Vedení Libereckého kraje se sice rozhodlo odvolat proti rozhodnutí antimonopolního úřadu, ale už teď je jasné, že i když by mu dal úřad za pravdu, kraj nestihne tendr uzavřít a podepsat smlouvu s vítězi soutěže. Současné smlouvy 
s dopravci končí ke 14. prosinci. Kraj tak bude muset hledat alternativní řešení, jak zajistit plynulost veřejné dopravy v kraji. „Na 18. června máme naplánovanou schůzku se všemi dopravci, kteří se soutěže účastnili a pokusíme se s nimi vyjednat podmínky, tak aby veřejná doprava fungovala i nadále, tak jak má 
a na cestující to nemělo žádný vliv," řekl hejtman Martin Půta.

Místo smluv na deset let 
s garantovanou cenou za kilometr, tak bude muset kraj zřejmě uzavřít krátkodobé smlouvy s jednotlivými dopravci. Nikdo navíc nedokáže říct, jak dlouho bude vedení kraje čekat na rozhodnutí ÚOHS o odvolání, verdikt je navíc nejistý. Kraj si je nicméně jistý, že se proti rozhodnutí antimonopolního úřadu odvolat musel.

Zakázka měla zajistit autobusovou dopravu v kraji od prosince 2014 do prosince 2024. Podle ÚOHS Liberecký kraj pochybil v nastavení podmínek veřejné soutěže, konkrétně šlo o chybné nastavení dokumentů požadovaných 
k prokázání stáří kvalifikace. Nevyhověl ale námitkám Bítešské dopravní společnosti, která si stěžovala na netransparentnost soutěže.

Liberecký kraj tak podle mluvčího antimonopolního úřadu Martina Švandy porušil zákon o veřejných zakázkách. Úřad zakázku zrušil a kraj má uhradit 30.000 korun za náklady řízení.

Proto se zadání jen upravovalo – zmizela diskriminační kritéria, podíl subjektivního hodnocení se snížil ze 30 na deset procent. Ohroženy mohou být také ceny, za které se bude jezdit. 
V současné době platí kraj dopravcům 31,50 korun za 1 ujetý kilometr. Nabídky v tendru ale byly ještě nižší, pohybovaly se od 25,74 koruny do 31,13 koruny za kilometr. Každá ušetřená koruna za jeden kilometr znamená 
v desetileté zakázce úsporu sto milionů korun.