VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kam odkloní kamiony? Obce na Českolipsku čekají na verdikt

Českolipsko - Osadní výbor z Pihelu napsal otevřený dopis krajskému radnímu pro dopravu Vladimíru Mastníkovi. Upozornil ho na kritickou situaci na silnici mezi Českou Lípou a Novým Borem.

2.12.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační snímekFoto: Deník

Čtvrtek dopoledne, Benešov nad Ploučnicí. To je čas a místo, kde se s velkou pravděpodobností rozhodne nebo navrhne, kudy a v jaké intenzitě bude minimálně v příštích dvou letech proudit kamionová doprava přes Českolipsko.

Liberecký kraj chce představit nové řešení, které připravil ve spolupráci s Ústeckým krajem a které má pomoci obcím ležícím na silnici II/262 mezi Českou Lípou a Děčínem.

„Než ho zveřejníme, chceme řešení představit přímo starostům a zástupcům dotčených obcí z Českolipska a Děčínska," vysvětlil už dříve radní Libereckého kraje Vladimír Mastník. „Doufám, že s ním obce budou spokojené. Nové opatření chceme zavést na dobu dvou let, jakoby na zkoušku, a po jejich uplynutí chceme vyhodnotit přínos opatření."

Zatím utajované řešení už na Českolipsku budí první obavy. Přímo krajskému radnímu Mastníkovi poslali dopis zástupci osadního výboru horního Pihelu, ležícího přímo u nebezpečné silnice I/9 mezi Českou Lípou a Novým Borem, která je zřejmě z hlediska frekvence dopravy a průjezdů kamionů nejvíce exponovaným místem na Českolipsku.

„Pevně doufáme, že výsledek řešení nebude mít za následek odklon kamionů na silnici I/9 mezi Českou Lípou a Nový Borem a dále směrem na Českou Kamenici a Děčín," napsali krajskému radnímu za pihelský osadní výbor Daniel Nerad, Pavel Sedlák a Dalibor Kuželák. „Nedokážeme si představit, že by se intenzita dopravy na silnici I/9 v tomto úseku ještě zvýšila, již nyní je na hranici únosnosti (spíše za její hranicí) a pro všechny účastníky silničního provozu je tento úsek životu nebezpečný."

Pihelští ve svém dopise vyjádřili naději, že plánované řešení zohlednilo veškerá fakta z dopravních studií, které jednoznačně poukazují na vytíženost silnice I/9 mezi Českou Lípou a Nový Borem. „Doufáme, že tak nedojde ke zvýšené intenzitě dopravy a budou se naopak hledat řešení, která by tomuto úseku ulevila a nikoliv naopak."

Kdyby mělo dojít k odklonu kamionů na silnici I/9 a průjezdu přes Pihel, bylo by to velmi nebezpečné řešení, míní také starosta Nového Boru Jaromír Dvořák. „Snad k tomu nedojde. Naopak se počítá s tím, že kamiony by měly být odkláněny na silnici I/15 vedoucí ze Zahrádek na Litoměřice. Je ale otázka, zda je to skutečné řešení, když problém pouze přeneseme z Novoborska do Zahrádek," dodal starosta.

Boj proti kamionům na Českolipsku Únor 2013 – Dvanáct obcí sdružených v Mikroregionu Peklo připravilo petici za omezení kamionové dopravy na silnici II/262. Kvůli petici přijel 28. února do Stružnice hejtman Martin Půta.
Březen 2013 – Na iniciativu mikroregionu Peklo zareagoval svazek obcí Novoborsko. Z obavy, že po omezení nákladní dopravy u Ploučnice budou kamiony jezdit přes Novoborsko.
Duben 2013 – Na setkání v České Lípě naplánovali krajští radní pro dopravu, Vladimír Mastník z Liberce a Jaroslav Komínek z Ústí nad Labem, že svolají velký sněm všech obcí z Českolipska, Novoborska a Děčínska.
Duben 2013 – Starostové na Českolipsku zvažují, že Sdružení Českolipsko, dosud zaměřené jen na turistický ruch, začne v zájmu celého regionu lobbovat i v politice. Jedním z důvodů je společný boj proti kamionům.
Květen 2013 – V České Lípě se uskutečnil velký sněm obcí z Českolipska a Děčínska, na kterém nechyběli ani zástupci obou krajů či ministerstva dopravy. Má se vypracovat speciální studie, která ukáže, kam se přelije nákladní doprava, pokud se u Ploučnice omezí.
Září 2013 – Hygienici zveřejnili výsledky měření hluku v Horní Polici. V nočních hodinách dochází kvůli kamionům k překračování limitu.
Listopad 2013 – Osadní výbor horního Pihelu píše radnímu Mastníkovi.

Autor: Michael Polák

2.12.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš
17 7

Median: Drahoš by ve druhém kole prezidentské volby porazil Zemana

Afričtí uprchlíci na ostrově Lampedusa. Prostředky na jejich život si pro sebe inkasovala italská mafie.
1

Libyjští pašeráci lidí cpou do lodí rekordní počty uprchlíků

Krev v mobilech? Suroviny pro baterie se těží v drastických podmínkách

Věděli jste, odkud pochází suroviny pro mobily, notebooky, nebo televize? Přichází totiž nová doba železná. O kontrolu nad těžbou a obchodem s kovy, ze kterých se vyrábí plošné spoje do elektronických přístrojů, se vedou tvrdé boje, na jejímž počátku jsou zubožené děti v afrických dolech a na konci spokojení uživatelé se smartphony. Z celosvětového byznysu profituje Čína, zásoby ale nejsou nekonečné.

Zeman má dalšího soupeře. Pana Škodu Vratislava Kulhánka

Miloši Zemanovi přibývají silní soupeři. Vedle bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše je to Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škody Auto. Jako prezidentského kandidáta ho zítra představí Občanská demokratická aliance podnikatele Pavla Sehnala.

DOTYK.CZ

První světovou válku roznítil nedomrlý intelektuál, který dožil v Čechách

Jeho kulka rozpoutala válku, které podlehlo 40 milionů nešťastníků. Sarajevský atentátník Gavrilo Princip byl bystrý chlapec, v Srbsku dodnes obdivovaný – jmenují se po něm ulice a náměstí. Ovšem mučedníkem se nestal, v době atentátu byl totiž nezletilý a tudíž nemohl dostat oprátku. Princip dožil v Čechách, v terezínské pevnosti, kde jeho tělo rozežírala tuberkulóza a duši sžírala samota i zlé zprávy o válečném osudu jeho milované země.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies