Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kam dojede tramvaj?

Jablonec n. N. - Prověří dvě varianty, kudy může vést tramvaj.

2.6.2015
SDÍLEJ:

Tramvaje na "Fügnerce" v LiberciFoto: Deník

Na základě rozhodnutí zastupitelů z posledního jednání, se začne zpracovávat územně technická studie. Prověří možnost prodloužení tramvajové trati. Pokud to bude technicky možné, zapracují ji také do návrhu územního plánu města.

„Prodloužení tramvajové trati by mohlo být reálně financovatelné v rámci projektu IPRÚ Liberec - Jablonec nad Nisou, bude-li projekt hotový a stavební povolení v právní moci v horizontu let 2018-19," konstatoval Lukáš Pleticha, náměstek primátora pro rozvoj města, s tím, že kvůli času je třeba provést změnu dosud platného územního plánu (ÚP). Podnět zastupitelé v květnu projednávali. „Čekání na vydání nového územního plánu v roce 2017 by město posunulo mimo časový rámec možného financování stavby a v dohledné době by realizace nebyla možná," dodal Pleticha.

Prodloužením tramvajové trasy se zabývali také autoři nového jabloneckého ÚP z architektonické kanceláře SAUL. „Navrhli nové přestupní místo veřejné osobní dopravy Jablonec střed, a to v západní části bloku vymezeného ulicemi 5. květen, Kamenná a Lipanská blíže ke korytu řeky Lužické Nisy," vysvětlila vedoucí oddělení územního plánování Michaela Smrčková.

Jablonec střed je oproti současnému autobusovému nádraží položený výhodněji zejména pro snazší spojení všech typů doprav včetně železniční zastávky. Výsledky této studie by měly být známé na podzim. „Více informací předpokládáme v září," řekl na další z primátorových náměstků Miloš Vele. Podle něj jsou zatím předčasné jakékoliv finanční odhady. Ty právě více specifikuje daná studie.

Svoji roli určitě sehrají také pozemky, po nichž by případné prodloužení vedlo. V paměti všech jsou zcela určitě dlouhá jednání kolem domu manželů Musilových při budování bulváru 5. května, která se táhla 12 let.

Studie ukáže, kudy tramvaj projede

Trasy, kudy by prodloužená tramvajová trať mohla vést, jsou dvě: varianta A předpokládá trasování Soukennou ulicí přes Dolní náměstí do Kamenné ulice a na nové přestupní místo. Varianta B představuje trasu přes Anenské náměstí s přemostěním Lužické Nisy a podél ul. 5. května k novému přestupnímu místu.

Autor: Jan Žíla

2.6.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ammán, Jordánsko
AKTUALIZOVÁNO
1

Izraelská ambasáda v Jordánsku pod útokem, zatím asi dva mrtví

Ilustrační foto
7 8

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Co by bylo, kdyby Škodu nepřevzal Volkswagen? Felicia mohla být sedan

Favorit, přelomový model české automobilky Škoda, letos slaví třicetiny. A tohle je poslední ze série našich příběhů, které se věnují jeho vývoji. Tentokrát se dostaneme až k jeho nástupci, Felicii. Ta se rodila do jisté chvíle ve stejných porodních bolestech jako Favorit. Pak ale na scénu vstupuje Volkswagen.

Hrajete si s ohněm, varuje Arabská liga. Detektory neodstraníme, kontruje Izrael

"Izrael si hraje s ohněm. Jeruzalém představuje červenou linii, která nesmí být narušena," varovali ministři zahraničí zemí Arabské ligy v souvislosti s rozhodnutím Izraele instalovat u vstupu na Chrámovou horu detektory kovu. "Detektory zůstanou, kde jsou," oponuje Izrael.

Množí se falešné sbírky na ulicích. Zkušenost s nimi má už čtvrtina lidí

Předstírají, že jsou neslyšící, kteří pořádají sbírku na dobrou věc. Ale jen do chvíle, než narazí na člověka, který ovládá znakovou řeč. Pak utečou.

AKTUALIZOVÁNO

Pilný s Babišem jednali v Lánech s prezidentem o rozpočtu

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil dnes v Lánech s prezidentem Milošem Zemanem o přípravě rozpočtu na příští rok, ale i dlouhodobých aspektech české ekonomiky, třeba o chybějících lidech na trhu práce a evropských dotacích. Pravidelného jednání expertů se účastnil také Pilného předchůdce v křesle ministra financí Andrej Babiš (ANO), který návrh rozpočtu s deficitem 50 miliard připravoval. Prezident podle Hradu radil autorům rozpočtu soustředit se na investice víc než na spotřebu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení