VYBERTE SI REGION

MHD: „Už dávno nejsme socka!"

Liberec - Jak dostat cestující z aut do tramvají a ulehčit tak dopravě? Dopravní podnik se zapojil do celostátní kampaně.

21.9.2016
SDÍLEJ:

Městská hromadná doprava - ilustrační fotografieFoto: Deník

Ucpané silnice, nadávající řidiči, nervózní chodci kličkující mezi auty. Zvláště ve špičce, tedy ráno a odpoledne, řada řidičů lituje, že nezvolila po Liberci jiný způsob dopravy než osobní auto. Jednou z možností, jak tuto situaci řešit, je podle dopravního experta Romana Budského městská hromadná doprava.

„Zvláště letos v létě, kdy bylo město plné uzavírek kvůli rekonstrukcím, kde se mimochodem nepracovalo už ve tři odpoledne, byla doprava v Liberci komplikovaná. Já osobně jsem během špiček ani nevyjížděl," upozornil Budský.

Komplikace při průjezdu městem by ale paradoxně mohly pomoci dopravnímu podniku, který letos posílil kampaň zaměřenou nanalákání dalších cestujících.

„Zapojili jsme se do celostátní kampaně Sdružení dopravních podniků," potvrdila mluvčí Dopravních podniků měst Liberce a Jablonce Martina Poršová.

„Hodně pracujeme s dětmi, pořádáme pro ně exkurze," připomněla Poršová. Jedním z cílů kampaně je také zbavit cestující předsudků. „Razíme například heslo: Už dávno nejsme socka," upozornila.

Za loňský rok přepravil DPMLJ přes čtyřicet jedna milionů cestujících. „Bylo to ovšem dáno tím, že nejezdila kvůli opravám tramvajová linka mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou," upozornila mluvčí.

DOSTÁVAJÍ MÉNĚ STÍŽNOSTÍ

Podle ní se dopravní podnik snaží svým klientům vycházet maximálně vstříc a reaguje na jejich podněty. „Což není vždy jednoduché, procesy bývají zdlouhavé," vysvětluje. Takto se například mohou cestující spolehnout na noční spoje nebo byla zavedená linka do veseckého areálu. „Už dostáváme také méně stížností," připomněla Poršová.

Podle Budského bude však vždy jistá skupina lidí, kterou do MHD nedostanete. „Je to tak pětina lidí. Ty prostě hromadnou dopravou jezdit nebudou." Podle něj by pomohly kratší intervaly nebo hustší pokrytí. „Liberec ale nemá nekvalitní MHD. Máme i moderní vozový park," upřesnil. Jak se shodli Poršová i Budský, problémy nevidí cestující ani v ceně. Ta podle nich rozhodně není důvod, proč lidé raději sedají do aut.

Přeprava osobními automobily je oblíbená nejen na Liberecku, ale v celé Evropské unii. Autem se dennodenně pohybuje více než polovina dotázaných. MHD volí ani ne dvacet procent Evropanů.

Evropský týden mobility v Liberci

Jak dostat cestující z pohodlí aut do autobusů a tramvají bylo jedním z témat zahajovacího brífinku letošního Evropského týdne mobility v Libereckém kraji.

Projekt se už řadu let snaží poukazovat na nejpalčivější témata spjatá s dopravou, jako je přetížená automobilová doprava ve městech, nedostatek parkovacích míst, nehodovost na silnicích, podpora hromadné nebo cyklistické dopravy. V rámci projektu proběhl už například den otevřených dveří v libereckém dopravním podniku.

Autor: Gabriela Volná Garbová

21.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Na soudní jednání ohledně sporu o nošení šátku dorazili i odpůrci islámu.
17 19

Vykázání veřejnosti i zpěv hymny: v Praze pokračuje soud proti hidžábu

Tesla Model S.
8

Majitel Tesly uvízl v poušti. Auto nestartovalo kvůli ztrátě mobilního signálu

AKTUALIZOVÁNO

Itálii postihla série silných zemětřesení

Řím /FOTOGALERIE/- Střední Itálii dnes postihla série zemětřesení o síle vyšší než pět stupňů. Informovalo o tom seizmologické středisko EMSC a italská média. Otřesy pocítili obyvatelé regionů Abruzzi, Marche a Lazio, které zasáhla série silných zemětřesení už loni. Podle italského premiéra Paola Gentiloniho si zemětřesení zřejmě nevyžádala žádné oběti. První menší škody hlásí například město Amatrice, které ničivé zemětřesení o síle 6,2 stupně postihlo loni v srpnu. Zjišťování následků otřesů komplikuje sníh a mráz.

Poláci o olympiádě v Krkonoších: Velká šance, jakkoli se to může zdát bláznivé

Vášnivé diskuse rozpoutalo prohlášení polských měst Karpacz a Szklarska Poreba uspořádat zimní olympijské hry 2030 v Krkonoších, společně s českými středisky.

Miliardy za bahno. Opravdu lidem pomáhá?

Ani pití, ani lék. Do jaké škatulky patří lázeňské prameny, doposud nikdo v Česku nerozlouskl. Neví se ani, jestli a jak fungují. Pojišťovny přitom posílají na léčbu minerální vodou a rašelinou miliardy. Což se jim nelíbí. „Nejradši bychom výdaje na lázeňství škrtli," přiznal šéf Svazu zdravotních pojišťoven Ladislav Friedrich. To by se ale mohlo brzy změnit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies