VYBERTE SI REGION

Absence pruhů pro autobusy v Liberci zdržuje dopravu

Liberec - Autobusy musí složitě objíždět osobní auta, křižovatky jsou ucpané a vytváří se kolony.

24.11.2013
SDÍLEJ:

ŘIDIČI SI MUSEJÍ ZVYKAT NA ZMĚNY. V nově rekonstruované Jablonecké ulici čeká řidiče několik novinek, mezi něž patří především nové semafory a nový jízdní pruh pro autobusy MHD.Foto: Deník/ Petr Šimr

Dopravní experti se v Liberci přímo v terénu shodli na tom, že město velice postrádá pruhy vyhrazené pro autobusy MHD. Kvůli tomu se doprava na mnoha místech zpomaluje. „Hlavním problémem zůstává průjezdnost některých křižovatek, ať už světelně řízených nebo i okružních. Leckde by pomohlo přidat další pruh, vyhrazený pro autobusy hromadné dopravy osob, ale to bohužel zpravidla naráží na nedostatek prostoru," konstatoval Vladislav Rozsypal, dopravní inženýr z Odboru hlavního architekta MML.

Přidání jízdního pruhu, vyhrazeného pro autobusy MHD, by zlepšilo například neutěšenou dopravní situaci na Letné ulici směrem k okružní křižovatce s Londýnskou. Dnes musí autobusy ve špičce kolonu aut složitě objíždět náhradní trasou ulicí Norskou a vracet se přes kruhový objezd po Londýnské ulici, aby mohly obsloužit zastávku Růžodol I. Podobná situace je i ve Švermově ulici u světelné křižovatky, kde by ke zkapacitnění přispělo širší propojení s Žitavskou ulicí směrem k nádraží. Členové komise se zabývali i kolonami na ulici České mládeže. Tady má nervy řidičů zachránit nová okružní křižovatka u nádraží ČSAD. „I mne překvapily některé problémy, kterých si často všimnete jen na základě upozornění řidičů vozidel MHD," sdělil Jiří Rutkovský, náměstek primátorky a předseda komise dopravy.

Ano, vůle přidat pruhy v Liberci je, ale jak to udělat? Prostor není nafukovací. „Komise dopravy chce výjezd po křižovatkách zopakovat ještě na další nenavštívená místa. Na řadu by mohlo příště přijít také sídliště Rochlice a další, z pohledu problematiky dopravy zajímavé lokality," uvedl mluvčí libereckého magistrátu Jan Král.

Praha jako příklad?

V Praze existuje více než dvě stě třicet úseků se speciálně vyhrazenými pruhy pro autobusy městské hromadné dopravy. MHD musí jezdit na čas a cestující jsou pochopitelně rádi, když jejich spoj prosviští danou trasu bez kolon. Jenže, vyhrazené pruhy z velké části využívají i taxikáři. „Proč se v nich vozí taxikáři, zatímco my musíme stát fronty? To nám hlava nebere," tvrdí dopravní expert ze Světa motorů Josef Holek. Ten proto spolu s dalšími odborníky apeluje na úředníky a zastupitele, aby zakročili. Nestačí jim vysvětlení, že taxi s jedním pasažérem je rovněž služba veřejnosti.

Definice…

Vyhrazený jízdní pruh je jízdní pruh na pozemní komunikaci, který je příslušnou dopravní značkou určen pouze pro některé druhy vozidel nebo jen pro stanovený účel. Vyhrazení může platit nepřetržitě nebo jen po vymezenou dobu. Jeho hlavním účelem bývá preference veřejné hromadné dopravy, aby se její vozidla nezdržovala v dopravních zácpách vytvořených osobními nebo nákladními automobily.

Autor: Romana Prošková

24.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies