VYBERTE SI REGION

V Krkonoších startuje nová karta plná slev

Trutnovsko, Semilsko – Rozvoji cestovního ruchu má dát nový impuls slevový projekt Regioncard Krkonoše. Bude odstartován již v pátek.

31.5.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv

„Jde o marketingový nástroj, který slouží k propagaci regionu jak na tuzemském, tak na zahraničním trhu," informoval ředitel projektu Matěj Dunka.

V Čechách i Polsku

Využívat ji budou lidé nejen v českých horských střediscích, městech a obcích, ale také na polské straně Krkonoš. Například v Karpaczi, Jeleniej Góre, Szklarske Porebe i jinde. „Prostřednictvím slevové karty nabídneme návštěvníkům na české i polské straně Krkonoš 124 slev ve 22 městech a obcích. Lidé se levněji ubytují, najedí, mohou využít lacinější dopravu, navštívit nepřeberné množství kulturních a sportovních aktivit a dalších atrakcí," upozornil Matěj Dunka.

Dospělý za kartu zaplatí 150 korun, pro dítě ji rodiče koupí za 90 korun a platnost bude mít čtrnáct dnů od první aktivace. „Klient, který přijíždí například na víkend, se po týdnu může vrátit a využít služeb i další víkend," vysvětlil ředitel projektu. Karta zahrnuje různé obory a díky ní mohou turisté využít slevy od deseti až do padesáti procent.

„Polovinu ceny zaplatí držitelé karty například za vstup ve většině krkonošských muzeí, za parkování na Horních Mísečkách nebo v Peci pod Sněžkou. V průměru třicet procent za první jízdu poskytnou díky kartě bobové dráhy. O čtvrtinu levněji se lidé dostanou například na golf, dvacetiprocentní slevy poskytují půjčovny kol. Je to nepřeberná škála služeb," přiblížil Matěj Dunka.

Boj o nové turisty

Nejvyšší české hory se delší čas potýkají s celkovým úbytkem turistů. Změn doznala také struktura klientů. Zatímco dříve vévodili cestovnímu ruchu v regionu Němci či Nizozemci, dnes je nahrazují Poláci.

„Další problém spatřujeme v obecně kratší době pobytu. Týdenní turnusy jsou dnes běžné pouze v termínech prázdnin, mimo hlavní sezonu převažují jedno a dvoudenní pobyty," uvedl Oldřich Šimek, bývalý starosta Špindlerova Mlýna. „Cílem projektu Regioncard Krkonoše je nalákat do hor nové turisty, zajistit jejich opětovnou návštěvu a navýšit počet dnů strávených v regionu," dodal Oldřich Šimek.

Karta je k dispozici v infocentrech, hotelích, nebo u partnerů, kteří slevy poskytují, a od zítřka i prostřednictvím rozhraní www.regioncard.cz.

Z Krkonoš mizí turisté.Více než polovina je nespokojena

Je to alarmující statistika. Za posledních pět let se snížil počet turistů, kteří přijeli do Krkonoš, téměř o 200 tisíc. A strávili v nejvyšších tuzemských horách přibližně o 800 tisíc nocí méně.

„Ten pokles je markantní," uvědomuje si bývalý starosta Špindlerova Mlýna Oldřich Šimek.V roce 2005 navštívilo podle průzkumu Českého statistického úřadu Krkonoše 844 762 lidí, v roce 2011 už pouze 673 204. Před sedmi lety se počet přenocování vyšplhal na 3 646 219, před rokem už byl na čísle 2 828 376.

„I když o tom nerad mluvím, myslím, že za to může také částečně ekonomická krize," připouští Oldřich Šimek. „Mám tři děti a rozmyslím si, jestli mám dát za lanovku sto padesát korun," doplňuje.

Úpadek ekonomiky se projevuje například na odlivu turistů z Nizozemska – těch nyní jezdí o 80 procent méně než v minulosti. „Mizí prakticky z celé Evropy," podotýká Matěj Dunka, ředitel projektu Regioncard Krkonoše, který už zítra odstartuje novou slevovou kartu na služby. Další nepříjemné číslo týkající se Krkonoš a turistiky značí spokojenost (tedy spíš nespokojenost) návštěvníků s pobytem v oblasti. Hodnota nedosahuje ani padesáti procent, je přesně 47,7 procenta. Pro srovnání na Šumavě je to dokonce 66,6 procenta, v Jizerských horách 61,8 procenta.

„V létě nám konkuruje moře, třeba Chorvatsko a Tunisko. Nebo rovinaté oblasti, kde se dá provozovat cykloturistika," vykládá Oldřich Šimek. „V zimě je problémem propustnost sjezdovek. Máme sice stejné lanovky jako v Rakousku, ale na sjezdovky se prostě nevejde tolik lidí, kolik jich ty lanovky vyvezou nahoru. Zvyšuje se tak i nebezpečí úrazů." V provázanosti s polskou stranou hor vidí aktéři projektu šanci na zlepšení.

Autor: Jana Mudrová, Jiří Fejgl

31.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
15 18

Poslanec ČSSD chce od Babiše vědět, kde vzal peníze na dluhopisy

Platforma Bez komunistů.cz. uspořádala v Praze shromáždění k odkazu Jana Palacha.
3 3

Na památku Palacha, v den jeho smrti, si lidé zapalovali svíčky

AKTUALIZOVÁNO

Podívejte se na pustý stadion před zbouráním. Nástupce je ve hvězdách

Nadšený řev fanoušků vítězného týmu se rozléhal brněnským zimním stadionem za Lužánkami, když domácí hokejisté Rudé hvězdy, dnešní Komety, poprvé doma před Brňany přebírali mistrovský titul. Tehdy se psal rok 1957 a stadion měl za sebou deset let fungování a před sebou ještě mnoho radosti i smutků fanoušků brněnských hokejistů. Nyní, sedmdesát let od slavnostního otevření stadionu, už na něj odkazuje jen název zastávky hromadné dopravy. Slibovaná nová aréna je v nedohlednu.

Obamovi balí, prezidentští úředníci vyklízejí Bílý dům

Odcházející americký prezident Barack Obama se loučí s Bílým domem, v němž jako hlava státu bydlel osm let. Oficiální akce, projevy a tiskové konference má za sebou a dnes je jeho program podle poradců volnější, byť Bílý dům ještě neopouští. Hlavou státu je do pátku 12:00 místního času (18:00 SEČ), kdy složí přísahu jeho nástupce Donald Trump.

AKTUALIZOVÁNO

Lavina na italský hotel spadla, když už hosté měli sbaleno

Řím - Hosté italského hotelu Rigopiano měli v okamžiku pádu ničivé laviny sbalené kufry a budovu na úpatí pohoří Gran Sasso se chystali opustit. Museli ale počkat, dokud sněžný pluh neodstraní sníh, který zablokoval přístupovou cestu. Italskému listu La Repubblica to dnes řekl Quintino Marcella, přítel a zaměstnavatel jednoho ze dvou přeživších, kuchaře Giampiera Pareteho, který byl v hotelu s rodinou na dovolené.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies