VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stodesítkou do Pardubic. Za dva měsíce to začne

Hradec Králové – Jasné, rychleji tam jezdí skoro každý. Vždyť je to prakticky dálnice, žádná okreska, kde je překročení devadesátky lístkem do pekla. Teď to však bude dovolené. Za dva měsíce se bude moci na šestikilometrovém úseku silnice z Hradce Králové do Pardubic jet stodesítkou.

19.8.2012
SDÍLEJ:

Poslední pardubický zúžený úsek silnice stavbaři napojili na nový čtyřpruh.Foto: DENÍK/Jiří Sejkora

Silnice se stane jakýmsi pokusným králíkem – ministerstvo dopravy si právě tady chce vyzkoušet, zda je možné na některých silnicích v Česku, které nenesou označení dálnice, povolit vyšší rychlostní limit.

První testovaný úsek v Česku

„Vybrali jsme ji záměrně. Je to nová čtyřproudá komunikace, která splňuje všechny parametry. Vybrali jsme ji jako první v republice," vysvětluje mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.

Jeho úřad si samozřejmě vyžádal posvěcení od místní policie. Bez něj by se rychlost zvýšit nemohla. Krajští policisté nebyli rozhodně proti, svolení dali.

„Hradubická má takové parametry, že vyšší rychlost bude poměrně bezpečná. Ministerstvo si vyžádalo naše stanovisko a souhlasili jsme," objasňuje kladný verdikt svých nadřízených mluvčí Ivana Ježková.

Stáří (tedy spíš mládí) komunikace není jediným důvodem, proč byla zvolena jako hlavní testovací úsek pro celou republiku. Klíčové bylo také to, že spojuje dvě velká města – intenzita dopravy je tady proto zaručena na vysoké úrovni.

„Zkrátka jsme si ji vyhodnotili jako ideální variantu," potvrzuje mluvčí Novák.

Pokud by byl pokus úspěšný, nijak by neovlivnil bezpečnost dopravy, následoval by další krok. V celém Česku by mohlo přibýt na tři stovky kilometrů silnic, kde by byla povolena vyšší rychlost.

Dopravní experti vyhodnotí poznatky a… „V případě úspěchu se budeme snažit projekt rozšířit po celé republice," říká mluvčí Novák.

Brzda? Křižovatka u Stéblové

Jeden zádrhel však záměr má. Řidiči nebudou moci jet stodesítkou celou sedmnáctikilometrvou cestu do Pardubic. Bude jim muset stačit pouze šest kilometrů rozletu. Kdo je vinen?

Může za to mimoúrovňová křižovatka, která se staví u Stéblové. Před ní budou řidiči muset ubrat plyn – stejně jako to dělají dnes.

Dokončení křižovatky má sice Ředitelství silnic a dálnic 
v rozpočtu na příští rok, jenže zatím nemá stavební povolení na celou realizaci. „Ještě nejsou vypořádané pozemky," nechal se slyšet šéf pardubické správy Bohumil Vébr.

Autor: Jiří Fejgl

19.8.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Předseda ČSSD Bohuslav Sobotka
24 12

Odvolání Hermana? Babiš jen odvádí pozornost, tvrdí Sobotka

Tradiční výstava Zahrada.
13

Tradiční výstava Zahrada může být letos poslední. Kvůli EET

AKTUALIZOVÁNO

Češi ovládli divokou přestřelku. Švédům nasázeli osmičku a slaví prvenství

Ve svém druhém vystoupení na Carlson Hockey Games vyhrál národní tým České republiky v báječném utkání nad Švédskem 8:4 a s předstihem si zajistil prvenství v turnaji. V neděli se rozloučí s diváky na jihu Čech zápasem s Ruskem (18.30).

Učitel nic nespáchal, zato hajlující romský žák má problém. I jeho rodina

Učitel plánické základní školy Dušan Kučera, který neunesl hajlování třináctiletého romského žáka a vystartoval na něj, se nedopustil žádného trestného činu ani přestupku. K tomu závěru došla klatovská policie.

Vzkaz Česku? Jednání na vlastní pěst je jen iluzí, upozornil Tusk

Předseda Evropské rady Donald Tusk označil dnešní mimořádný summit Evropské unie kvůli schválení tzv. vodítek pro brexit za nejdůležitější v jeho dosavadním životě. Samotné schvalování trvalo jen čtyři minuty.

Turecko odstřihlo Turky od Wikipedie. Prý ohrožuje bezpečnost země

Celosvětově veřejná encyklopedie představuje prý mimořádné nebezpečí pro turecký stát. Vláda tak zablokovala uživatelům internetu tuto adresu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies