VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Větroně ve Velkém Poříčí svištěly, nebe jim přálo

Velké Poříčí – Poslední větroň dosedl na letištní plochu a XI. ročník Orlíkovských přeháněk skončil. Po osm dní v uplynulém týdnu bojovalo třicet devět pilotů větroňů o cenné body, které jim po součtu určilo celkové pořadí.

21.8.2012
SDÍLEJ:

Před hangárem, a pak vzhůru do luftu.Foto: Jiří Mach

V letošním roce bylo závodům příznivě nakloněno počasí, a tak v hlavním závodě na větroních Orlík se odlétlo pět bodovaných disciplín a v klubové doplňkové disciplíně šest. Letošní ročník si pochvalovali nejen pořadatelé, ale i všichni piloti, pro které bylo kromě létání připraven i zábavný program.

Nejrychleji létal Broumovák

V hlavním závodě na větroních VT-116 Orlík obsadil první místo Michal Janda z Aeroklubu Broumov. Po celé závody se držel v čele. „Letos jsem měl štěstí, jelikož všichni letěli pomaleji než já. Během letů nenastaly ani žádné problémy. To vše přispělo k tomu, že jsem se na první příčce udržel. Jsem zde již po několikáté a pokud se bude konat další ročník, tak ho určitě nevynechám," shrnul Michal Janda.

V doplňkové klubové soutěži se na prvním místě umístil Zdeněk Borůvka z Aeroklubu Jičín.

Po dlouhé době to konečně svištělo

„Průběh a celé závody byly perfektní, celý obsluhující personál makal, jak měl a závodníci byli skvělí a ukáznění. Po dlouhé době se opět závodilo, jelikož to nebylo jen o létání, ale letělo se hlavně na čas a rychle. Všechno proběhlo podle pravidel leteckých předpisů a vše se obešlo bez karambolů, což je to nejhlavnější. Hladkému průběhu napomohl hlavně obsluhující personál, který si zaslouží obzvláště velké poděkování," řekl k závodům jejich ředitel Petr Jirásek.

Průběh závodů zhodnotil také hlavní rozhodčí Antonín Teichman takto: „Letošní ročník byl velice úspěšný, a to především tím, že se podařilo zvolit tratě, které většina pilotů dolétla a po polích jich skončilo minimum. Poslední disciplína se musela na poslední chvíli kvůli rychle se měnícímu počasí upravit, a tak si piloti museli na start dvacet minut počkat. Ale vyplatilo se to."

Spokojený byl i hlavní meteorolog Miroslav Plecháč, podle jehož předpovědí se určovaly tratě. „I když počasí je vždy záludné a nikdy se nedá na sto procent určit, jak bude za hodinu, letos to vcelku vycházelo. Vše je též dáno tím, že v současné době je na internetu spousta informací, a tak se dá téměř na devadesát procent poznat, jak daný den bude. Tento rok nám počasí vyšlo exkluzivně a v tomto týdnu až na poslední dva dny bylo počasí dobře dopředu čitelné, což o předchozích ročnících říct nemohu," uvedl Plecháč. (jim)

Autor: Redakce

21.8.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Premiér Bohuslav Sobotka.
1 5

Sobotka chce o korunových dluhopisech jednat s daňovou správou

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

Naučit se zvládat dobře češtinu slovem i písmem je pro mnoho cizinců mnohdy téměř nemožné. A problém s ní nemají často jen Němci, Angličané nebo třeba Francouzi.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies