Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jičín: Přibrzdit, vyložit dítě u školy a rychle zmizet

Jičín - Základní škola Železnická má ze všech jičínských základek nejmenší parkoviště. Rodiče, kteří chtějí ráno přivést dítko, mají problém se zaparkováním. Městská rada přišla se zdánlivě zvláštním řešením: stání aut v Železnické ulici se zpoplatní.

13.5.2014 2
SDÍLEJ:

Parkování u jičínské 4. ZŠ.Foto: DENÍK/Jan Jireš

Jak rada přemýšlí? Především je třeba zdůraznit, že zpoplatněno bude stání, nikoliv zastavení. Rodiče budou moci vysadit své ratolesti a vzápětí odjet bez zaplacení. Pokud však budou chtít potomky odvést ke škole, budou muset v peněžence vyhrabat pětikorunu a nakrmit jí parkovací automat.

„Rodičům, kteří chtějí děti odvést až do budovy, je k dispozici vjezd do dvora. Stání tam bude zadarmo," informoval místostarosta Vlastislav Matucha. Je toho názoru, že opatření nebude nijak rodičům škodit, naopak se uvolní kolmá parkovací místa v Železnické. Běžně je využívají turisté nebo jiní řidiči, kteří si nechtějí kupovat lístek za parkování v centru. Záměr je přijat jen pro měsíc červen, po němž budou jeho důsledky vyhodnoceny. Automat si radnice prozatím jenom zapůjčí.

„Podnět vzešel od školské rady a já se k němu všemi deseti připojuji. Rodiče, kteří chtějí jít se žákem do školy, jsou schopny svými vozy zcela zablokovat provoz. Kolmo se jim zastavit nepodaří. Je to první krok, kterým se jim snažíme pomoci, i když to na první pohled vypadá, že změna jde proti nim," vysvětlil ředitel Zdeněk Procházka. „Druhým krokem je umožnění vjezdu do dvora pro rodiče. Stání na těch pár minut tam bude zadarmo," dodal.
Parkoviště bude zpoplatněno od 7 do 16 hodin.

Lístek přijde na pět korun za krátké stání. Hodinový poplatek bude 10 korun. Změna vyšla z několika jednání školské rady, vedení ústavu a zástupců jičínského odboru dopravy. Tajemník jičínského městského úřadu Peter Bareš zná problém s ranním provozem v Železnické ulici z první ruky. „Žádný rodič v ulici dnes stejně kolmo nezaparkuje. Nikdy není místo. Zabírají ho auta, která tam stojí dlouhodobě," popsal vlastní zkušenosti při odvozu dětí do školy.

Ale co motoristé?

Kdo však novinku pravděpodobně neuvítá, je motorista ne-rodič. Ulice Železnická se v červnu připojí do seznamu míst se zpoplatněným parkováním. Podle názoru radních ale parkoviště před školou nemá sloužit pro běžné stání, ačkoliv Železnickou ulici často využívají návštěvníci nedaleké oblastní nemocnice. Zpoplatněná zóna se tedy rozlévá z Tylova náměstí (poblíž lékárny) dále.

„Lepší je do Jičína nevjíždět, v centru se parkuje špatně. Dnes je to ve městech běžné, netrpí tím jenom Jičín. Také je ale pravdou, že v jiných městech vím, kde bude nejspíše volno. Vím, kam zajet. V Jičíně takové spolehnutí není, teď si vzpomínám jenom na jednu větší plochu, a to za zimním stadionem," rozpovídal se mladý řidič Jaroslav.

Autor: Jan Jireš

13.5.2014 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pohřešované dívky
AKTUALIZOVÁNO

Policie díky všímavým lidem našla obě zmizelá děvčátka

Slávistický kotel
7

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Ceny chat a chalup vystřelily vzhůru. Za rok se zvýšily o téměř 200 tisíc korun

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Domek se zahradou vhodný k rekreaci seženete v průměru za 1,3 milionu korun.

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Německé automobilky soupeřily jen naoko, hrozí jim miliardové pokuty

Místo větších nádrží adBlue na močovinu, která částečně eliminuje škodliviny vycházející z dieselových motorů, se němečtí výrobci soustředili na to, aby jejich auta měla větší zavazadlový prostor pro golfové hole zákazníků nebo více místa pro hi-fi aparatury. Jak se ukazuje, na obalamucení kontrol emisí nebo v logistice a nákupu surovin tajně spolupracovaly značky, které si na první pohled na trhu nelítostně konkurují. A to po dlouhou dobu, už od začátku 90. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení