VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlna skútrů zasáhla i Hradec Králové. A poroste

Hradec Králové - Jsou rychlé, obratné, skladné, nejsou drahé, mají malou spotřebu, perfektně se s nimi parkuje. Skútry se začínají prosazovat po celém Česku a to znamená i na ulicích v Hradci Králové.

29.7.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Martin Divíšek

„Je to jednoduché skútry jsou provozně levné. Do města je to ideální vozidlo," přitaká Petr Černohlávek, vedoucí odboru dopravy na magistrátu.

Obliba těchto motorek se projevuje i ve statistikách značky, které vyrábějí skútry (a to především ty levnější čínské), už několik let válcují v prodeji motocyklů věhlasná světová jména.

A dá se předpokládat, že čísla v budoucnu ještě porostou. Od začátku příštího roku totiž budou moci skútry do objemu 125 ccm (a s automatickou převodovkou) řídit lidé pouze s řidičákem na auto. Jako tomu bylo dosud u kategorie do 50 ccm.

Italové je milují, nakonec Řím jich je plný. Móda skútrů, malých motorek vhodných do města, však vtrhla i do Čech. Hradec nevyjímaje.

„Auto, velká motorka, ani kolo nic se mu nevyrovná," říká jeden z místních skútrařů Petr Moník. Může porovnávat, v garáži mu stojí auto i silná šestistovka. Přesto k nim přikoupil menšího bratříčka. Slabšího, ale oblíbeného.

Bez řidičáku

O boomu skútrů hovoří také statistiky. V prodeji motorek v minulém roce dominovali. Z necelých sedmnácti tisíc nových strojů se jich v této kategorii prodalo téměř pět tisícovek. Také v porovnání jednotlivých značek skútry vítězí i nad světovými pojmy mezi výrobci motorek.

Důvody jsou jasné a logické. „V Hradci je to například parkování. Ve městě se platí, ale člověk se skútrem nemusí," upozorňuje Petr Černohlávek, šéf odboru dopravy na magistrátu. „Pak je to obratnost a provozní náklady, samozřejmě," doplňuje.

Je to tak. Kilometr u skútru s obsahem 125 ccm stojí něco málo přes korunu, padesátka je ještě o maličko úspornější.

Navíc existuje předpoklad, že v příštím roce se počet skútrů ještě zvýší. „Důvodem je, že se změní legislativa. Na skútr do obsahu 125 ccm s automatickou převodovkou bude stačit řidičák na osobní auto," objasňuje Petr Černohlávek. Dosud to jde pouze u skútrů s obsahem do 50 ccm.

Nebude to však problém? Vždyť taková motorka jede i stovkou… „Každá dobrá autoškola by si měla skútr pořídit, Jenže mám strach, že lidé při české šetrnosti stejně nebudou mít o kurzy zájem," předpovídá jeden z instruktorů.

Autor: Jiří Fejgl

29.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
7 5

Češi porážejí Němce i Slováky. V hustotě benzínových pump

Milan Petržela se raduje s Františkem Rajtoralem po vstřelené brance.
10

Fanoušci zapalují u stadionu svíčky. "Františku, nezapomeneme," zní z Viktorie

Macrona Paříž miluje. Dala mu o 29,2 procenta víc než Le Penové

Počty, které nelze nepřehlédnout. I když slibuje nesplnitelné, i když opisoval svůj volební program od Hollanda, v prvním kole letošních prezidentských voleb vyhrál centrista Emmanuel Macron nad extrémní pravičáckou Marine Le Penovou.

Stát chce výrazně zpřísnit držení nebezpečných biologických látek

Vředy, ze kterých vytéká zapáchající tekutina. Horečka, zvracení, bolest na hrudi a pak dušení. Takové účinky by mohla mít biologická zbraň šířící bakterie sněti slezinné. Nejpozději do dvou dnů po jejím vdechnutí by člověk zemřel.

Zeman a Drahoš zahájí sběr podpisů za svou kandidaturu

Prezident Miloš Zeman dnes zahájí sběr podpisů za svou opětovnou kandidaturu. Podrobnosti o podpisové kampani na dopolední tiskové konferenci oznámí jeho manželka Ivana, kterou Zeman určil za šéfku svého volebního týmu.

ČEZ už dlouhodobě s dětmarovickou elektrárnou nepočítá

Do deseti let by měla skončit elektrárna Dětmarovice. Počítá s tím vedení českého energetického gigantu – skupiny ČEZ, který chce v rámci celé České republiky do roku 2035 odstavit výraznou část kapacity uhelných zdrojů v tuzemsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies