VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rozšíření závodu v Kvasinách přinese i negativa

Rychnovsko - Automobilka v Kvasinách se dočká svého rozšíření, to potvrdil i premiér Bohuslav Sobotka, který přijel v pondělí společně například s Miroslavem Pochem a Ivanou Tomkovou, kandidáty do Evropského parlamentu, na Rychnovsko a jednal i s kvasinskými odboráři.

18.4.2014
SDÍLEJ:

Automobilka. Ilustrační snímek.Foto: DENÍK/ Bílek Michal

Rozšíření automobilového závodu přinese spoustu výhod, například nová pracovní místa pro nezaměstnané, ale ponese to také nevýhody.

„Problémy se týkají zejména otázky zatížení dopravní infrastruktury, která tady na to nebyla připravená. Po rozšíření kvasinského závodu se zátěž na silnicích ještě zvýší“ vysvětluje premiér Bohuslav Sobotka.

Podle premiéra místní komunikace tak velkému náporu nebudou stačit. Proto chce vláda nadále jednat s krajem a jednotlivými obcemi o přípravě obchvatů obcí a měst. Problém ale nastane i na železnici, po které mnoho lid jezdí denně do práce.

U kvasinského závodu s největší pravděpodobností také vznikne nová průmyslová zóna, ta by měla sloužit zejména pro dodavatelské firmy. Práci by u dodavatelů dílů v okolí automobilky mohly najít až tři tisíce lidí.

Nový model

„Měl by se tu začít vyrábět nový model značky Škoda, jak vypadá, ale opravdu nevím. Je to záležitost investora. Pro mě je však důležité, že byla garantována mateřskou společností ve Wolfsburgu budoucnost závodu v Kvasinách, budou tu v příštích letech nové investice i nová místa,“ vysvětluje Bohuslav Sobotka.

Stát do investic spojených s kvasinskou automobilkou vložil již v minulých letech přes 1,4 miliardy korun. Dál má ale v plánu se věnovat rozvoji lokální infrastruktury.

Premiér chce přispět osobně k tomu, aby se v Královéhradeckém kraji vytvořila nová místa a byla tu dobrá komunikace mezi obcemi, krajem, investorem a státem, a mohly se tak řešit problémy, s kterými se tu místní obyvatelé setkávají.

Zlepšení dopravní infrastruktury ale není jedinou věcí, která by se měla v kraji změnit. Od května se začne rekonstruovat týnišťské nádraží. Správa železniční dopravní cesty plánuje také v dalších etapách o sto procent zvýšit kapacitu trati, aby zde mohlo projíždět více vlaků a ulevilo se tak silnicím. Tyto opravy vyjdou na třičtvrtě miliardy korun. Nákladnou investici chce podpořit i stát.

Autor: Stanislava Preclíková

18.4.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Derby Slavia - Sparta
52

Jako utržení ze řetězu. Slavia a Sparta byly na lovu v cizině

Vlakové nádraží v Brně-Židenicích.
18

Dopravní uzel? Židenické nádraží může převzít část vlaků z přetíženého hlavního

Česko zasáhly rozsáhlé kybernetické útoky, původci požadují výkupné

Aktuální vlna kybernetických útoků, jejichž původci požadují výkupné za odšifrování napadených zařízení, postihla i Česko. Aktuálně je země podle antivirové společnosti Eset devátým nejvíce zasaženým státem. Útoky, které odpoledne postihly Ukrajinu, se začaly šířit do dalších zemí. Antivirová firma Kaspersky Lab zatím celosvětově zaznamenala zhruba 2000 napadených uživatelů.

Pohledem Stanislava Šulce: Kouzelný bankomat

Bankomat slaví abrahámoviny. Podle různých anket jde o jeden z nejdůležitějších vynálezů minulého století a dodejme, že také jeden z nejkouzelnějších. Krom toho, že definitivně odtrhnul člověka od nutnosti mít peníze doma ve štrozoku, kouzelný je také proto, že se za těch pět desítek let takřka nezměnil.

Mizérie. Úroda ječmene je oproti loňsku poloviční, schnou i další obiloviny

Mizerná. Tak označil letošní sklizeň ozimého ječmene předseda Okresní agrární komory na Břeclavsku Antonín Osička. V okrese odhaduje kvůli velkému suchu propad v průměru o čtyřicet procent. „Máme posečených asi padesát hektarů a výnos se pohybuje mezi dvěma a třemi tunami na hektar. U jarních ječmenů to nebude lepší. A podobně špatné to bude i u pšenice. Obilí nedozrálo a uschlo," řekl Osička s tím, že loni byl v okrese průměrný výnos ozimého ječmene 5,1 tuny na hektar.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies