VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Sociální sítě města zatím nelákají

Rychnovsko - Na začátku tohoto století města zvažovala, zda mít či nemít internetové stránky. Dnes už jsou weby samozřejmostí i pro nejmenší vesničky.

10.2.2016
SDÍLEJ:

Facebook, ilustrační fotoFoto: Foto ČTK

Jsou další možností, jak se ve světě propagovat z pohledu rozvoje turistického ruchu, a zejména dalším ze způsobů komunikace s občany. Města se nebojí do kvalitních webových stránek investovat nemalé peníze.

Která města jsou na facebooku?
Oficiální městské stránkyMěsto Kostelec nad Orlicí stránka se líbí 870 lidem
na stránce bylo 797 lidí
Město Rokytnice v Orlických horách 413

Vybrané stránky městských organizací
Bazén – sauna – koupaliště Dobruška 573
Městská knihovna Vamberk 119
Městské informační centrum Rychnov nad Kněžnou 348
Kulturní centrum Týniště nad Orlicí 85
Kultura města Solnice 87

Kultura v Opočně 781
Facebookový profil Kultura v Opočně provozuje opočenské informační centum. Za uplynulé dva roky se počet „lajků" více než ztrojnásobil. Na profilu jsou pravidelně zveřejňovány pozvánky na akce pořádané ve městě, ale třeba také odkazy na články, které vyšly v regionálních médiích, či aktuální městská témata. Lidé si už pomalu zvykají přidávat k příspěvkům své komentáře. Na nedostatek pozornosti si provozovatelé rozhodně nemohou stěžovat. Třeba plakát na tradičního opočenského Mikulaše oslovil úctyhodných 31.324 lidí.

V současnosti se situace z doby před patnácti lety opakuje. Města a obce zvažují možnosti, jak se na sociálních sítích ideálně prezentovat. Jejich uživatelé rostou společně se sociální sítí. Je velmi pravděpodobné, že generace současných teenagerů bude zcela určitě za pět či deset let s naprostou samozřejmostí hledat veškeré potřebné informace na sociálních sítích, stejně jako je jejich rodiče nyní hledají na webových stránkách. Zdá se však, že města dosud nepřišla na způsob, jak specifický způsob komunikace na sociálních sítích uchopit.

Na Rychnovsku využívají stránky facebooku – nejrozšířenější sociální sítě v naší republice – ke svojí oficiální prezentaci pouze Kostelec nad Orlicí a Rokytnice v Orlických horách.

„O tom, že vstoupíme na facebook, rozhodla rada města na jaře loňského roku," říká Petr Hudousek, rokytnický starosta. „Vlastní facebookové stránky nevnímáme jako další úřední desku. Uvědomujeme si, že člověk chodí na facebook s tím, že se tam chce dozvědět něco zajímavého, proto se uživatele snažíme zaujmout."

Velkou výhodou facebookové komunikace je její včasnost a pružnost, což si uvědomuje i starosta nejvýše položeného města na Rychnovsku. „Snažíme se na ně dávat rychlé zprávy. Novinky. Například když chceme lidi na něco pozvat. Nemyslím tím ovšem kulturu, protože svoje facebookové stránky má také naše městské informační a kulturní středisko," přibližuje Hudousek, jenž si pochvaluje další výhodu komunikace na sociální síti. „Vidíme hned odezvu. Můžeme se podívat na čtenost našich příspěvků. Odvíjí se od zajímavosti příspěvků. Umístili jsme na stránky poděkování od domácího hospice a přečetly si to tři stovky lidí. Pokud tam dáme nějakou zajímavost z města, přečte si to až patnáct set lidí. Rozhodně se na čtenosti podílí atraktivita příspěvku. Když to nadnesu, tak platí, čím větší drb, tím větší čtenost. Proto k facebooku tak přistupujeme. Neděláme z něj další úřední zdroj městského úřadu."

Bez zpětné reakce

Hudousek považuje facebook za dobrou platformu například pro rozpoutání diskuze mezi občany na palčivé téma, kdy město potřebuje zjistit, jaké mínění na dané téma mezi lidmi panuje.

„Názory z facebooku sbíráme, ale zatím na ně z velké většiny nereagujeme. Na komentáře neodpovídáme. Myslíme si, že bychom s občany našeho města měli komunikovat písemně, mailovou poštou a nejlépe v osobním jednání," je přesvědčen starosta Rokytnice v Orlických horách. „Rozhodně momentálně nehodláme důležité věci řešit přes facebook."

Rokytnický starosta svým kolegům v jiných městech založení facebookových stránek doporučuje. „Většinou je odrazují diskuze na soukromých stránkách a neuvědomují si, že organizace, která si facebookový profil založí, na něm komunikuje jiným způsobem a nastavuje na něm trochu jiný standard. Všem starostům facebook doporučuji zřídit. Může třeba nahradit veřejný rozhlas. Prostřednictvím „lajků" existuje průkazná odezva a přehled, že se lidé s rychlými informacemi seznámili."

Živé stránky Kostelce

Pravidelně aktualizovanými stránkami na facebooku se může pochlubit Kostelec nad Orlicí. Město na nich třeba uveřejňuje odkazy na zápisy a zvukové záznamy z jednání zastupitelstva města. Informuje o kulturních akcích ve městě, které se letos chystá na významné oslavy 700 let od první písemné zmínky o Kostelci nad Orlicí.

Na sklonku ledna se lidé prostřednictvím facebooku dozvěděli, že autorem vítězného loga k sedmistému výročí je Jitka Kosařová, učitelka výtvarné výchovy, češtiny a angličtiny z místní obchodní akademie T. G. Masaryka.

Autor: Miroslav Sixta

10.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Chystá se bič na soukromé lékaře

Ilustrační foto.
32 8

Zpátky do hospod. Lidé se vrací k točenému pivu

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Politolog Kubáček: Voličům hromadění postů vadí čím dál méně

Praha /ROZHVOR/ - Podle politologa Jana Kubáčka lidem kombinování funkcí příliš nevadí. Politik ale podle něj musí zůstat v kontaktu s místními problémy a tématy, jinak ho voliči potrestají.

Trump vs. média. Podle novináře americký prezident překročil hranici

Prezident Spojených států Donald Trump označením médií za nepřítele lidu podle komentátora a moderátora americké zpravodajské televize Fox News Chrise Wallaceho zašel v kritice tisku příliš daleko. Wallace poznamenal, že s novináři se potýkali všichni američtí prezidenti, ale nový šéf Bílého domu překročil hranici.

AUTOMIX.CZ

Nejhezčí moderní Škoda ohromila před 15 lety svět. Do výroby se přesto nedostala

Před 15 lety se české automobilce Škoda podařilo dokonale ohromit svět. Na březnovém autosalonu v Ženevě totiž tehdy představila koncept Tudor, velké kupé, které mnozí považují za nejpohlednější auto, jaké v moderní éře značky vzniklo. Ani úspěch studie ale nestačil k zahájení sériové výroby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies