VYBERTE SI REGION

Deník se svezl v superbu combi

Kvasiny - Rychnovsko patří mezi regiony s nejnižší nezaměstnaností v rámci republiky, na čemž se výrazně podílí největší fabrika v kraji.

22.7.2015
SDÍLEJ:

SUPERB COMBI se představil s několikaměsíčním odstupem po liftbacku. Po zveřejnění ceníku začali autorizovaní prodejci přijímat závazné objednávky. Cena kombíku startuje na částce 629 900 Kč. Foto: Miroslav Sixta, Škoda Auto

Kvasinský závod výrobce automobilů Škoda Auto dává práci více než čtyřem tisícovkám lidí. A v rámci chystaných investic v řádech miliard bude v dohledné době další nabírat.

Škodovce se daří. Chlubí se obdivuhodnými čísly v nárůstu prodeje. Auťáky z Kvasin putují do celého světa. Obchodní úspěchy se podepisují na zlepšování pracovních podmínek v závodě na Rychnovsku. Platy zaměstnanců vysoko převyšují republikový průměr. Lidé jsou spokojeni.
O limuzíně superb, která sjíždí z pásu výrobní linky v kvasinském závodě, se léta hovoří jako o vlajkové lodi škodovácké fabriky. Na trh letos přišla její už třetí generace. Liftback se začal prodávat v červnu.

Rychnovský deník si v uplynulých dnech v Bavorsku společně s dalšími českými novináři vyzkoušel svezení v superbu combi. Nový kombík půjde do prodeje v září.

Příměr vlajková loď české automobilky třetí generace vozu skutečně naplňuje. Dvoudenní testování na německých silnicích to potvrdilo. Běžný občan si limuzínu, jejíž první exemplář obdržel prezident Miloš Zeman, nikdy nebude moci dovolit. Cena totiž startuje na šesti stech třiceti tisících korunách. Přesto lidi na Rychnovsku naplňuje pocit hrdosti, že tento špičkový automobil vznikl v jejich blízkém sousedství.

Superb zaujal pozornost výrazně dynamičtějším designem, který vyšel ze sportovně laděné studie Vision C. Krátká i dlouhá verze vozu lahodí oku, liftback má přece jen ladnější linie a výrazně sportovní vzezření, které na sklonku loňského roku ocenil celý motoristický svět.

Kombík hodlá oslnit praktickými přednostmi, jimž vévodí zvětšený zavazadlový prostor. Nabízí objem 660 litrů a při sklopení zadních sedaček až 1950 litrů. Na úhlopříčku lze do kufru umístit předměty dlouhé přes tři metry. Může tak být rovněž luxusním rodinným vozidlem. „Superbů minulé generace se prodalo přes 200 tisíc. Z toho 65 procent představovaly verze combi," konstatoval šéf tuzemského prodeje Luboš Vlček. Lze očekávat, že i nyní bude o dlouhou variantu větší zájem.

A co nového model skrývá pod kapotou? Zákazníci budou mít na výběr z pěti benzínových a tří dieselových motorů. Výkon startuje na 88 kW. Absolutním vrcholem je úctyhodných 206 kW. Výrazný posun ve srovnání s předchozí generací představuje výkon agregátů. Je vyšší o 20 procent, přičemž jejich spotřeba a produkce emisí klesla o 30 procent. Plnou polovinu z osmi motorizací bude možné dodat s pohonem všech kol.

Nejkomfortnější prožitek z jízdy poskytuje verze s turbodmychadlem přeplňovaným čtyřválcem 2,0 TSI/206 kW disponující výkonem 280 koňských sil. Tato varianta nahradila vrcholnou motorizaci 3,6 FSI V6/191 kW použitou v předchozím modelu.

Pro příznivce úsporné a ekologičtější jízdy škodovka od počátku listopadu rozšíří nabídku o verzi Superb Combi GreenLine 1,6 TDI/88 kW s kombinovanou spotřebou 3,7 litru na 100 kilometrů.

Dvoulitr neměl problém

Při testovacích jízdách po bavorských silnicích v okolí jezera Tegernsee naše testovací posádka vyzkoušela celkem tři motorizace. Nejslabšímu benzínovému manuálu sice v kopcovité krajině občas docházel dech a bylo nutné podřazovat až na dvojku, pro naftový dvoulitr však nebyl problém žádný terén. Hladce se jelo i s automatickou sedmistupňovou převodovkou.

Superb je skutečným korábem na silnici, což nám potvrdil očividný zájem o nový vůz ze strany Němců. Při zastávkách během našeho cestování po Bavorsku si přišli auto prohlédnout i zblízka a nešetřili chválou.

A jaký byl náš první dojem? „Jízda v kombíku je nesmírně klidná. Vůz velmi ladně pluje po silnici. Svezení v superbu je skutečným zážitkem," snažil se popsat bezprostřední dojmy po úvodních kilometrech náš kolega.

Na vozovce nový Superb Combi sedí naprosto perfektně. Při vyšších rychlostech se v něm řidič cítí zcela bezpečně. O pohodlí při jízdě se stará celá řada asistenčních systémů. Vyzkoušeli jsme například Lane Assist, který vozidlo drží v jízdním pruhu, Traffic Jam Assist (bezpečnostní systém varující před rizikem kolize) nebo adaptivní tempomat (ACC) udržující bezpečnou vzdálenost od vozidla vpředu.

31x „jednoduše chytrý"

Samostatnou kapitolou je konektivita. Superb může být WI-FI hotspotem na kolech a poskytovat stabilní internetové připojení. Samozřejmostí je propojení vozu s chytrým mobilním telefonem nebo tabletem, jejichž aplikace lze využívat prostřednictvím palubního počítače.

Tvůrci nejnovější škodovky se rádi chlubí množstvím sympatických vychytávek. Škoda Superb Combi nabízí jednatřicet „jednoduše chytrých" Simply Clever prvků. Například virtuální pedál pro bezdotykové otvírání pátých dveří, sklopné tažné zařízení, dálkové ovládání infotainmentu přes wifi, držák tabletu, 230 V zásuvku a další.

Pověstnou prostornost interiéru doprovází kvalitní materiály a preciznost zpracování. Superb Combi z Rychnovska neskrývá nesporné ambice stát se reprezentativním vozem pro služební cesty obchodníků nebo elegantním, velmi praktickým rodinným automobilem.

Výrobní závod Škoda Auto v Kvasinách produkuje skutečně nejmodernější automobil. Jeho zaměstnanci úspěšně oprašují proslulé rčení o zlatých českých ručičkách.

Autor: Miroslav Sixta

22.7.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Prosinec bude teplotně průměrný, nejchladněji bude mezi svátky

Praha - Následující čtyři týdny budou teplotně průměrné, nejchladnější by mělo být období mezi svátky. Nejvíce srážek má spadnout už příští týden, celkový prosincový úhrn by ale neměl vybočit z dlouhodobého průměru. Vyplývá to z předpovědi Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies