VYBERTE SI REGION

Do oprav silnic v Libereckém kraji půjde letos téměř tři čtvrtě miliardy korun

Liberec – Více než 700 milionů korun půjde letos do oprav silnic druhé a třetí třídy v Libereckém kraji. Většina peněz bude směřovat do obnovy komunikací zničených při povodni v roce 2010, část je určena i na opravy mostů.

17.2.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Foto: Deník/Miroslav Fuchs

Kraj musí letos dočerpat úvěr 500 milionů korun, který si na obnovu svých mostů vzal. Zbývá v něm ještě zhruba polovina peněz, řekl ČTK krajský radní pro dopravu Vladimír Mastník (Starostové pro Liberecký kraj).

Prioritou budou letos podle hejtmana Martina Půty (Starostové pro Liberecký kraj) opravy silnic po povodních. „Především Frýdlantsko, které je hospodářky slabou oblastí, má ty silnice ve velmi zbídačeném stavu," dodal Půta. Oprav by se podle něj měly letos dočkat silnice v Heřmanicích a Vítkově, trasa z Frýdlantu do Bílého Potoka nebo silnice z Kryštofova Údolí na Chrastavu. Dohromady jsou to akce za půl miliardy korun, polovinu na ně dá ministerstvo pro místní rozvoj.

Mimo oprav po povodních by kraj letos potřeboval podle Mastníka na opravy svých komunikací kolem 820 milionů korun. Více než polovina krajských silnic je totiž v nevyhovujícím či dokonce havarijním stavu. „Vytipovali jsme 105 úseků v délce 230 kilometrů, které nutně potřebují opravu," řekl radní. Tolik peněz ale kraj nemá, a tak se zřejmě letos dočkají opravy jen nejhůře poškozené úseky.

„Na neodkladné opravy potřebujeme 13 milionů korun, pokud bychom je letos neudělali, museli bychom zřejmě příští rok tyto úseky pro dopravu uzavřít," dodal Mastník. Opravy by se tak ještě letos měly dočkat silnice třetí třídy z Vrchovan do Drchlavy na Českolipsku, ze Čtveřína do Doubí nebo z Křižan do Žibřidic na Liberecku. Počítá se i s opravou silnice v Podtýně nebo z Benešova do Dolní Sytové na Semilsku. Opravit by se měly i některé úseky silnic v Semilech nebo Libštátě.

Liberecký kraj vlastní téměř 2100 kilometrů silnic nižších tříd, což představuje 86 procent komunikací na jeho území. V minulosti se podařilo zastavit chátrání a stav komunikací se začal pomalu zlepšovat především díky úvěru 750 milionů Kč a stamilionům z evropských fondů. Dalších 500 milionů si kraj půjčil na opravu mostů. Od povodní se ale stav silnic zhoršuje, podle Půty je třeba do oprav krajských komunikací pravidelně každý rok investovat kolem čtvrt miliardy korun, aby se jejich stav zlepšil. Nevylučuje ani další úvěr. „Musí být ale jasné, z čeho ho budeme splácet. Musíme ušetřit na provozních výdajích," dodal hejtman.

Autor: ČTK

17.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
20 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies