Na silnici by se navíc mohlo jezdit rychlostí 110 kilometrů v hodině místo současných 90.

„Silnice je jednou z těch, kde by se rychlost mohla ze současných povolených maximálně 90 kilometrů v hodině zvýšit na základě dopravního značení na 110 kilometrů za hodinu," uvedl ve středu ministr dopravy Pavel Dobeš.

Silnice I/37 mezi Pardubicemi a Hradcem už je ve velké většině vedená čtyřmi pruhy, zbývá dostavět pouze poslední úsek mezi Opatovicemi nad Labem a Březhradem. Náklady na stavbu činí 1,2 miliardy korun. Práce na posledním úseku čtyřpruhu začaly v roce 2010. Úsek měří více než tři kilometry, má tři mostní objekty a zahrnuje i téměř kilometr protihlukových stěn.

Stávající státovka I/37 vede přímo Opatovicemi a komplikuje život obyvatelům. Trasa mezi krajskými městy je velmi vytížená, provoz znesnadňuje přecházení, auta dělají hluk a vypouští škodliviny. Budovaná silnice je naopak vedena jako obchvat obce.

V budoucnu by měla kapacitní přeložka „Hradubické" na jižním konci končit obchvatem Chrudimi, na severu ji nahradí plánované pokračování dálnice D11 na Jaroměř a Trutnov.