Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Liberecký kraj bude jednat o prodloužení smluv na dopravu

Liberec - Liberecký kraj bude jednat o prodloužení smluv se stávajícími autobusovými dopravci. Zakázky mohou získat na dva roky, s šestiměsíční výpovědní lhůtou.

27.8.2014
SDÍLEJ:

Autobus. Ilustrační fotoFoto: Deník/ Ladislav Jerie

Záležet ale bude na ceně, řekl  hejtman Martin Půta (STAN). O prodloužení stávajících smluv rozhodlo v úterý po bouřlivé diskuzi zastupitelstvo. Kraj sice už před dvěma lety vypsal na zajištění dopravy tendr, antimonopolní úřad (ÚOHS) ho však zrušil. I když se Liberecký kraj proti rozhodnutí odvolal, nebude moci podepsat s vítězi včas smlouvy, a musí proto zajistit jiné řešení dopravy.

Kraj už v červnu požádal dopravce o indikativní nabídky na zajištění dopravy na další dva roky. Dostal jich šest. Ve dvou ze tří oblastní podali nejnižší nabídky stávající dopravci, ve třetím byla nejvýhodnější nabídka jiného dopravce. "Vstup dopravce, který dosud není zapojen v integrovaném systému dopravy v kraji s sebou však nese řadu rizik," upozornil zastupitele krajský radní pro dopravu Vladimír Mastník (Starostové pro Liberecký kraj). I proto dali nakonec zastupitelé přednost prodloužení smluv se stávajícími dopravci. Rozdíl v nabídkách představoval totiž jen zhruba pět milionů korun za rok.

Původní zakázku na zajištění autobusové dopravy v kraji od prosince 2014 do prosince 2024 vypsal kraj počátkem června 2012. Termín pro podání nabídek se kvůli námitkám a úpravám tendru desetkrát posouval. Zakázku za 4,074 miliardy korun mohl získat jediný uchazeč, nebo až tři, byla totiž rozdělena na tři regiony - Západ (Českolipsko), Východ (Jablonecko, Semilsko) a Sever (Liberecko). Podle antimonopolního úřadu ale kraj pochybil v nastavení podmínek tendru a také nevyhověl stížnostem Bítešské dopravní společnosti na neprůhlednost soutěže.

V současné době zajišťuje regionální autobusovou dopravu v kraji devět dopravců. Na 214 linkách by měli letos najezdit 12,8 milionu kilometrů. Největšími jsou BusLine, ČSAD Liberec a ČSAD Česká Lípa. Kraj dopravcům podle odhadů zaplatí letos kolem 226 milionů korun, všem ale na konci roku vyprší smlouvy. Loni platil kraj za kilometr 32 korun, od prosince by se měla cena snížit. Celkově by měl kraj podle předběžných nabídek ročně ušetřit asi 28 milionů korun. Hlavním cílem je podle Půty zachování komfortu i rozsahu dopravy. Dál by měl fungovat integrovaný systém dopravy IDOL i krajská karta.

Autor: ČTK

27.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Srážka nákladního auta s vlakem na přejezdu v Divišově ulici v Olomouci
AKTUALIZOVÁNO
1 11

V Olomouci se srazil vlak s náklaďákem, zranilo se devět lidí

Volební spot Hnutí Ano Andreje Babiše
DOTYK.CZ
20

Expert rozcupoval Babišovo video: Vykradená forma, nevkus, prázdný obsah

Vandalismus, nebo umění? Problém graffiti má řešit více legálních ploch

Legal, nebo illegal? Otázka, kterou si před noční akcí klade mnohý, nejčastěji náctiletý sprejer. Přičemž ne každý si dost dobře uvědomuje, že druhá volba ho může dostat velmi rychle za mříže za poškozování cizí věci. Až na jeden rok. Nejčastěji ovšem uměníchtiví teenageři vyfasují od samosoudce ve zrychleném řízení podmínku.

Zemětřesení v Mexiku má přes 200 obětí, pohřbilo i 20 dětí ve škole

/VIDEO/ Mexiko se vzpamatovává z úterního zemětřesení o síle 7,1 Richterovy škály. Podle nejnovějších informací při něm zahynulo nejméně 216 lidí. V okolí hlavního města intenzivně probíhají záchranné akce s jediným cílem, vyprostit co nejvíce živých z trosek budov. Podle informací ministerstva zahraničí Češi mezi oběťmi nejsou.

Legendární Jumbo Jet mizí z oblohy. Objednávky na nové nejsou

Letadlo, které změnilo byznys a umožnilo velký rozmach dálkových letů, pomalu míří do důchodu. Éra Boeingu 747, známého také jako Jumbo Jet, končí.

AKTUALIZOVÁNO

Tragická nehoda u Teplic. Při srážce auta s autobusem zemřel člověk

/FOTOGALERIE/ Oběť ranní nehody museli z vraku vyprostit hasiči. Muži už nebylo pomoci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení