VYBERTE SI REGION

Kudy vést tramvaj zatím nerozhodli

Jablonec n. N. - Podle studie proveditelnosti o prodloužení tramvajové trati v centru Jablonce je výhodnější volit trasu přes Dolní náměstí. Rozhodnuto není. Tento bod stáhli z jednání

19.9.2015 1
SDÍLEJ:

Tramvaj na současné konečnéFoto: Deník/ Jan Žíla

Lepší je vést prodloužení tramvaje ulicemi Budovatelů a Soukennou přes Dolní náměstí a Kamennou ulici do nově vybudovaného terminálu. To doporučila studie proveditelnosti, kterou si město nechalo zpracovat. Tato varianta A se totiž vyhne křižovatce U Zeleného stromu. Stejný názor měl i dopravní výbor, který zastupitelům doporučil volit toto řešení.

Z hlediska proveditelnosti je uskutečnitelná i varianta B, vedoucí do stejného místa, přes ulicí Budovatelů, Anenské náměstí a ulicí U Zeleného stromu podél ulice 5. května.

Důležitou stránkou je ekonomika

Další krok, kterým mělo být projednání na zastupitelstvu, se ovšem nakonec neuskutečnil. Tento bod byl totiž z jednání stažen. Bylo to z důvodu toho, že pro rozhodnutí je potřeba znát i další parametry. „Ještě před zastupitelstvem jsme o tomto bodu vedli diskuzi na radě města a shodli jsme se na tom, že potřebujeme ještě další informace, abychom mohli rozhodnout, která z variant to nakonec bude a kde bude přestupní místo tramvaje," vysvětlil hlavní důvod stažení materiálu náměstek Miloš Vele.

Ve výsledku tak budou dopracovány studie, z nichž budou známá hlediska stavební a architektonické, tak hlavně ekonomika projektu. „My dnes ještě nemáme vyčísleny, kolik jednotlivé varianty budou stát a jaká by to byla zátěž pro městský rozpočet. To bude další parametr, na základě jakého budeme rozhodovat," upozornil Vele.

Prodloužení tramvajové trati do centra města je nejvyšší investice za mnoho let, a proto je podle Veleho nutná obezřetnost. „V okamžiku, kdy by se na rozhodovacím plénu nějakým způsobem jednání zaseklo a mělo by se vracet, tak by nás to výrazně ohrozilo," vysvětlil primátor Petr Beitl další důvod, proč chtějí komplexní materiál pro všechny varianty.

Další kolo seznamování

S největší pravděpodobností se jednání o prodloužení tramvaje nedostane ani na další jednání zastupitelstva. „Je to na seminář a vyjádření všech výborů. Půjde hlavně o technické věci a umění možného," dodal primátor.

Vedení města si zájem veřejnosti o prodloužení vyzkoušelo během tramvajové výluky. Náhradní doprava totiž nekončila u Tyršových sadů, ale pokračovala až na autobusové nádraží, což cestující s povděkem kvitovali. Náklady se předběžně odhadují na 300 až 500 milionů korun. Finance na projekt by mohly být čerpány z Evropských fondů.

Autor: Jan Žíla

19.9.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
18 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
23 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies