Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlakové spojení na východě Čech má být zase o něco chudší

Suchovršice - Návrh nových jízdních řádů počítá s dalším snížením zastávek v Suchovršicích. Oredo preferuje rychlejší spojení mezi velkými městy.

11.7.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv

Každým rokem přibývá spojů, které zdejší vlakovou zastávku jen minou. V současném jízdním řádu je na Suchovršice pamatováno desetkrát, rovným dílem pro směr na Trutnov i Jaroměř. Ale to až po velkém boji zástupců obce. Omezení měla být mnohem větší.

Příště mínus tři

Už tehdy ale starostka Lenka Hozová předpovídala, že když se omezení nepodařilo najednou, dojde k němu postupně. A její slova se začínají naplňovat. V návrhu železničního jízdního řádu na období 12/2012 až 2013 je zastávek už jen sedm. „Směrem na Trutnov tři, kumulované do ranních hodin v 5.03, 7.08 a 8.06. Společnost Oredo (Organizátor regionální dopravy) nám byla ochotna dát ještě spoj ve 23.15. To pro nás ale nemá žádný význam," říká starostka Lenka Hozová. V opačném směru pak mají jet vlaky v 5.22, 15.52, 17.53 a 19.54 hodin. „Beru to jako cílenou likvidaci vlakové spojení v naší obci," dodává.

S tím ovšem zástupci Oreda nesouhlasí. „Naším hlavním záměrem je využití páteřní tratě 032 pro rychlou dopravu z oblasti Trutnovska směrem na Hradec Králové a Pardubice, s napojením dál na koridor do zbytku republiky," říká Marek Pinkava, který má oblast Úpicka na starost.

Na úkor osobních tak dochází k zavádění spěšných vlaků. „Železniční spojení v menších obcích je pak převáděno na autobusy, která na dotyčné vlaky navazují," dodává Pinkava.

„Je pravda, že jsme dostali přidáno na autobusovém spojení, kdy linka Malé Svatoňovice – Úpice zajíždí i k nám. Ale Oredo si vybralo svoje časy a ještě vznikly i určité komplikace, protože autobus se otáčí ve středu obce. A tam je v exponovaných dobách ráno v osm, v poledne a ve tři odpoledne rušno. Rodiče vozí děti do a ze školky, parkoviště je často plné a autobus se nemá kde otočit," říká k situaci starostka Hozová.

Rychlejší, plnější

Nastoupený trend obhajují v Oredu především statistickými údaji. „Pokud vlak zrychlíme, stoupne počet cestujících dvakrát až třikrát. Tím se zvyšuje i efektivita finančních prostředků, které musíme na každý spoj vynaložit," dodává Marek Pinkava.

Kde se ale klesající počet spojů zastaví? Například v sousedních Bohuslavicích už vlaky nestaví vůbec. „Zdejší zastávka není nijak extrémně využívaná a myslím, že se dostáváme ke stavu, který by měl nějakou dobu trvat," předpovídá Pinkava.

Autor: Aleš Vaníček

11.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Aleš Juchelka dnes.
3 9

Aleš Juchelka o Kalouskovi a Babišovi: Jsou si podobní, mají buldočí povahy

Petra Erbanová
DOTYK.CZ
6

Kulka ze samopalu zasáhla koleno, se sportem byl nadobro konec

AKTUALIZOVÁNO

Jiří Hynek získal potřebnou podporu poslanců, kandiduje na prezidenta

/ANKETA/ Jiří Hynek podal u ministerstva vnitra kandidaturu na prezidenta republiky. Podpořilo ho 22 poslanců z pěti politických stran, řekl prezident Asociace obranného a bezpečnostního průmyslu. Nejvíce poslanců je podle něj ze sněmovního branného výboru. Hynek na Hrad kandiduje s podporou Realistů. Stal se prvním prezidentským kandidátem, který oznámil, že kandidaturu u ministerstva vnitra podal.

Kontroverzní spot? Blok proti islamizaci tvrdí, že ČT narušuje přípravu voleb

/VIDEO/ Blok proti islamizaci (BPI) podal trestní oznámení na Českou televizi (ČT). Subjektu kandidujícímu ve sněmovních volbách vadí, že televize omezila počet politických stran zastoupených v závěrečné předvolební debatě. 

Nejen za tmy. Chodci musejí „svítit“ i přes den

/INFOGRAFIKA/ Nastává nejkritičtější období pro pěší. Loni zemřelo na silnicích 545 osob, z toho třetina večer či při snížené viditelnosti. Dny se krátí, objevují se mlhy a na horách i první sněhové přeháňky. A pro chodce i řidiče nastává období, kdy by se měli mít obzvláště na pozoru. Výzkumy totiž prokazují, že po setmění je riziko vzniku nehody až čtyřikrát vyšší než za dne.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení