Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Podle nového řádu začne MHD jezdit až od září. Kvůli Koruně

Hradec Králové - Změny se dotknou například trolejbusových linek 1 a 2. Dopravní podnik města Hradec Králové slibuje i řešení souběžných spojů.

28.5.2015
SDÍLEJ:

Stavba Auparku u křižovatky Koruna v Hradci Králové.Foto: Daniel Pauk

Diskutované křižovatce se podřizuje i dopravní podnik, prozatím odložil zavedení nového jízdního řádu. Původně přitom měly podle nových časů některé linky hradecké MHD začít jezdit už od května. Důvod? Rekonstrukce křižovatky U Koruny, která možná do provozu MHD přece jen nakonec zasáhne.

Miliony navíc

Město přitom od začátku přesvědčovalo, že provoz místních autobusů a trolejbusů jeho obří investiční akce nijak neomezí. Jestli to tak opravdu bude, se ale ještě neví. Udržet provoz MHD ve městě ve stávající podobě  za každou cenu, by totiž stálo miliony navíc.

„Vyžadovalo by to poměrně nákladné úpravy v trolejovém vedení. Nyní jednáme s magistrátem, jaká varianta bude pro všechny strany nejlepší. Proto jsme nový jízdní řád zatím v platnost neuvedli, abychom ho nemuseli kvůli případným změnám aktualizovat a zbytečně mást naše cestující," sdělilo vedení dopravního podniku.

Rekonstrukce Koruny odstartuje o prázdninách, nový jízdní řád by měl začít platit od 1. září. A jaké změny cestující určitě čekají? „Nepůjde o žádné drastické obměny jako v roce 2013. Upravili jsme například odjezdy linek 1 a 2 končící na Novém Hradci," prozradil František Meduna z dopravního podniku.

Co to v praxi znamená? Ve všední den jezdí víc jedniček než dvojek, přitom dvojky obsluhují větší část centra města. V době pracovního klidu, tedy po páté odpoledne, dopravní podnik jejich poměr otočí. Každých patnáct minut tak v tuto dobu bude jezdit linka číslo 2 a každou půl hodinu pak linka číslo 1.

Nový Hradec čeká ještě jedna, už dříve avizovaná, změna. Zastávku Kluky doplní slovo „planetárium". Sloužit má pro lepší orientaci turistů. Úprav v odjezdech se mají dočkat i tak zvané souběžné spoje, tedy linky, které odjíždějí stejným směrem krátce po sobě. Vzniká tak delší časová mezera, kdy lidově řečeno „nic nejede".

„Někteří naši cestující z toho byli rozladěni, proto jsme se jim snažili v novém jízdním řádu vyjít maximálně vstříc," dodal Kulich z dopravního podniku.

„Co změnili trasu devítky, tak už mě to netrápí. Dřív ale pravidelně sedmička i devítka, které jezdily obě na Malšovice, odjížděly minutu po sobě a pak dlouho nic," vypráví svou zkušenost s MHD Olga Sloupová.

Autor: Michaela Zumrová

28.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z důvodu zajištění efektivity plavecké výuky doporučuje ministerstvo školství její zařazení do dvou po sobě jdoucích ročníků 1. stupně ZŠ v minimálním rozsahu 20 vyučovacích hodin v jednom ročníku.
18

Povinné plavání. Některým školám dělají potíže peníze a musejí předělat rozvrh

Přistávající jumbo nizozemských aerolinií KLM na Svatém Martinu
10

Jumbo mizí z oblohy. Objednávky na nové nejsou

Nelegální reklama zůstává, stát je pozadu

Třetí týden platnosti nového zákona zůstává okolo dálnic stále většina reklam, i když už nejsou legální. Majitelé reklamních ploch se k odstraňování nemají a stát teprve chystá soutěž na firmy, které nelegální plochy zakryjí.

Začíná kampaň Číst Havla. Dětem přiblíží Havla jako literáta

Knihovna Václava Havla dnes spustila kampaň Číst Havla, která chce žákům základních a středních škol pomoci poznat Václava Havla nejen jako velkou postavu české historie, ale především jako čtivého a podnětného spisovatele.

Houbaři, pozor! Nemocnice hlásí otravy z hub

/ANKETA/ „Interní ambulance nymburské nemocnice je každoročně mezi prvními, kdo zjistí, že houby konečně rostou.“ To říká s trochou nadsázky lékařka zmíněného oddělení Šárka Klimešová.

Pohledem Stanislava Šulce: Češi jsou bohatí

Boj o vyšší mzdy je u konce. To však neznamená, že jsou u konce předvolební bitvy. Další se povede o to, jak moc bude zdaněna práce. Jde o boj ještě důležitější než střet o platy učitelů a úředníků, protože výsledek tohoto politikaření se dotkne všech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení