VYBERTE SI REGION

Konečná cena trati do Jablonce je 302 milionů

Liberec, Jablonec nad Nisou - Po téměř roce a půl bude tramvaj číslo 11 opět jezdit až do Jablonce. Stavbu zpozdil a prodražil zejména nestabilní svah.

16.7.2015
SDÍLEJ:

Rekonstrukce tramvajové trati.Foto: Deník/Jana Pavlíčková

Včerejší kontrolní jízda potvrdila, ze na trať z Liberce do Jablonce se konečně mohou bezpečně vrátit tramvaje. Zítra tak přestane jezdit náhradní autobusová doprava do Vratislavic a na jablonecké autobusové nádraží. Tramvaje se tak z Viaduktu do Tyršových sadů rozjedou po téměř roce a půl opět naplno.

Rekonstrukce 12,5 kilometru trati vyšla dopravní podnik na 302 milionů korun. Část nákladů pokryla dotace z operačního programu NUTS II Severovýchod Evropské unie a 13 miliony přispělo město Jablonec, které zaplatilo rekonstrukci u konečné zastávky Tyršovy sady.

Sesutý svah a vandalové

Zpoždění oproti původním termínům způsobil svah mezi zastávkami Měnírna a Brandl. „Ten svah se ukázal mnohem nestabilnějším, než jsme očekávali. Aby jsme ho stabilizovali, museli jsme na něm vybudovat tři terasy," popsal komplikaci provozně technický ředitel Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce Ludvík Lavička. Místo původně předpokládané skály svah tvořila navážka ze železniční zastávky, která je nad ním. Navážku tvořily zbytky po vykládce uhlí. „Stavba kvůli tomu musela být pozastavena a došlo k přepracování projektové dokumentace," uvedl ředitel libereckého a jabloneckého dopravního podniku Luboš Wejnar.

Další několikadenní zpoždění mají na svědomí sběrači kovu, kteří vytrhali bezpečnostní zařízení na nepoužívané části tratě, které má zabránit případným střetům tramvají. „Opětovné zprovoznění signalizačního zařízení stálo téměř tři miliony korun," uvedla mluvčí dopravního podniku Martina Poršová. Spolehlivost bezpečnostního zařízení testují do dneška pracovníci dopravního podniku, tramvaj zítra vyjede na bezpečnou trať.

Konečná zastávka zcela v novém

Během rekonstrukce vznikla na zastávce Kyselka nová výhybna a zastávky se posunuly blíže k mostu přes Nisu. Původní výhybna na zastávce Proseč škola byla zrušena. Na části trati byla položeny nové koleje.

Nejvíce pravděpodobně prokoukla konečná zastávka Tyršovy sady, kde vznikla zcela nová zastávka s prodejnou a bezbariérovým sociálním zařízením.

Pohodlí cestujících budou ze začátku kazit zanesené koleje. Než se opět vyjezdí, budou tramvaje v některých úsecích kodrcat.

Autor: Petr Vodseďálek, ČTK

16.7.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

předseda představenstva OSA Roman Strejček
7

OSA utřela nos. Poplatky o 50 procent neporostou

Automatické sněhové řetězy Gecko.

VIDEO: Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Déčko může mít ze začátku jen dvě stanice. Sousedící

Praha /INFOGRAFIKA/ - Problémy s výkupem pozemků komplikují stavbu metra D. Dopravní podnik nyní vypracovává analýzu, v jakém pořadí by se měly stanice trasy budovat. V úvahu přichází i varianty, které nepočítají s tím, že by vozy z počátku jezdily až do Písnice.

AKTUALIZOVÁNO

V Itálii havaroval autobus s maďarskými školáky. Zemřelo 16 lidí

Páteční nehodu autobusu, který převážel maďarské školáky, nepřežilo 16 lidí. Autobus havaroval u italské Verony. Informovala o tom dnes italská záchranná služba, která původně hovořila o sedmi mrtvých. Autobus začal hořet na výjezdu z dálnice.

Ze zavaleného hotelu v Itálii vytáhli další čtyři živé lidi

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé lidi, což zvyšuje počet zachráněných na devět. Informovala o tom dnes italská záchranná služba. Pět lidí bylo vyproštěno už v pátek. Lavina na hotel, v němž bylo kolem 30 lidí, spadla ve středu krátce po zemětřesení, které zasáhlo střední Itálii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies