VYBERTE SI REGION

V Kvasinách přibylo 1093 stromů. Díky automobilce

Kvasiny –  Více než tisíc nových stromků se na jaře zazelená v katastru obce Kvasiny. Obec se zapojila do projektu automobilky, která zde sídlí a během letošního roku získala možnost zasázet 1093 stromů.  Vše v rámci akce „Za každé prodané auto v České republice jeden zasazený strom."

16.11.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
7 fotografií
V Kvasinách přibylo 1093 stromů. Díky automobilce

V Kvasinách přibylo 1093 stromů. Díky automobilceFoto: S. Špryňarová

Škoda Auto už sedmým rokem přispívá k ozelenění mnoha míst nejen v regionu, ale v celé republice. Každá prodaná škodovka v zemi tak přinese jednu sazenici stromu. Kvasiny se tohoto projektu účastní letos poprvé.
,,Vysadili jsme například lípy a jeřáby. Místa, kde stromu stojí vybírá právě obec.  Snažili jsme se hlavně ozelenit prostory podél komunikací. Na sázení se podílejí občané Kvasin, kteří jsou mnohdy také pracovníky Škoda

Auto, nijak to ale neorganizujeme. Je to dobrovolná akce," prozradil starosta Kvasin  Ivan Ešpandr.
Ten také poznamenal, že mnoho volných míst k osázení už nezbývá. Přesto se jich několik ještě najde.

„Rádi bychom určitě zkrášlili prostor kolem rybníku," upřesnil starosta Kvasin Ivan Ešpandr. A co se děje se stromy po jejich nasázení? „Máme v obci proškolené zaměstnance, kteří se o stromy starají. Ať už se jedná o jejich prostříhání, zalévání nebo například osekání. Občas se stane, že některý strom zahyne, nebo je poškozen při práci na poli, tomu ale nemůžeme nijak zabránit," sdělil starosta.

Kromě Kvasin bylo na jaře osázeno také okolí Rychnova a Solnice.

„Akce Za každý prodaný vůz Škoda v České republice jeden zasazený strom zajišťuje viditelně hezčí životní prostředí, posiluje spolupráci automobilky s regiony a aktivně zapojuje naše zaměstnance. Škoda tak dokazuje svou ekologickou i společenskou odpovědnost," upřesnil Michal Kadera, vedoucí vnějších vztahů Škoda Auto. Právě zaměstnanci jsou jedni z těch, kteří mohou přijít s návrhem místa, kde by měly být stromy zasázeny.

Automobilka se v tomto roce postarala o vysázení téměř 60 tisíc stromů v celé republice. Za uplynulých sedm let se číslo blíží k 425 tisícům. ⋌(star, sir)

Za každé prodané auto v České republice jeden zasazený strom. Tak se jmenuje akce, kterou společnost ŠKODA AUTO, letos pořádá již po sedmé. Během celého roku bylo a ještě bude vysázeno 59 674 nových stromků ve vybraných oblastech ČR. Tento počet odpovídá počtu vozů značky Škoda prodaných u nás v roce 2012. Během sedmi let už tímto způsobem bylo vysázeno 423 000 mladých stromků.

Autor: Silvie Špryňarová

16.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Čechům chutná. Přibrzdili ale v alkoholu

Praha – „Spotřeba potravin nabrala dobrý trend. Zdá se, že lidé nemají hlad, ale chuť," zhodnotil poslední čísla šéf odboru statistiky zemědělství, lesnictví a životního prostředí Jiří Hrbek. Poukázal na to, že v Česku i v roce 2015 rostla spotřeba potravin. Má to jen jednu vadu na kráse, bohužel tu podstatnou. Zatímco z Česka mířily do zahraničí suroviny, z ciziny k nám putovaly hotové výrobky.

Dřevo je drahé. Krade se rovnou v lese

Beroun – Topná sezona jede naplno a policisté na nejrůznějších místech republiky znovu vyšetřují krádeže dřeva v lesních porostech.Mnohým lidem se za palivové dříví nechce utrácet a raději si pro něj zajedou do lesa. Zloději odvážejí nejen kulatinu, která je nařezaná u lesních cest, ale také stromy, které si sami pokácí.

Britové poprvé utratili více za vinyly než za stažené desky

Londýn - Příjmy z prodeje vinylových desek v Británii minulý týden poprvé předstihly příjmy ze stahování nahrávek, oznámilo britské sdružení maloobchodníků v zábavním průmyslu (ERA). Za vinylové desky lidé podle ERA utratili 2,4 milionu liber (asi 76 milionů Kč), zatímco za stahování 2,1 milionu liber (zhruba 66,5 milionu Kč). Loni ve stejném období přitom tento poměr činil 1,2 milionu liber za vinyly ku 4,4 milionu liber za digitální hudbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies