něm jeden jízdní pruh. Po obou stranách by byly cyklostezky a chodníky. „Ten prostřední pruh by byl variabilní, podle provozu," plánuje architekt. „Podjezd je přece jen brána do Kuklen, zasloužil by si rekonstrukci i dobré osvětlení," dodal. Zatím  je projekt ve fázi studie.

Procházet podjezdem v noci je nepříjemné kvůli slabému osvětlení. Také se tam občas zaklíní nákladní vůz jehož řidič nerespektuje dopravní značení. „Děje se to tak dvakrát třikrát do roka. Bohužel nám řidiči poškodí vedení pro trolejbusy a my to musíme opravovat," potvrdil František Meduna z hradeckého dopravního podniku.

Autor:

9.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
6

Od roku 2007 ubývá žen, které berou antikoncepci

Motorizovaný surf – JetSurf

Motorový surf z Moravy dobyl svět, výroba se blíží továrnám formule 1

Desátek už nestačí. Církvi mají pomoci vyšší příspěvky od farníků

Církvím v Česku sice začal stát v posledních letech vracet majetek, který jim od padesátých let minulého století zestátňoval komunistický režim, ale na druhou stranu nyní církvím postupně klesají státní příspěvky určené na jejich chod a dále budou klesat až k nule.

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Miloslav Vlk trpí rakovinou plic s metastázami do kostí a čeká ho chemoterapie. Zdravotní problémy se u čtyřiaosmdesátiletého církevního představitele začaly projevovat zhruba na jaře loňského roku a o Vánocích se zhoršily natolik, že musel být na několik dní hospitalizován. Nemoc mu byla diagnostikována po Novém roce, nyní je v domácím ošetřování. Informuje o tom jeho osobní web.

Historici bojují za Transgas, žádají ministra o pomoc

Historikové umění z vysokých škol protestují proti kroku ministerstva kultury, které odmítlo prohlásit budovy bývalého Transgasu v Praze za kulturní památku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies