VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prokletá křižovatka? Chyba je zřejmě v nepozorných řidičích

Rychnovsko - Šest dopravních nehod, 
z toho většina se zraněním. To je letošní skóre křižovatky známé jako 
U Voříšku nebo U sloupu.

12.10.2016
SDÍLEJ:

DOPRAVNÍ nehody na křižovatce U Voříšku jsou velmi časté. Foto: Miroslav Sixta

Důkazem toho, že za dopravní nehody nemohou jen nepřehledné úseky a špatný stav vozovky, je tah mezi Častolovicemi a Solnicí. Hlavní silnici na křižovatce „U Voříšku" nebo také „U sloupu" protíná vedlejší komunikace Třebešov – Lokot.

Od začátku tohoto roku zde došlo již k šesti vážnějším střetům – zatím poslední byl v neděli. A příčinou bylo opět to samé – nedání přednosti v jízdě.
Vedoucí dopravního inspektorátu policie v Rychnově nad Kněžnou Rudolf Petřík k tomu již dříve Deníku řekl: „Někdy se u nehody podivujeme, jak je možné, že řidič nedal přednost, když je z křižovatky vidět na dva kilometry daleko. Lidé za volantem často podvědomě řeší soukromé starosti, nepřemýšlí nad provozem, jsou nepozorní a roztěkaní."

Dopravní inspektorát o problému ví, stavební úprava křižovatky tady nepomůže.

Příčiny nehod jsou alarmující. Jen pro ukázku z policejního zpravodajství z 10. února: „Řidič jedoucí po vedlejší silnici od Třebešova pravděpodobně nerespektoval příkaz Stůj, dej přednost v jízdě," tak tehdy odůvodnila příčinu nehody tisková mluvčí Alena Kacálková. Dále 12. února byla situace obdobná. Řidič jedoucí od Lokota na vedlejší silnici nedal přednost vozidlu na hlavní silnici. 18. března zase řidička nedala přednost kamionu a 18. května řidička jedoucí od Lokota nedala přednost autu jedoucímu po hlavní silnici. A konečně 9. října: „Řidič jedoucí od Třebešova nedal přednost řidiči jedoucímu po hlavní silnici," uvedla tisková mluvčí policistů.

O problematice zmíněné křižovatky bude příští týden opět jednat dopravní komise. Přizván bude i majitel místní autoškoly Miloš Horák. Ten bude ostatním účastníkům navrhovat jediné řešení – snížit maximální povolenou rychlost na hlavní silnici na 70 kilometrů v hodině, jak je tomu například na tahu Častolovice – Hradec Králové. Deníku řekl: „Statistiky jsou jasné – i přes svou přehlednost je křižovatka nebezpečná. Nedání přednosti je samozřejmě fatální chybou. Ty bohužel někdy dělá každý, proto by se všichni účastníci silničního provozu měli snažit svým chováním eliminovat i chyby svého okolí. Vědomí, že jsem jel po hlavní a nehodu nezavinil, mi bohužel ve výsledku život nezachrání."

Jako učitel řízení Horák vnímá i jistý nárůst agresivity řidičů. Za zvážení by podle něj do budoucna stálo nejen zdravotní, ale i psychologické vyšetření jedince, který chce ovládat vozidlo. To se totiž ve špatných rukách může stát smrtící zbraní.

Nebezpečnou rychlost vnímá jako viníka i Horákův konkurent, majitel autoškoly Jaroslav Kašpar: „Největší problém vidím v nedodržování rychlosti. Pro některé řidiče přijíždějící na křižovatku po vedlejší komunikaci od Třebešova může být rozjezd do kopečku trochu náročnější a pomalejší. A když se po hlavní žene auto více než stovkou, může dojít ke střetu. Byl bych pro omezení rychlosti na hlavní silnici v daném úseku třeba i na šedesátku."

Z výše zmíněného nakonec vyvstává otázka, zda by se soudobá společnost neměla zaměřovat více na prevenci, proškolování a psychiku řidičů, než pouze stále dokola přestavovat dopravní uzly ve snaze udělat je bezpečnějšími.

Autor: Kateřina Janečková

12.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Škoda Kodiaq.
36

Škoda Kodiaq je hit. Na některé verze se čeká půl roku

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
1 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies