Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Liberecký kraj nestihne podepsat smlouvy s dopravci

Liberecký kraj – ÚOHS zrušil soutěž na nové dopravce v Libereckém kraji. Vedení kraje tak musí hledat alternativu, jak zajistit dopravu.

6.6.2014
SDÍLEJ:

Liberecký krajský úřad. Ilustrační foto. Foto: Deník/ Jan Škvára

Vedení Libereckého kraje se sice rozhodlo odvolat proti rozhodnutí antimonopolního úřadu, ale už teď je jasné, že i když by mu dal úřad za pravdu, kraj nestihne tendr uzavřít a podepsat smlouvu s vítězi soutěže. Současné smlouvy 
s dopravci končí ke 14. prosinci. Kraj tak bude muset hledat alternativní řešení, jak zajistit plynulost veřejné dopravy v kraji. „Na 18. června máme naplánovanou schůzku se všemi dopravci, kteří se soutěže účastnili a pokusíme se s nimi vyjednat podmínky, tak aby veřejná doprava fungovala i nadále, tak jak má 
a na cestující to nemělo žádný vliv," řekl hejtman Martin Půta.

Místo smluv na deset let 
s garantovanou cenou za kilometr, tak bude muset kraj zřejmě uzavřít krátkodobé smlouvy s jednotlivými dopravci. Nikdo navíc nedokáže říct, jak dlouho bude vedení kraje čekat na rozhodnutí ÚOHS o odvolání, verdikt je navíc nejistý. Kraj si je nicméně jistý, že se proti rozhodnutí antimonopolního úřadu odvolat musel.

Zakázka měla zajistit autobusovou dopravu v kraji od prosince 2014 do prosince 2024. Podle ÚOHS Liberecký kraj pochybil v nastavení podmínek veřejné soutěže, konkrétně šlo o chybné nastavení dokumentů požadovaných 
k prokázání stáří kvalifikace. Nevyhověl ale námitkám Bítešské dopravní společnosti, která si stěžovala na netransparentnost soutěže.

Liberecký kraj tak podle mluvčího antimonopolního úřadu Martina Švandy porušil zákon o veřejných zakázkách. Úřad zakázku zrušil a kraj má uhradit 30.000 korun za náklady řízení.

Proto se zadání jen upravovalo – zmizela diskriminační kritéria, podíl subjektivního hodnocení se snížil ze 30 na deset procent. Ohroženy mohou být také ceny, za které se bude jezdit. 
V současné době platí kraj dopravcům 31,50 korun za 1 ujetý kilometr. Nabídky v tendru ale byly ještě nižší, pohybovaly se od 25,74 koruny do 31,13 koruny za kilometr. Každá ušetřená koruna za jeden kilometr znamená 
v desetileté zakázce úsporu sto milionů korun.

Autor: Petr Vodseďálek

6.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Zeman a Jiří Ovčáček.
AKTUALIZOVÁNO
18 13

Zeman nadále tvrdí, že jeho výjezdy do krajů nejsou volební kampaň

Andrej Babiš
6 14

Babiš na další nahrávce: „Copak Sobotka s Haškom může řídit tuto zemi?“

FOTO: V bývalém hotelu bydlí bezdomovci. Teplice hyzdí vybydlené domy

V mapě projektu prazdnedomy.cz je objektů, které svým stavem hyzdí okolí v lázeňském městě, patnáct.

Šest let po tragédii. Čína opět obnovila nejrychlejší vlakové spojení na světě

Čína po šesti letech znovu obnoví nejrychlejší železniční spojení na světě. Vlaky tak budou opět jezdit rychlostí 350 kilometrů v hodině. Informoval o tom server BBC. Maximální rychlost byla totiž v roce 2011 omezena na 300 km/h. Čína tak reagovala na tragickou srážku dvou rychlovlaků, při které zemřelo 40 lidí.

Přichází doba sázení něžných poslů jara

Babí léto s sebou nese nádech nostalgie. Můžete se jí bránit třeba tak, že vysadíte kytičky, které vám příští rok ohlásí příchod jara. Nastává čas sázení sněženek a bledulek.

Češi na cestách? Vítězí u nich hlavně exotika, i díky levným letenkám

/INFOGRAFIKA/ Letecká doprava se těší stále větší popularitě. I Češi už objevili kouzlo levných letenek, díky kterým se dostanou do vzdálenějších destinací za ceny, které by ještě před pár lety byly utopií.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení