VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Podle nového řádu začne MHD jezdit až od září. Kvůli Koruně

Hradec Králové - Změny se dotknou například trolejbusových linek 1 a 2. Dopravní podnik města Hradec Králové slibuje i řešení souběžných spojů.

28.5.2015
SDÍLEJ:

Stavba Auparku u křižovatky Koruna v Hradci Králové.Foto: Daniel Pauk

Diskutované křižovatce se podřizuje i dopravní podnik, prozatím odložil zavedení nového jízdního řádu. Původně přitom měly podle nových časů některé linky hradecké MHD začít jezdit už od května. Důvod? Rekonstrukce křižovatky U Koruny, která možná do provozu MHD přece jen nakonec zasáhne.

Miliony navíc

Město přitom od začátku přesvědčovalo, že provoz místních autobusů a trolejbusů jeho obří investiční akce nijak neomezí. Jestli to tak opravdu bude, se ale ještě neví. Udržet provoz MHD ve městě ve stávající podobě  za každou cenu, by totiž stálo miliony navíc.

„Vyžadovalo by to poměrně nákladné úpravy v trolejovém vedení. Nyní jednáme s magistrátem, jaká varianta bude pro všechny strany nejlepší. Proto jsme nový jízdní řád zatím v platnost neuvedli, abychom ho nemuseli kvůli případným změnám aktualizovat a zbytečně mást naše cestující," sdělilo vedení dopravního podniku.

Rekonstrukce Koruny odstartuje o prázdninách, nový jízdní řád by měl začít platit od 1. září. A jaké změny cestující určitě čekají? „Nepůjde o žádné drastické obměny jako v roce 2013. Upravili jsme například odjezdy linek 1 a 2 končící na Novém Hradci," prozradil František Meduna z dopravního podniku.

Co to v praxi znamená? Ve všední den jezdí víc jedniček než dvojek, přitom dvojky obsluhují větší část centra města. V době pracovního klidu, tedy po páté odpoledne, dopravní podnik jejich poměr otočí. Každých patnáct minut tak v tuto dobu bude jezdit linka číslo 2 a každou půl hodinu pak linka číslo 1.

Nový Hradec čeká ještě jedna, už dříve avizovaná, změna. Zastávku Kluky doplní slovo „planetárium". Sloužit má pro lepší orientaci turistů. Úprav v odjezdech se mají dočkat i tak zvané souběžné spoje, tedy linky, které odjíždějí stejným směrem krátce po sobě. Vzniká tak delší časová mezera, kdy lidově řečeno „nic nejede".

„Někteří naši cestující z toho byli rozladěni, proto jsme se jim snažili v novém jízdním řádu vyjít maximálně vstříc," dodal Kulich z dopravního podniku.

„Co změnili trasu devítky, tak už mě to netrápí. Dřív ale pravidelně sedmička i devítka, které jezdily obě na Malšovice, odjížděly minutu po sobě a pak dlouho nic," vypráví svou zkušenost s MHD Olga Sloupová.

Autor: Michaela Zumrová

28.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Olomoucký vrchní státní zástupce Ivo Ištvan
3 8

Ištvan o kauze úniků: Panovala obava, že obvinění budou mařit vyšetřování

Místo, kde se v berlínském parku Teirgarten scházejí mladiství prostituti.
6 7

Prodáváme se, abychom přežili, říkají mladí uprchlíci - prostituti v Německu

DOTYK.CZ / AKTUALIZOVÁNO

Australané řeší, co s místními žraloky

Mnoho Australanů se donedávna usmívalo nad pověstí své země jakožto rejdišti světově obávaných zvířat. Byla to ale smrt místní surfařky Laeticie Brouwerové, která odstartovala zájem státních orgánů ohledně řešení, které by eliminovalo riziko útoků a zároveň nevedlo k drastickým opatřením.

Itálie rozdává stovky hradů. Má ale podmínku

Toužíte po vlastním hradu nebo alespoň po sídle, které dýchá historií? V Itálii máte možnost. Země nabízí soukromým investorům zdarma víc než 100 historických památek. Má ale podmínku: nový vlastník je musí zrenovovat a transformovat do podoby turistického objektu.

Muž se přiznal, že vláčel ženu na laně za autem

V listopadu 2016 šokoval německé městečko Hameln případ brutálního násilí kurdského muže, který se pokusil zabít bývalou přítelkyni mimořádně krutý způsobem. Uvázal jí lano kolem krku, lano pak přivázal k autu a vláčel ženu po silnici.

Ruských neplatičů alimentů ubylo. Nesmějí do ciziny nebo za volant, tak platí

Zákaz řízení motorových vozidel a cestování do ciziny. To jsou dva strašáky, které přinutily mnohé Rusy, kteří neplatili na své potomky, aby dluhy vyrovnalo. Ubylo 36 tisíc neplatičů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies