VYBERTE SI REGION

Turisté už Náchodem nebudou bloumat nevědomí. Pomůže informační centrum

Náchod - Turisté už snad Náchodem nebudou bloumat nevědomí. Od soboty by ve městě měly opět po půl roce fungovat standardní služby pro návštěvníky, a to v novém informačním centru.

4.2.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Miroslav Kucei

Zřídilo jej město na recepci Hotelu U Beránka, provozuje jej městská společnost Beránek Náchod. Radní k tomu přistoupili poté, co se vloni město nedohodlo na výši dotace pro infocentrum na Kamenici s jeho provozovatelkou.

Radní schválili, že nové informační centrum bude v provozu sedm dní v týdnu, ve všední dny od 9 do 16.30 hodin, v sobotu od 10 do 15 hodin a v neděli pak od 10 do 13 hodin. Zaměstná jednu pracovnici na plný a jednu na krácený úvazek. „V exponovaných letních měsících předpokládáme i výpomoc formou brigádníků," uvedl radní Aleš Cabicar, který má infocentrum na starosti z pozice předsedy představenstva společnosti Hotel Beránek.

Otevření přišlo bez velké pompy. V novém infocentru bylo ještě v pátek vidět, že na start se zde připravují. Služby turistům budou poskytovány v modulu tvořeném nerezovou konstrukcí s prosklenými stěnami. Ten je umístěn v přízemí naproti recepci hotelu. Uvnitř je nábytek a počítačové vybavení.

„Na to vše byla zastupitelstvem poskytnuta dotace ve výši 250 tisíc korun a tuto dotaci jsme ani plně nevyčerpali," dodal Aleš Cabicar.

Kromě nákladů na samotné zřízení a vybavení bude společnost dostávat od města na krytí mezd 250 tisíc korun ročně. „Předpokládá se i podíl akciové společnosti z vlastní hospodářské činnosti a to zejména v sezonních měsících, kdy návštěvnost Náchodska vzrůstá," dodal Cabicar.

Město se vloni nedohodlo s provozovatelkou infocentra na Kamenici na podpisu smlouvy o jeho provozu a dotaci na roční provoz.

Třetí největší město kraje tak před turistickou sezonou přišlo o infocentrum a turisté dostávali informace na podatelně městského úřadu. Bývalá provozovatelka infocentra Markéta Machová, provozovala informační centrum pro město několik let, nejprve v únoru nepodepsala městem předloženou smlouvu, neboť se nemohla zúčastnit jednoho z veletrhů, který byl ve smlouvě dán. Upravenou smlouvu s vypuštěním tohoto bodu však zastupitelé schvalovali až na konci června. Mezitím Markéta Machová požádala o více peněz na služby infocentra v dalších letech, neboť za 100 tisíc ročně, které dostávala, se podle ní lépe a kvalitněji služby dělat nedalo. Chtěla také smlouvu na více než pouze jeden rok.

Chtěla víceletý závazek

Když pak zastupitelé v červnu schválili upravenou původní smlouvu, nepodepsala ji. Argumentovala, že chce mít zajištěnu dlouhodobější spolupráci než pouze každoročně v únoru předkládanou roční smlouvu. Uváděla, že musí jinými podnikatelskými činnostmi vydělávat na nájem, provozní náklady či zaměstnance. Požádala proto i o navýšení dotace, protože zjistila, že stejně velká města v regionu stojí provoz infocenter mnohonásobně víc. Uvedla, že už dál nechtěla z vlastního sponzorovat aktivity města. Se sto tisíci na provoz by sice souhlasila, ale jen na loňský rok, v dalších letech by požadovala 300 tisíc korun ročně.

Když nedošlo k dohodě, vedení města pak argumentovalo, že provoz infocentra ve vlastní režii města bude profesionálnější. Odkazovalo také na to, že provozovatelkou kritizovaný systém smlouvy a dotace s infocentrem do té doby fungoval už řadu let a řídil se podle schvalování městského rozpočtu.

„Osobně považuji celé dění kolem náchodského informačního centra za velice nešťastnou záležitost a domnívám se, že šlo celou situaci řešit jiným pro město výhodnějším způsobem," uvedl náchodský opoziční zastupitel Jan Ježek.

Zastupitel Rostislav Zeiska konstatoval, že na jedné straně stojí částka, kterou dosud město vynakládalo, na druhé, že nové infocentrum už bude v provozu po celý týden a mělo by se zaměřovat jen na služby návštěvníkům. Až uplyne nějaký čas, pak se podle něj služba bude moci porovnat.

Podle radního Cabicara výhodou pro turisty bude sedmidenní provoz či lepší lokalita přímo na revitalizovaném náměstí. Tvrdí také, že provoz bude ekonomicky efektivnější s nižší zátěží pro městský rozpočet.

Na otázku redakce, co říká kritice, že se město nedohodlo s původní provozovatelkou, Cabicar odpověděl: „Dobře, tak počítejte se mnou. Požadavek původního externího provozovatele byl na příspěvek 300 tisíc korun. Takže snad ještě platí, že 250 tisíc je méně než 300 tisíc. Nebo snad ne? Dále rozhodující je i zmíněná provozní doba sedm dní v týdnu, což jistě poskytne návštěvníkům více komfortu. Myslíte si, že infocentrum je v turistické sezoně vyhledáváno více například v pondělí než v sobotu či neděli? Já si to nemyslím. Dále, při vší úctě k původnímu provozovateli, my nebudeme nabízet výlety do Norimberka či do Tunisu, to k infocentru dle mého soudu nepatří. To je cestovní kancelář. Rozumím tomu, že tak musí původní provozovatel pracovat, je to jeho podnikání. Projel jsem si infocentra například v Trutnově či Kutné Hoře, a toto tam zkrátka nepatří."

Autor: Pavel Bednář

4.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Zvěř kromě hladu trápí i psi. Myslivci se snaží pomoct i zakládáním políček

Pouhé dva týdny po kolaudaci se na nové sportovní hale v České Třebové zřítila střecha.
7 11

Mohou za pád střechy lepené vazníky? Trosky haly prohledal soudní znalec

AKTUALIZOVÁNO

Turecko dopadlo Uzbeka viněného z istanbulského masakru

Istanbul - Turecká policie dopadla dnes večer uzbeckého občana, který je označován za pachatele silvestrovského masakru v istanbulském nočním klubu, jemuž padlo za oběť 39 lidí. Podle listu Daily Sabah byl Abdulgadir Mašaripov zadržen v domě svého kyrgyzského přítele v istanbulské čtvrti Esenyurt. K útoku se přihlásila organizace Islámský stát, která ho označila za pomstu za tureckou vojenskou intervenci v Sýrii.

Dokumentaristka Třeštíková: Realitu nemůžete zotročit

Po deseti letech se jedna z nejvýraznějších osobností českého dokumentu Helena Třeštíková opět vrací k Manželským etudám. Její snímek Strnadovi vstoupí 19. ledna i na plátna kin. V příběhu soužití netradiční rodiny se zrcadlí jak nevyhnutelnost změn ve světe mezilidských vztahů, tak pětatřicet let vývoje celé české společnosti.

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies