VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Podjezd do Kuklen zatím ukáže vlídnější tvář cyklistům

Hradec Králové - Směrem do centra by na chodníku u podjezdu měly do roka zmizet schody. Průjezd cyklistů by pak mohl být plynulejší. Podle plánů by se ale podjezd mohl 
v budoucnu rozšířit až o jeden jízdní pruh.

9.3.2014
SDÍLEJ:

Nákladní automobil poškodil trolejové vedení a zkomplikoval dopravu v kuklenském podjezdu v Hradci Králové.Foto: Deník

Zatím příznivější situace směrem k cyklistům – tak zní plány magistrátu týkající se podjezdu pod železniční tratí směrem do Kuklen. Územní plán už bude zřejmě odvážnější, počítá s rozšířením až o jeden pruh,  prohloubením a stezkou pro cyklisty a chodce.

„V současné době děláme sondy stěn, nevíme, jakým způsobem jsou založené. Pak bychom chtěli směrem do centra zahladit současných několik schodů na chodníku, aby cyklisté mohli pohodlně kolo vést a za podjezdem opět nasednout, stejně jako je to na druhé straně," předestřel prozatímní změny náměstek primátora Jindřich Vedlich. Úpravy by měly stát v řádech statisíců a hotovo by mohlo být za rok a půl.

Představy architektů, kteří pracují na územním plánu,  jsou již odvážnější. „Počítáme s rozšířením kuklenského podjezdu," potvrdil Tomáš Vymetálek, spolutvůrce územního plánu. Úpravy by šly zřejmě ruku v ruce s plánovanou stavbou obchodního centra Aupark u Koruny, které dopravu zahustí. Původně se uvažovalo o odvedení dopravy nově vybudovaným podjezdem  v místech, kde je restaurace u Švagerků. „Tam by to zřejmě bylo obtížné, tunel by měl několik set metrů a už by byl problém dostat tam cyklisty a chodce, přikláníme se spíš k variantě rozšíření stávajícího podjezdu," řekl Vymetálek. Podjezd by mohl být podle plánů o osmdesát centimetrů hlubší a přibyl by v něm jeden jízdní pruh. Po obou stranách by byly cyklostezky a chodníky. „Ten prostřední pruh by byl variabilní, podle provozu," plánuje architekt. „Podjezd je přece jen brána do Kuklen, zasloužil by si rekonstrukci i dobré osvětlení," dodal. Zatím  je projekt ve fázi studie.

Procházet podjezdem v noci je nepříjemné kvůli slabému osvětlení. Také se tam občas zaklíní nákladní vůz jehož řidič nerespektuje dopravní značení. „Děje se to tak dvakrát třikrát do roka. Bohužel nám řidiči poškodí vedení pro trolejbusy a my to musíme opravovat," potvrdil František Meduna z hradeckého dopravního podniku.

Autor:

9.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Generální tajemník NATO Jens Stoltenberg.
5

NATO se zapojí do koalice proti Islámskému státu, rozhodl summit

Kamionová doprava na dálnici
14 4

Nechceme levné pracovní síly z východní Evropy, vzkazuje Macron

Václav Klaus: Nešlo o vládní krizi, ale o zahájení volební kampaně

Bývalý český prezident Václav Klaus vidí podstatu koaličních hádek v tom, že poprvé zažíváme situaci, kdy jsou ve vládě dvě stejně silné strany. Ty se musejí proti sobě vymezit, aby jim volič uvěřil, že každá chce něco jiného. „Nic hrozivého se neděje, všechny instituce normálně fungují. Nešlo o vládní krizi, ale o bouřlivé zahájení volební kampaně," hodnotí události posledních dní.

Comeback na spadnutí? Kvitovou svádí Paříž

Stačilo zadat povel internetovému vyhledávači a spustila se lavina titulků v češtině, angličtině, francouzštině a určitě i v dalších jazycích. Články pod nimi se zabývaly tím, že jistá Češka odletěla do Paříže, přičemž se před odletem vyfotila a pochlubila se tím na instagramu.

FBI vyšetřuje kvůli „ruské kauze" i Trumpova zetě Kushnera

Federální úřad pro vyšetřování (FBI) se podle amerických médií zajímá o zetě a poradce Donalda Trumpa Jareda Kushnera. Důvod? Údajné ruské ovlivňování amerických prezidentských voleb.

Lidovci pokukují po premiérovi. Volí vedení

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš polepil zemi plakáty, v nichž se ptá, o čem lidé sní. Kdyby měl odpovědět sám, možná by uvedl číslo 9,99. Právě takový volební zisk lidovců a STAN by přivítal. O nesnadno dosažitelné hranici pro vstup do sněmovny ale nemluví jen on. I proto Babiš nevěří, že tuto volební koalici křesťanští demokraté nakonec schválí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies