Začíná prázdninový provoz, a proto nepojedou školní spoje (5Š, 10Š, 12Š, 16Š, 23Š, 25Š), některé výpomocné spoje a linky 24R a 26R. Zároveň lidé s papírovými jízdenkami mohou do autobusů či trolejbusů nastupovat pouze předními dveřmi.
Právě u řidiče bude nově jen jediný mechanický strojek ve voze. Dopravní podnik chce tímto opatřením zejména eliminovat počty černých pasažérů, a s tím spojené nemalé finanční ztráty. Potvrdila to tisková mluvčí hradeckého magistrátu Magdaléna Vlčková.
A slibuje si od toho finanční efekt. „Omezení jízd bez zaplaceného jízdného se projeví i ve zvýšení tržeb a zlepší se tak kvalita přepravy pro platící cestující," říká vedoucí marketingu dopravního podniku František Meduna. „Nechceme dopustit, aby slušní cestující na černé pasažéry dopláceli," doplnil.
Dopravní podnik předpokládá, že se zvýší zájem o městské karty, která je pro cesty v mnoha ohledech výhodnější. „Pro cestujícího, který používá čipovou kartu, je odbavení jednodušší a rychlejší, navíc ve srovnání s platbou v hotovosti ušetří. Jízdné v hotovosti vyjde na 15 korun, s čipovou kartou 12 korun. Výhodnější jsou i ostatní tarify hrazené z elektronické peněženky," přibližuje Meduna.
U SMS jízdenky nebo při platbě městskou kartou se nic nemění, nastupovat lze všemi dveřmi.