VYBERTE SI REGION

Do Prahy od prosince možná už jenom se Student Agency

Liberec - Žluté autobusy Student Agency budou možná brzy jediné, kterými se svezete do hlavního města a zpátky. Jedinou konkurenci v současnosti provozuje liberecký dopravní podnik, ten zde ovšem plánuje svoje autobusy stáhnout. Linka mu totiž nevydělává.

8.11.2012
SDÍLEJ:

Autobusy by mohly jezdit nejen z terminálu Fügnerova, ale třeba až od vysokoškolských kolejí v Harcově, což by linku zatraktivnilo mezi studenty. Zatím to však vypadá na utlumení linky.Foto: Deník/Vít Černý

Rozhodnutí zrušit ji, nebo seškrtat spoje mělo již padnout, představenstvo však problém odsunulo na 12. prosinec. Podle členů představenstva se hledá komfortní řešení a je zbytečné jej uspěchat, podle opozice je to jen pokus o odsunutí problému do doby, kdy nebude lidi zajímat.

„Dostali se pod tlak veřejnosti, a tak radši kauzu nechají tiše vyšumět. Počítají s tím, že lidi na to zapomenou a že o Vánocích budou mít jiné starosti, takže jim likvidace linky projde hladce," komentoval Josef Šedlbauer (Změna pro Liberec), jediný člen opozice, který sedí v dozorčí radě DPMLJ.

Nad osudem linky do Prahy visí otazník už několik měsíců. Důsledkem toho, že dopravní podnik zde nasazuje starší autobusy, platí víc peněz za opravy a za vyšší mýtné kvůli emisním normám. Tím pádem na lince nevydělává. Kdyby ji ale přestal provozovat úplně, umožnil by monopol Student Agency. Dotováním své linky tak vlastně dopravní podnik drží cenovou hladinu jízdenek na rozumné úrovni.

„My si to uvědomujeme. I to je důvod, proč jsme ještě nerozhodli. Čeká nás jednání s městem a stále je ještě ve hře scénář, že linku zachováme v současné podobě," ujistil Roman Šotola (ČSSD), předseda představenstva DPMLJ. Jak doplnil, druhou variantou je zachování několika bezbariérových spojů. Tedy faktický útlum linky.

Liberecká opozice navrhuje, aby místo způsobu, jak linku zrušit, hledal dopravní podnik raději metody zvýšení její ziskovosti. Třeba tím, že by jeho autobusy nekončily na autobusovém nádraží či terminálu Fügnerova, ale zajížděly až do Harcova k vysokoškolským kolejím.

„Tím by se linka zatraktivnila pro studenty. Dále by se dal provoz linky omezit přes den, kdy poptávku splňuje Student Agency, a naopak autobusy intenzivně nasadit v ranní a večerní špičce," navrhuje dopravní expert a člen Změny pro Liberec Jindřich Berounský.

Student Agency svoji linku do Prahy v posledním roce posílila novými autobusy a ústy svého mluvčího Aleše Ondrůje potvrdila, že provoz na trase Praha - Liberec je pro firmu ekonomicky zajímavý.

Zároveň Ondrůj přislíbil, že v případě zrušení linek dopravního podniku je Student Agency připravena jízdní řád doplnit o spoje tak, aby zůstal zachován stávající rozsah spojení, tedy ve špičkách každých 15 minut.

Autor: Tomáš Lánský

8.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies