VYBERTE SI REGION

O proviant se postarají Křivoklátští

Velkou pozornost v loňském průvodu budil krytý vůz, se kterým se ke karavaně připojili křivoklátští poddaní Jeho císařské a královské Milosti Karla IV. V čele výpravy byl purkrabí hradu Křivoklát Luděk Frencl.

6.6.2008
SDÍLEJ:

Královský průvod - proviantFoto: redakce

Jak se letos křivoklátská výprava bude podílet na Královském průvodu?

Letošní křivoklátská družina je opět pasována jako hlavní proviantní vozba, která i ve středověku byla velmi významná a střežená.
Oproti loňskému roku letos posilujeme o jeden povoz a dva koně. Opět povezeme mnoho dobrého moku a medoviny pro celý průvod i pro pocestné a rovněž i dobrou krmi.
Maso sušené, chléb pečený a trocha pučálky budou pro císaře a jeho družinu nachystány.

Vy to máte z Křivoklátu k trase průvodu poněkud z ruky. Proč jste se rozhodli této akce účastnit?

Za vše může císař Karel IV. Královské hrady mají manskou povinnost posloužit mu při tak významné události, jakou průvod nade vší pochybnost je.
Hrad Křivoklát bylo jeho první útočiště po návratu z Francie a jeho žena Blanka mu zde porodila první dceru – Markétu.
Sláva císaři!

Nepřemýšleli jste o tom, že byste uspořádali vlastní variantu průvodu a vyrazili císaři na Karlštejn v ústrety rovnou z Křivoklátu?

Ano, je to již návrh ze schůzky, která se konala po skončení prvního ročníku průvodu.
Jak padla slova o galéře, která by na počest císaře a jeho průvodu měla vyplout z Kypru, tak je myslím reálnější paprskovitě vyrazit ke hradu Karlštejnu. Úplně bychom tím sice změnili historii.
Ale myslím, že by to zase tolik nemuselo vadit…

6.6.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies