Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Během jízdy libereckou MHD procvičíte mozek

Liberec – V autobusech a tramvajích MHD 
v Liberci můžete díky novému projektu bystřit intelekt.

10.4.2014
SDÍLEJ:

PŘEČTETE BARVY HLADCE, nebo vás test zmate? První z řady 
mozkových hádanek lze vyzkoušet v MHD v Liberci. Foto: BUS TV

 Se zajímavou novinkou se mohou potkat cestující v městské hromadné dopravě v Liberci. Během jízdy mohou díky speciálním hádankám na obrazovkách uvnitř vozů trénovat mozek. Umožňuje to unikátní projekt, který se zatím zkouší ve třech městech republiky. Vedle Liberce také v MHD v Pardubicích a Hradci Králové.

První úkol: zmatené barvy

S projektem přišla společnost BUS TV, která obrazovky 
v MHD provozuje ve čtrnácti městech republiky. „V současné době na nich lidé mohou najít akce daného regionu, různé rubriky, zajímavosti a také komerční představování produktů. Chtěli jsme ale přijít ještě s něčím dalším. Co zaujme a může to cestu autobusem nebo tramvají zpestřit," vysvětluje za společnost Richard Prajsler, který je i duchovním otcem nápadu.

To pravé se nakonec podařilo najít při spolupráci 
s neurolaboratoří Commservis.com. „Jde o mozkové hádanky, které se budou po nějakém čase měnit. Ta první, kterou mohou cestující zkusit v Liberci zhruba do půlky měsíce, se týká barev. Na podkladu jsou písmeny napsané barvy, písmena mají ale jinou barvu, než je to výsledné slovo," popisuje Prajsler. Že to nemusí být vždy úplně lehké, potvrzuje mentální koučka Markéta Fixová. „Jedná se 
o konflikt v našem mozku, kde pravá hemisféra se snaží přečíst barvu a levá slovo. Jde 
o docela těžké cvičení," říká.

Příště: test paměti

Už příští týden se úkol změní. Tentokrát bude zaměřený 
na trénování paměti. Cestující si budou muset zapamatovat po sobě jdoucí obrazce a 
po krátké odmlce při hromadném zobrazení najít, který neviděli.

V Liberci najdou cestující úkoly jen v některých autobusech. „Zatím je u nás tato originální cesta trénování mozku možná ve 24 autobusech a šesti tramvajích a zdá se, že cestujícím se nápad líbí," říká mluvčí Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou Martina Poršová.

Jak se nápad ujal, bude společnost BUS TV po třech měsících zjišťovat. Pokud se setká s kladným ohlasem, pokusí se ho rozšířit i do dalších měst republiky.

Autor: Martina Petrášková

10.4.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Peníze. Ilustrační foto.
2 15

Minimální mzda roste. Tisícům lidí kvůli tomu zdraží pojistné

Ponorka Nautilus postavená Dánem Peterem Madsenem
AKTUALIZUJEME
4

Tělo novinářky z Madsenovy ponorky někdo záměrně rozřezal a potopil

Hongkong zasáhl mocný tajfun Hato, život ve městě se zastavil

Zaplavené ulice, stovky zrušených letů, mohutné stromy vyvrácené z kořenů, zavřené školy, obchody i burza. To je jen úvodní bilance tropické cyklóny Hato patřící na stupnici ROCI do nejvyšší, desáté kategorie.

DOTYK.CZ

Vinařský fond podpoří kampaní povinné značení domácích vín

Vinařský fond, který je marketingovou organizací českých a moravských vinařů, připravuje kampaň na podporu větší známosti povinného značení domácích vín trikolórou. Vytvoření kampaně stálo zhruba tři miliony korun, za její mediální nasazení fond zaplatí asi 5,5 milionu korun.

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

Netradiční VIP louka v centru Ostravy budí pozornost. Proč?

/FOTOGALERIE/ Květinový experiment v ostravských Komenského sadech budí zaslouženou pozornost nejen obyvatel města, ale také jeho návštěvníků. Kolem VIP louky budou i koně chodit „po špičkách“.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení