VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stále nic. Kostelec se přeložky 
u kasáren zatím nejspíš nedočká

Kostelec nad Orlicí – Již řadu let čekají, ale úlevy se podle všeho v nejbližší době nedočkají.

27.11.2015
SDÍLEJ:

PO ŽULOVÝCH KOSTKÁCH PROUDÍ v Kostelci U Váhy jeden kamion za druhým. Foto: S. Rohrová

Obyvatelům sídliště U Váhy denně před okny sjíždí z kopce pokrytého žulovými kostkami kamiony, jež směřují do místní spediční společnosti TTV. Ta sídlí na konci Kostelce za nádražím, směrem na Suchou Rybnou.

Obyvatelé jsou svědky toho, s jakými problémy kamiony nad sídlištěm projíždí – především, když se v zatáčce nad Váhou potkají dva proti sobě, i toho, jak se silnice začíná rozpadat.

Někteří se bojí po chodníku, který se kolem komunikace vine, procházet.

„Jezdí tu jeden kamion za druhým, silnice je už kvůli neustálému provozu ve špatném stavu. Když vyjedete nahoru na křižovatku a stojí tam náklaďák, máte opravdu špatný rozhled, není tam vůbec vidět. Řešením je dopravu odklonit. Bylo by to rozhodně lepší – hlavně pro lidi, kteří v této lokalitě bydlí," prozradil Josef Ungrád z Kostelce.

Pomohla by přeložka, která by vedla kolem kosteleckých kasáren dolů směrem k firmě TTV. Kostelečákům ji několikrát slibovali politici i kraj. Stavět se však v nejbližší době nebude. „Bydlím tady na sídlišti, kamiony tu jezdí jeden za druhým, a to i v noci. Naštěstí mám okna situovaná na jinou stranu, takže ten rámus není až tolik slyšet. Přesto bych přeložku rozhodně uvítala, kamiony by tudy vůbec nemusely jezdit," popisuje současnou situaci Václava Mlatečková.

Hluk je další nepříjemností, na kterou si místní stěžují. „Auta mi jezdí pomalu pod oknem, je to hrozný rámus. Kamiony jezdí ve dne, v noci i o víkendu, provoz je tu opravdu veliký," prozrazuje místní obyvatelka Soňa.
Poblíž silnice se nachází také mateřská škola a po chodníku chodí denně desítky lidí a dětí do města a zpátky. Někteří mají strach, že kamion nemusí dobrzdit a může najet na chodník. „Provoz je zde opravdu hodně velký, kvůli dětem a místním obyvatelům by se s tím mělo rozhodně něco dělat. Chodím sem s dcerou pravidelně do mateřské školky, vím, že v zimě cesta namrzá a kamiony pak stojí na místě," svěřuje pan Jan, který bydlí v Kostelci.

Obyvatelka sídliště Václava Mlatečková navíc popisuje, že i stav silnice je velmi špatný. Betonové obrubníky, které silnici drží, postupně začínají praskat a sesouvá se také půda. „Dalším problémem je skutečnost, že žulové kostky v zimě hodně namrzají," dodává místní obyvatelka.
Úlevy se však sídliště nejspíš jen tak nedočká. „Je řešena přeložka silnice III/3161 v délce 500 metrů a rekonstrukce silnice III/3161 ve stávající trase v délce 296,23 metrů. Jedná se o silnici III. třídy, která bohužel nesplňuje podmínky pro financování z Evropské unie. Nové programovací období a Integrovaný regionální operační program (IROP) totiž prakticky vůbec financování oprav silnic třetích tříd neumožňují. Proto je nutno získat jiné dotační prostředky, například z programu SFDI, případně z krajského rozpočtu," prozradila tisková mluvčí kraje Martina Götzová.

Přeložka by podle jejích slov měla v budoucnu být napojena na nadřazenou silniční sít silnici I/11 stykovou křižovatkou. „Délka úpravy silnice I/11 je 380 metrů. Komunikace je navržena jako dvoupruhová s jednostranným chodníkem. Realizace přeložky silnice III/3161 vyvolá stavební úpravy místní komunikace v ulici Mánesova, cyklostezky a sjezdů v prostoru stavby," popisuje mluvčí. Právě ulice Mánesova nákladní dopravou také velmi trpí. Stejně jako kopec nad Váhou je vydlážděna žulovými kostkami. V silnici jsou patrné velké dolíky.
Při stavbě přeložky dojde podle kraje také k úpravě železničního přejezdu, odstranění stávajících garáží a k náhradní výstavbě garáží v ulici Mánesova.
„Jedná se o projekt rozsáhlý a předpokládané náklady stavby jsou 77 milionů korun s DPH. Na stavbu je vydané územní rozhodnutí z roku 2013 a je zpracována projektová dokumentace pro stavební povolení a provedení stavby," řekla mluvčí. Nyní se prý řeší majetkoprávní vypořádání dotčených pozemků, včetně dokladů pro získání stavebního povolení.

„Získání stavebního povolení podléhá zákonem stanovenému procesu a lhůtám. Jeho získání předpokládáme v roce 2016 až 2017. Samotný termín realizace stavby je nejvíce závislý na finančních prostředcích," dodala Martina Götzová.

Autor: Barbora Zemanová, Stanislava Preclíková

27.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Smrtelná dopravní nehoda motorkáře na Jablonecku. Stala se 29. května v Kokoníně¨.
3

V Kokoníně zemřel motorkář, nezvládl předjíždějí osobního auta

Několik policejních zásahových jednotech zasahovalo v pondělí v podvečer v českolipském hypermarketu Albert na sídlišti Lada.
AKTUALIZOVÁNO
10

V České Lípě v Albertu se údajně střílelo

AKTUALIZOVÁNO

RECENZE: Terorista z Rammstein se na pódiu odpálil

Praha /FOTOGALERIE/ - V pražské Eden Areně se 28. května uskutečnil první z letošních koncertů skupiny Rammstein.

DOTYK.CZ

29. květen 1985. Den, kdy anglická zvěř zardousila fotbal

Ta tragédie byla nevyhnutelná. V Bruselu, na Heysel Stadionu, se před finále fotbalového poháru mezi Liverpoolem a Juventusem Turín sešlo příliš výbušných ingrediencí. Desetitisíce zpitých chuligánů, nože, střelné zbraně, zchátralý a drolící se stadion, stupidní systém prodeje lístků, v podstatě nulová přítomnost policie. Byla to jatka zbytečná, ale poučná.  

Tatra Trucks zmodernizuje armádní děla. Obrana za ně zaplatí přes miliardu

Samohybné houfnice Dana pro českou armádu zmodernizuje kopřivnická firma Tatra Trucks. Ministerstvo obrany za zakázku zaplatí 1,27 miliardy korun. Zrenovováno bude 33 děl. Zakázkou se v blízké době bude zabývat vláda. Smlouvu by ministerstvo chtělo podepsat v září.

AKTUALIZOVÁNO

Odstartovaly dotace na dešťovou vodu. Zájem je obrovský

Během prvních dvou hodin od otevření nového dotačního programu Dešťovka přijal stát přes 800 žádostí za zhruba 39,5 milionu korun. Je to zhruba 40 procent celkového rozpočtu programu, ve kterém chce stát přerozdělit 100 milionů korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies