VYBERTE SI REGION

Krajské záchrance teď závidí celá republika

Liberec - Zdravotnická záchranná služba Libereckého kraje má dvacet nových sanit. Ty stávající byly na hranici životnosti, nové naopak budí závist

30.11.2015
SDÍLEJ:

Liberecká záchranka. Ilustrační foto.Foto: ZZS LK

Zrezivělé, místy děravé, dávno na hranici únosnosti – tak popisuje současný vozový park ředitel krajské záchranné služby Vladimír Hadač. „Některé vozy mají najeto 350 000 kilometrů, de facto už patří do šrotu. Jen díky nezměrnému úsilí našich zaměstnanců se je dařilo udržovat v chodu.“

Díky dotaci z EU se teď podařilo koupit dvacet nových sanit. Dohromady stály 80 milionů Kč, 12 milionů přispěl Liberecký kraj.

A podle slov záchranářů jde o opravdu smysluplně vynaložené peníze. „Troufám si říci, že tyto sanity jsou nejlépe vybavené z celé republiky, jsou opravdu na špičkové úrovni a pacientům i posádce nabídnou větší komfort,“ uvedl lékařský náměstek záchranky Jan Lejsek.

„Vybavení vozů jsme si sami navrhli. Sanity teď spadají do kategorie C, to znamená, že jde o intenzivní péči na kolech. Předtím jsme byli o kategorii níž. Uvnitř je nejmodernější zdravotnické i IT vybavení, sanity byly vybrány tak, aby zvládaly dobře zdejší horský terén,“ sdělil technik ZZS LK Aleš Pauly.

Tablety i nosítka pro obézní

Každá sanita je vybavena dvěma tablety, jeden slouží mimo jiné jako navigace, druhý pak ke stahování zdravotnické dokumentace pacientů. „Díky tomu se budeme moci podívat, s čím pacient v minulosti stonal, jaké užívá léky, na kterých odděleních byl vyšetřen a s jakým závěrem. Pomůže nám to při rozhodování o závažnosti stavu, zvolení medikace,“ řekl Lejsek. Z tabletu budou moci záchranáři odesílat i informace do nemocnice, lékaři se tak budou moci předem připravit na toho, koho jim záchranka přiveze.

Každý okres v kraji také získá jeden speciální vůz pro přepravu těžších a rozměrnějších pacientů. „Převáželi jsme i pacienty, kteří vážili okolo 270 kilogramů. Je velký problém je do sanity vůbec dostat. Teď budou k dispozici speciální, samonakládací hydraulická nosítka, která tento problém odstraní,“ přiblížila mluvčí ZZS LK Lenka Moravcová. Výměna starých sanitek za nové proběhne do konce roku. Stávající sanity se

vyřadí. „Máme povinnost mít 40 % vozového parku jako zálohu, bohužel, ty stávající vozy jsou 
v takovém stavu, že budeme mít problém z nich těch 40 % jako záložní vybrat. Nabídneme je kraji nebo půjdou do šrotu,“ uvedl Hadač.

Podle hejtmana Martina Půty by některé vyřazené sanitní vozy mohly získat dobrovolní hasiči. „Už se na nás obrátili, že by měli o auta zájem. Vozový park dobrovolných hasičů je totiž ještě v horším stavu, takže alespoň některým by vyřazené sanity pomohly,“ prozradil Půta.

Autor: Jana Pavlíčková

30.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies