VYBERTE SI REGION

Chrastava má vrátit 30 milionů za pochybení při výstavbě terminálu

Chrastava - Velice nepříjemné překvapení čekalo na starostu města v těchto dnech v poště. Od Regionálního operačního programu (ROP) dorazil platební výměr na 15 638 592 korun.

25.2.2014
SDÍLEJ:

Peníze. Ilustrační snímek. Foto: DENÍK

 „Tuto částku bychom měli vrátit a k tomu ještě 100 procent penále za údajné pochybení na akci realizované před pěti lety. Jednalo se o výstavbu terminálu v blízkosti vlakového nádraží," informoval starosta Chrastavy Michael Canov.

Pochybení podle ROPu spočívalo v požadavku Chrastavy. Ta v rámci výběrového řízení chtěla, aby uchazeči o zakázku doložili, že už v minulosti realizovali aspoň jednu stavbu financovanou s využitím fondů EU.

„Tento požadavek ve výběrovém řízení mohl být diskriminační vůči uchazečům, kteří stavby financované z fondů EU nerealizovali. Požadavek tak byl v rozporu se zákonem o veřejných zakázkách," informoval Martin Škeřík, mluvčí ROP.

Starosta Canov tvrdí, že akce byla během realizace čtyřikrát kontrolována. „Tento požadavek byl podle tehdejších pravidel v pořádku," uvedl Canov.

V roce 2012 ale bylo najednou všechno jinak. „Naše podmínka byla prohlášena za chybu. Na základě toho úředníci rozhodli, že máme vrátit celou dotaci, ovšem násobenou dvěma, což zní děsivě," netají se obavami starosta Canov.

Děsí ho jednak částka, kterou by měla Chrastava vracet, ale i fakt, co všechno je možné vymáhat dodatečně. „Já tomu zkrátka nerozumím. Nejdřív bylo všechno v pořádku. Na základě výběrového řízení se přihlásil rekordní počet firem (16). Odhadovanou cenu se díky tomu podařilo snížit o 50 procent, nyní jsme byli obviněni, že výběrové řízení bylo diskriminační," povzdechl si Canov.

Na řadu přijdou vyjednávání. Když budou neúspěšná, Chrastava se hodlá soudit.

Projekt terminál

Projekt RTN Terminál Chrastava:

Díky financím z EU se zrekonstruovaly přednádražní prostory železniční stanice pro zajištění kvalitního a bezpečného zázemí pro integrovanou dopravu. Vytvořil se nový prostor pro pohodlné přesedání mezi autobusovou, vlakovou a osobní dopravou jak pro obyvatele mikroregionu Hrádecko-Chrastavsko, tak pro turisty s ohledem na osoby s tělesným handicapem. Také se zkvalitnila a zvýšila bezpečnost na přístupových a příjezdových komunikací, vytvořil se dostatečný počet parkovacích míst a proběhly parkové úpravy.

Autor: Romana Prošková

25.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies