VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Máme se bát jezdit přes železniční přejezdy? Střet hrozí hlavně v Liberci

Liberecký kraj - V letošním roce došlo na území Libereckého kraji už k devíti střetům vlakové soupravy s vozidlem na železničním přejezdu. Kde však leží nejnebezpečnější vlakové přejezdy v Libereckém kraji? Nebezpečné přejezdy jsou i v Liberci.

3.7.2012
SDÍLEJ:

POSLEDNÍ NEHODA se naštěstí obešla bez újmy na zdraví. Foto: Deník / Michael Daněk

K poslednímu střetu na území Libereckého kraje došlo ve středu 27. června zhruba hodinu po poledni. Polský řidič nákladního vozu nejspíš přehlédl světelnou signalizaci a na vlakový přejezd v Ostašově vjel v moment, kdy padaly závory. „V osobním vlaku tou dobou cestovalo 20 až 30 lidí. Nikdo nebyl při nehodě zraněn," řekla bezprostředně po nehodě policejní mluvčí Ludmila Knopová. Poslední nehoda na vlakovém přejezdu se tedy obešla bez zranění i větších škod.

Nejnebezpečnější železniční přejezd v kraji, alespoň podle statistik, leží pár stovek metrů od místa poslední nehody a rovněž na trati Ostašov Liberec Horní Růžodol. Od roku 2008 na něm Drážní inspekce eviduje 7 střetů. Za stejnou dobu došlo například ke třem nehodám na železničním přejezdu přímo v obvodu stanice Liberec nebo na železničním přejezdu trati Liberec - Rochlice. Jen během letošního roku došlo na území celé republiky k 87 střetům na křížení silnice a trati.

Neznalost číslování přejezdů

Široká veřejnost často ani neví, jak se při problémech na přejezdu zachovat. Neznámou je pro mnoho řidičů i samotné číslování železničních přejezdů, díky kterému se může včas zabránit střetu vlaku s překážkou. „Bohužel zjišťujeme, že povědomí veřejnosti o číslování přejezdů není příliš velké, neboť i letos se nedávno stala nehoda, kdy automobil uvázl na přejezdu a jeho řidič vůbec nevěděl, že by mohl zavolat na linku 112 a nadiktovat číslo přejezdu. Do auta pak narazil vlak a vznikl požár," vysvětlil Jan Kučera, náměstek generálního inspektora Drážní inspekce. Sám však přiznává, že Drážní inspekce není za osvětu zodpovědná.

Číslování přejezdů uložila Drážní inspekce provozovateli dráhy na základě mimořádné události ve Vraňanech, kdy po nedorozumění operačního důstojníka policie a výpravčího došlo ke střetu odstaveného vozidla na přejezdu a rychlíku, který měl namířeno z Prahy do Děčína.

Než došlo k samotnému zavedení číslování přejezdů, musela se podobná situace opakovat ještě jednou, o dva roky později u Hluboké nad Vltavou.

V případě jakýchkoliv problémů na železničním přejezdu nyní postačí ze zadní strany výstražné cedule přečíst a nahlásit nezaměnitelné identifikační číslo. Podle něho policie i další orgány přesně identifikují místo, na kterém se neházíte.

V České republice je aktuálně 8096 železničních přejezdů.

Autor: Michael Daněk

3.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Škoda Kodiaq.
36

Škoda Kodiaq je hit. Na některé verze se čeká půl roku

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies