VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do kraje se sjeli milovníci Trabantů. Přijeli podpořit budoucí Technické muzeum

Liberecký kraj - I když je teprve několik dnů jisté, že Technické muzeum Liberec obsadí letos v létě na dobu tří let pavilon G bývalého libereckého výstaviště, už teď se do Liberce sjíždějí příznivci techniky z celé Evropy, aby ideu muzea podpořily.

31.5.2014
SDÍLEJ:

Do kraje se sjeli milovníci Trabantů. Přijeli podpořit budoucí Technické muzeum. Na snímku zleva Trabant 500 z roku 1960, Trabant tramp jak ho používala armáda NDR a recesisticky upravený hasičský Trabant.Foto: Petr Kumpfe

V pátek a v sobotu to byla kolona Trabantů z německého trabantklubu. „Jde převážně o upravená auta, nechybí mezi nimi kabriolet, anebo pick-up, ale přijel i Unikát v podobě bojového trabantu s otevřenou karoserií, který byl ve výzbroji armády NDR a pokud se nemýlím tak se do Čech nedovážel." říká organizátor výpravy Achim Grasshoff. „V České republice nejsme poprvé, vloni jsme byli v Beskydech, ale dokázali jsme v uplynulých letech s našimi trabanty překonat i Alpy." 

Trabanty mají nejen příznivce na východě Německa, ale získávají si fanoušky i daleko na západě. „Červený trabant je například až z Brunšviku" říká Grasshoff.

Do kraje se sjeli milovníci Trabantů. Přijeli podpořit budoucí Technické muzeum. Na snímku nejstarší účastník cesty vůz Trabant 500 z roku 1960.

Skupina trabantů projela nejprve Frýdlantem a poté se vydala k Liberci, kde stanula na vrcholu Ještědu. Odtud se vypravila do Harrachova," přiblížil
tiskový mluvčí Technického muzea Liberec Petr Kumpfe. „V koloně by měl jet i Wartburg Cabrio, který je sice dobovým konkurentem naší Škody Felicie, ale k nám se nikdy nedovážel." 

O myšlence vytvořit v Liberci technické muzeum se příznivci dvoutaktů z duroplastu dozvěděli od německých veteránistů ze Žitavy. „Jsme v živém kontaktu s muzei i příznivci historické techniky v zahraničí, dokonce máme přislíbené i zapůjčení několika exponátů do našeho muzea," prozradil Kumpfe. To by se v Liberci mělo otevřít už letos v létě.

Víte, že asi nejznámější model Trabantu typ 601 si letos připomíná 50. let svého vzniku podobně jako naše Škoda 1000 MB? Ve své době šlo o moderní a plně konkurenceschopný vůz. Za to, že se stal terčem mnoha vtipů, mohla dlouhá doba po kterou se vyráběl. Poslední trabant – ale už vybavený čtyřtaktním motorem, sjel z výrobního pásu v roce 1991, kdy už byl totálně zastaralý. Navzdory tomu má dodnes řadu příznivců. Skupinka Čechů teprve nedávno dokázala, že se s ním dá projet Afrikou i Jižní Amerikou. A pro zajímavost: Slovo trabant je německou obdobou ruského Sputnik

Do kraje se sjeli milovníci Trabantů. Přijeli podpořit budoucí Technické muzeum. Společná fotka na rozloučenou.

Autor: Jana Švecová

31.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Marine Le Penová
5 9

Le Penové opět hrozí ztráta imunity

Ilustrační foto.

Cukrárna Šárka v Michálkovicích končí, hlavním důvodem je EET

DOTYK.CZ

Jako po válce. Podívejte se na kdysi výstavní čtvrť v Ostravě

Třeba to opravit a ne opustit! Těžko říci, zda sprejeři říkající si Deroj a Breck mysleli tyto slova vážně či ironicky. Nastříkali je každopádně mezi ruiny, které kdysi bývaly výstavními činžáky pro železničáře.

Optimistické zprávy? Většina obchodníků je prý na EET připravena

Jak jsou na tom podnikatelé před druhou vlnou elektronické evidence tržeb? Podle Finanční správy většina připravena je. Autentizační údaje si dosud vyzvedlo 110.000 podnikatelů z odhadovaných 250.000, ne všichni z maloobchodu a velkoobchodu ale evidenci budou muset podléhat či ji od 1. března vykazovat, sdělila.

AKTUALIZOVÁNO

Prahu postihly rozsáhlé výpadky elektřiny, nejezdily tramvaje

Hlavní město postihly rozsáhlé výpadky elektřiny. Podle mluvčího Pražské energetiky Petra Holubce způsobila asi půlhodinový výpadek technická závada na rozvodně Praha - Jih v Chodově. Proud podle něj nešel v městských částech Praha 1, Praha 2, Praha 3, Praha 4, Praha 9 a Praha 10.

Student z Brna vymyslel jedinečný výpočet. Dostal cenu Wernera von Siemense

Už jako středoškolák chodil občas o prázdninách vypomáhat do Ústavu přístrojové techniky Akademie věd. „Hrozně mě to bavilo. Tak jsem u toho pak už zůstal," vzpomíná pětadvacetiletý Tomáš Pikálek. Jeho diplomové práci letos v únoru udělila porota prestižní cenu Wernera von Siemense pro mladé talentované vědce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies