VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Fotografie uplynulého roku: Sesunutý svah na dálnici D8

Litochovice /FOTOGALERIE/ – Ministerstvo dopravy (MD) neví, zda bude dálnice D8 přes České středohoří dokončena v řádném termínu, tedy v roce 2015.

3.1.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
17 fotografií

Sesuv půdy na stavbě dálnice D8Foto: Deník/Karel Pech

Řekl to jeho mluvčí Zdeněk Neusar s tím, že jasno bude po provedení geotechnického průzkumu a projektu sanace sesunutého svahu u Litochovic na Litoměřicku a jeho okolí. Svah o rozměrech 200 krát 500 metrů se na rozestavěnou dálnici nad obcí Litochovice sesunul 7. června. Náklady na odstranění sesuvu se budou pohybovat v řádech stovek milionů až miliardy korun.

Podle Neusara dělá investor, tedy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), vše pro to, aby se termín dokončení dálnice nemusel znovu posunout. „Do zpracování projektu sanace sesuvu nelze stanovit, zda bude mít jeho odstraňování vliv na prodloužení lhůty výstavby," řekl Neusar.

Vedení Ústeckého kraje chce hned po ustanovení vlády jednat s novým ministrem dopravy. „Myslíme si, že dnešní technické možnosti jsou natolik dobré, že ten svah se dá sanovat, tedy všechna ta místa, kde by mohl ujet," řekl hejtman Oldřich Bubeníček (KSČM). Kraj podle něj chce, aby se se sanací začalo nejpozději na jaře 2014.

Kde je nutné sanovat?

V rámci geologických průzkumů mají být provedeny kontrolní vrty a sondy, odborníci mají rovněž určit rozsah území, které bude nutné sanovat, a připravit dokumentaci k získání územního a stavebního rozhodnutí k provedení samotných sanačních prací.

Na nevhodně vybranou trasu dálnice dlouhodobě upozorňují ekologové ze sdružení Děti Země, podle kterých už v roce 2005, kdy se o budoucí dálnici jednalo, upozorňovala řada geologů na hrozící riziko sesuvů půdy. Variantu 3,5 kilometru dlouhého tunelu Kubačka zamítlo v roce 2005 i Zastupitelstvo Ústeckého kraje, které odmítlo změnit územní plán. „Po osmi letech hodnotit, jestli to bylo, nebo nebylo dobře, není jednoduché, možná jsme se tenkrát mohli bavit, zda vyhovět geologům," řekl Bubeníček.

Dostavba chybějícího úseku dálnice měla stát asi čtyři miliardy korun, v letošním roce na ni bylo připraveno 1,7 miliardy. Dálnice D8 má spojit Prahu s podkrušnohorskou aglomerací a Saskem v Německu. O její trasu přes České středohoří se vedou už od 90. let spory a mezitím automobilová doprava na sever do Německa zhoustla natolik, že po obou objízdných trasách přes Ústí nad Labem a Teplice jezdí až 10.000 aut denně.

Autor: ČTK

3.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nikolas Bady u Okresního soudu v Ústí nad Labem.
6 9

Před lety brutálně znásilnil malého kluka. Nyní Bady u soudu odmítá násilí

Škoda 105 L.
AUTOMIX.CZ
22

Prodejce nabízí auta ze „socíku" v super stavu. Tahle Škoda najela jen 9000 km

Nástěnkový tendr. Slovenským exministrům hrozí trest jako za vraždu

V Bratislavě stanuli před soudem dva bývalí ministři pro podezření z korupce. Hrozí jim tresty jako za vraždu.

Silničáři budou letos opravovat přes 600 kilometrů silnic

/INFOGRAFIKA/- Silničáři budou letos opravovat přes 600 kilometrů dálnic a silnic, loni se opravy týkaly 605 kilometrů. Stavební práce začnou začátkem tohoto měsíce, řekl na dnešním setkání s novináři ministr dopravy Dan Ťok. Kromě oprav bude letos zahájeno 140 kilometrů staveb nových silnic. Měla by mezi nimi být i většina z takzvaných prioritních staveb, které nedávno získaly nové posudky dopadu na životní prostředí (EIA).

Koalice navrhla vyšší přídavky na děti. Populismus, reagovala opozice

Koalice ve Sněmovně je pro zvýšení přídavků rodinám s dětmi tak, jak se na tom dohodla v únoru. Celkově jim chce přidat čtyři miliardy korun. Zvýšení, které dnes předložil předseda poslanců ČSSD Roman Sklenák, počítá se zvýšením dětských přídavků i slevy na dani za první dítě. Opozice to označila za předvolební populismus, návrhy prý mohla vláda předložit dříve.

AKTUALIZUJEME

Andrej Babiš je v Harrachově, nepřijel jen kvůli EET

/FOTOGALERIE/ Hlavním účelem cesty ministra financí Andreje Babiše do Harrachova není EET, ale zanedbané pozemky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies