VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kudy vést tramvaj zatím nerozhodli

Jablonec n. N. - Podle studie proveditelnosti o prodloužení tramvajové trati v centru Jablonce je výhodnější volit trasu přes Dolní náměstí. Rozhodnuto není. Tento bod stáhli z jednání

19.9.2015 1
SDÍLEJ:

Tramvaj na současné konečnéFoto: Deník/ Jan Žíla

Lepší je vést prodloužení tramvaje ulicemi Budovatelů a Soukennou přes Dolní náměstí a Kamennou ulici do nově vybudovaného terminálu. To doporučila studie proveditelnosti, kterou si město nechalo zpracovat. Tato varianta A se totiž vyhne křižovatce U Zeleného stromu. Stejný názor měl i dopravní výbor, který zastupitelům doporučil volit toto řešení.

Z hlediska proveditelnosti je uskutečnitelná i varianta B, vedoucí do stejného místa, přes ulicí Budovatelů, Anenské náměstí a ulicí U Zeleného stromu podél ulice 5. května.

Důležitou stránkou je ekonomika

Další krok, kterým mělo být projednání na zastupitelstvu, se ovšem nakonec neuskutečnil. Tento bod byl totiž z jednání stažen. Bylo to z důvodu toho, že pro rozhodnutí je potřeba znát i další parametry. „Ještě před zastupitelstvem jsme o tomto bodu vedli diskuzi na radě města a shodli jsme se na tom, že potřebujeme ještě další informace, abychom mohli rozhodnout, která z variant to nakonec bude a kde bude přestupní místo tramvaje," vysvětlil hlavní důvod stažení materiálu náměstek Miloš Vele.

Ve výsledku tak budou dopracovány studie, z nichž budou známá hlediska stavební a architektonické, tak hlavně ekonomika projektu. „My dnes ještě nemáme vyčísleny, kolik jednotlivé varianty budou stát a jaká by to byla zátěž pro městský rozpočet. To bude další parametr, na základě jakého budeme rozhodovat," upozornil Vele.

Prodloužení tramvajové trati do centra města je nejvyšší investice za mnoho let, a proto je podle Veleho nutná obezřetnost. „V okamžiku, kdy by se na rozhodovacím plénu nějakým způsobem jednání zaseklo a mělo by se vracet, tak by nás to výrazně ohrozilo," vysvětlil primátor Petr Beitl další důvod, proč chtějí komplexní materiál pro všechny varianty.

Další kolo seznamování

S největší pravděpodobností se jednání o prodloužení tramvaje nedostane ani na další jednání zastupitelstva. „Je to na seminář a vyjádření všech výborů. Půjde hlavně o technické věci a umění možného," dodal primátor.

Vedení města si zájem veřejnosti o prodloužení vyzkoušelo během tramvajové výluky. Náhradní doprava totiž nekončila u Tyršových sadů, ale pokračovala až na autobusové nádraží, což cestující s povděkem kvitovali. Náklady se předběžně odhadují na 300 až 500 milionů korun. Finance na projekt by mohly být čerpány z Evropských fondů.

Autor: Jan Žíla

19.9.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Škoda Kodiaq.
36

Škoda Kodiaq je hit. Na některé verze se čeká půl roku

V paneláku Na Borku v Jirkově hořelo. Plameny vyšlehly zřejmě po přechozím výbuchu.
2 13

Požár v jirkovském paneláku: Dva lidé zemřeli, hasiči evakuovali sto lidí

DOTYK.CZ

Drama v Africe. Ovládne ji islámský terorismus?

V posledních několika letech se některé oblasti afrického Sahelu, tedy pásma zemí zhruba od Mauretánie po Súdán, proměnily v hlavní bojiště proti mezinárodnímu terorismu. Zejména to platí o Nigeru.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies