VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stavba míří k cíli. Vlaky už jezdí po nové koleji

Hradecko - Práce na zdvoukolejnění trati v úseku od Stéblové do Opatovic nad Labem se blíží ke svému závěru. Nová kolej je položená, ale dělníci úsek vyklidí až na konci listopadu.

19.5.2015
SDÍLEJ:

Práce na zdvoukolejnění železniční trati Hradec Králové - Pardubice.Foto: Deník/ Michal Fanta

Na zhruba osmikilometrovém úseku železniční trati mezi Hradcem a Pardubicemi se už cestující několik dní vozí po nové koleji. Nyní se práce přesouvají na „starou" kolej. Její rekonstrukce potrvá do konce listopadu, žádné další výluky v plánu nejsou. „Pro cestující to znamená ten samý režim cestování jako dosud. V místě probíhajících prací budou vlaky jezdit sníženou rychlostí na 50 kilometrů za hodinu," upřesňuje mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš.

Bláto potrápilo dotčené obce

Modernizace úseku mezi Stéblovou a Opatovicemi podle něho probíhá podle schváleného harmonogramu. Menší problémy se vyskytly pouze v souvislosti s vyšší prašností, či s pohybem těžkých nákladních automobilů, což ale žádné zdržení nepřineslo. Stavba také několikrát čelila kritikám dotčených obcí, které si stěžovaly na bláto a hluk. Na rozbitou a znečištěnou komunikaci například opakovaně upozorňovala starostka Čeperky.

Na dokončený úsek by v budoucnu mělo navázat vybudování druhé koleje z Opatovic do Hradce a také ze Stéblové do Pardubic. Obě etapy jsou ale zatím pouze „na papíře". „Zdvoukolejnění je ve stádiu před zadáním zpracování přípravné dokumentace pro územní řízení včetně posouzení vlivu stavby na životní prostředí a zadání záměru stavby," vysvětluje Illiaš. Zjednodušeně řečeno: Realizace obou staveb je prozatím hudbou vzdálené budoucnosti. Podle SŽDC se s ní počítá nejdříve v roce 2019, investiční náklady zatím známy nejsou.

Rychlejší jízda? Lidé si ještě počkají

Kdy budou mezi krajskými městy nataženy obě koleje a vlakové soupravy se tu proženou slibovanou závratnou rychlostí 160 kilometrů za hodinu, zůstává velkým otazníkem. Zrychlení na nyní opraveném úseku se do celkové doby jízdy promítne jen minimálně, lidé si tak na kratší cestování ještě pár let počkají.

„Kdybych měl hodnotit stavbu samotnou a nedoufal bych, že na ni navážou další, tak se její přínos blíží nule," naznačil už dříve náměstek pardubického hejtmana pro dopravu Jaromír Dušek.

Modernizaci provádí od června loňského roku firma Skanska, téměř miliardu za ni zaplatí SŽDC, na jejím financování by se měla podílet i Evropská unie.

Autor: Veronika Skřivanová

19.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mercedes míří do světa elektrických automobilů, ale policie ho nyní vyšetřuje kvůli možným falšováním dat emisí u klasických dieselových motorů.
6

Policejní razie u Mercedesu. Vyšetřovatelé pátrali po falšování emisí

Miloš Zeman a Jiří Ovčáček
1 7

Hrad bude mít k dispozici o 38 milionů víc než letos, rozpočet schválil výbor

Biozemědělství je stále oblíbenější, má ale i odpůrce. Co jim vadí?

/INFOGRAFIKA/ Biopotraviny jsou mezi spotřebiteli stále na vzestupu a najdou se i tací, kteří by nic bez označení „bio" nesnědli. Přesto se mezi zemědělci najdou jak zastánci, tak odpůrci takzvaného biozemědělství.

Expert o pražské kampani proti SUV vozům: Je to jen prázdné gesto

Vedení Prahy agituje za omezení počtu tzv. SUV aut v ulicích metropole. Názory odborníků na racionalitu kampaně „Čistou stopou Prahou" se liší. Nakolik jdou pražští radní v kampani za ekologičtější dopravu sami příkladem? Na to se pokouší odpovědět srovnání, které pro Pražský deník připravil automobilový expert.

Rehabilitující Štěpánek věří v comeback: Po operaci jsem spal s raketou

/ROZHOVOR/ Na sobě měl tričko s nápisem „Nikdy se nevzdávej", na tváři úsměv a v hlavě optimistické plány do budoucna. Ne, tenisový veterán Radek Štěpánek ještě nekončí. I když musel v březnu na operaci zad, ani v 38 letech nepřemýšlí o tom, že by raketu pověsil na hřebík. Jeho kariéra je protkána zraněními a následnými comebacky.

Poplatky za přítomnost otce u porodu jsou nefér, míní rodiče

/ANKETA/ Nervózní manžel vede do porodnice ženu, která každou chvíli porodí. Než ji podpoří na sále, musí ještě vytáhnout peněženku a zaplatit. „Poplatky za přítomnost otce u porodu jsou zrušené od roku 2012, přesto je stále v některých nemocnicích vybírají. Kvůli údajnému ošacení, občerstvení či školení, které nastávající otcové často ve spěchu ani nestihnou," upozornila Majka Staňková z brněnského Centra pro těhotné a rodinu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies