VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na Máchově jezeře po dvou letech plují výletní lodě i na jaře

Doksy - Po dvou letech Máchovo jezero na Českolipsku brázdí výletní lodě i na jaře. Loni to nebylo možné kvůli nedostatku vody.

18.4.2016
SDÍLEJ:

Parník Máj po rekonstrukci.Foto: Deník/Zdeněk Kraus

V sobotu sice počasí výletníkům nepřálo, protože pršelo a lodě zůstaly v přístavu, jinak je ale zájem o přepravu značný.

„Už loni byl zájem větší oproti letům předchozím. Všechny objednávky jsme ale museli zrušit. Nemohli jsme je splnit," uvedl Vladimír Reichert, ředitel společnosti Regata Máchovo jezero , která na jezeře provozuje lodní dopravu. Důvodem byl nedostatek vody. Jezero se muselo vypustit na podzim 2014 kvůli opravě hráze a napouštění trvalo výrazně déle, než se očekávalo. „Loni jsme mohli začít jezdit až 23. července," uvedl ředitel.

Úvěr na výplaty

Firma tím přišla asi o 1,5 milionu korun, což je zhruba 80 procent ročních tržeb z lodní dopravy. „Nikoho jsme nepropustili. Museli jsme si ale vzít úvěry na zimu, aby bylo na výplaty," řekl Reichert. Pokud bude sezona normální, jsou podle něj schopni tyto úvěry letos splatit.

Flotila na Máchově jezeře má čtyři lodě. Hlavní sezona pro ně začne v červenci, kdy budou v každodenním provozu. Zatím se jezdí dvakrát až třikrát denně o sobotách a nedělích a také na objednávky. „Na duben a květen jich mám asi 40, to je pro nás krásné číslo," uvedl Reichert. Největší zájem je o bílomodrou výletní loď Máj, která pojme až 250 pasažérů.

„Na loď Máj směřuje nejvíce objednávek. Když je obsazená, stává se dost často, že si zákazník raději změní termín, než aby si vzal jinou loď," řekl ředitel společnosti. Máj je jediný svého druhu, speciálně pro Máchovo jezero byl postaven v roce 1959. Před dvěma lety prošel renovací za pět milionů korun.

Někdejší Velký rybník, o jehož vznik se před 650 lety zasloužil Karel IV., je jediným místem v Libereckém kraji, kde mohou plout velké výletní lodě. Historie lodní dopravy na Máchově jezeře sahá do roku 1920, kdy jezero začal brázdit malý dýmající parník Greif.

Nejstarší lodí současné flotily je Jarmila alias Marie z roku 1924, která pochází z Hamburku. Naopak nejmladší je Racek vyrobený v Budapešti v roce 1966. Při obvyklém průběhu sezony se některou z výletních lodí sveze zhruba 19.000 lidí. Vyhlídková okružní jízda v hlavní sezoně trvá 70 minut, dospělého stojí 90 korun a je na ní sedm zastávek.

Autor: ČTK

18.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Řezání nosorožčích rohů
4

Obchod se zvířecími rohy vynáší víc než ten s kokainem

Masarykův onkologický ústav. Ilustrační foto.
14

Odpadky vedle onkologie? Absurdní, tvrdí ředitel ústavu

AKTUALIZOVÁNO

Nejlepší poločas v historii ČR! Fotbalisté zničili San Marino šesti góly

/OD ZVLÁŠTNÍHO ZPRAVODAJE DENÍKU/ Povinné vítězství vyšperkované šesti góly. Čeští fotbalisté pod vedením trenéra Karla Jarolíma potvrdili roli favorita a na půdě San Marina zvítězili vysoko 6:0. V pátém duelu kvalifikace mistrovství světa si tak připsali druhou výhru. V Serravalle dokonce odehráli nejlepší půli v historii, fotbalovému trpaslíkovi vystřelili do pauzy pět branek.

Pohledem Vojtěcha Žižky: Na rozhodčí nesahat

„My nesmíme ani naznačovat," říká Smrtka v jedné z cimrmanovských her a výhrůžně u toho brousí kosu. Chmurný žnec by mohl z fleku pracovat ve vedení hokejové extraligy. Ani v ní se totiž nesmí naznačovat. Jinak přilétne pokuta.

Stávka řidičů. Odbory: Bude! Dopravci: Není k tomu důvod

Odborový svaz dopravy oznámil, že na některý den vyhlásí celostátní stávku řidičů autobusů, kteří jezdí na regionálních linkách. Tři největší dopravní společnosti, které zajišťují drtivé množství autobusových regionálních linek na Vysočině, ale tvrdí, že řidiči v kraji nemají ke stávce důvod.

Ostrava je u filmařů stále oblíbenější. Město láká domácí i zahraniční tvůrce

/FOTOGALERIE/ Nejenom architektonické skvosty Prahy nebo malebná jihočeská krajina či moravské vinice, ale také město Ostrava jako atraktivní lokalita láká domácí i zahraniční filmaře při natáčení filmů i televizních seriálů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies