Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kudy nejlíp trasovat tramvaj do Rochlice? Ukáže studie

Liberec - Zhruba do půl roku by měla mít liberecká radnice k dispozici studii proveditelnosti, která vybere nejvhodnější trasu pro tramvaj do Rochlice.

19.2.2016
SDÍLEJ:

Tramvaj v LiberciFoto: Deník

Tramvaj do Rochlice z centra města. Téma, které před několika lety zaznívalo téměř ve všech volebních programech nejrůznějších politických stran a uskupení. Nejde přitom o žádnou převratnou myšlenku. Taková trať už v Liberci fungovala a to mezi lety 1899 1960. Pak se ale zrušila, stejně jako navazující odbočka do Růžodolu. Zatímco tramvaj do Růžodolu nikdo křísit nechce, ta do Rochlice je stále ve hře.

„Hodně jsme se tomu projektu věnovali, proto jsme ho také přihlásili do zásobníku projektů, které by mohly být financovány z programu Integrovaného plánu rozvoje území Liberce a Jablonce (IPRÚ)," vysvětluje ředitel dopravního podniku Luboš Wejnar.

Důvod je přitom jednoduchý. Na sídlišti v Rochlici žije více než 16.000 lidí a autobusy ve špičce náporu cestujících nestačí a nepomáhají ani krátké intervaly mezi jednotlivými spoji. Jedna tramvajová souprava přitom dokáže nahradit hned tři autobusy.

Broumovská nebo Horáková?

Město si teď proto nechá zpracovat studii, která určí, kudy bude nejlepší tramvaj do Rochlice vést. Variant je totiž několik. Buď kolem bývalé Textilany a v zastávce U Lomu by pak z tratě na Jablonec odbočila kolem sídliště Broumovská ulicemi Broumovskou a Krejčího. Cena se před pár lety odhadovala na zhruba 700 milionů Kč. Dopravní podnik teď ale preferuje spíše jinou variantu, a to podél třídy Milady Horákové.

„Podle návrhu nového územního plánu by se měla trať v této variantě napojit u zastávky Rybníček v centru města a pak pokračovat proti proudu Lužické Nisy a končit tramvajovou smyčkou v Zeleném údolí. Trať by tak dopravně obsloužila nejen Krajský úřad Libereckého kraje, Centrum Babylon, iQLandii, teplárnu, ZŠ Dobiášova, ale především sídliště Rochlice a dolní část sídliště Horní Kopečná," uvedla náměstkyně primátora pro územní rozvoj Karolína Hrbková.

Trasování podél třídy Milady Horákové přitom zastupitelé už kdysi odmítli, aniž by se nějaká srovnávací studie s trasou kolem Broumovské provedla. Teď je trasa oproti minulosti upravena a není podle dopravního podniku nezajímavá. Studie má tak vybrat, které variantě dát přednost. „Obě varianty se musí posoudit s ohledem na náklady na výstavbu, jejich vliv na životní prostředí, výkupy pozemků, přeložky sítí, bezpečnost dopravy a další záležitosti," upřesnila Hrbková.

Město musí jednu z variant vybrat i proto, aby se v územním plánu neblokoval zbytečně široký koridor pro trasování obou cest. Existuje i studie na prodloužení tratě přes ulici České mládeže k Makru ve Vesci a dál do Doubí, s tou se ale teď nepočítá.

Autor: Jana Pavlíčková

19.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Elektřina. Ilustrační foto.
18

Ceny energií zatím stagnují. Zdražit by mohla elektřina

Ilustrační foto.
23

Příliš levné dálnice. Ať to není na úkor kvality, varují odborníci

Výbuch v kasárnách: munice neměla v administrativní budově co dělat

Armáda ve čtvrtek potvrdila, že v ubytovně Jugo ve vyškovské vojenské posádce byla munice nelegálně. Při explozi tam v úterý zemřel jeden voják.

Nemocnice zavírá kvůli zlodějům kovů. Ukradli kabely

V Masarykově nemocnici v Ústí nad Labem bude od pátku do neděle omezen provoz. Pacienti mají jet za ošetřením do Děčína či Teplic.

Jablek je málo, jejich cena poroste

Ovocnáři zahájili hlavní sklizeň jablek. Někde stromy spíš pročesávají než češou, jablek je podle prognóz o třicet procent méně než vloni. Na Jičínsku se na jablkové kalamitě podepsaly mrazy a kroupy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení