Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na Máchově jezeře po dvou letech plují výletní lodě i na jaře

Doksy - Po dvou letech Máchovo jezero na Českolipsku brázdí výletní lodě i na jaře. Loni to nebylo možné kvůli nedostatku vody.

18.4.2016
SDÍLEJ:

Parník Máj po rekonstrukci.Foto: Deník/Zdeněk Kraus

V sobotu sice počasí výletníkům nepřálo, protože pršelo a lodě zůstaly v přístavu, jinak je ale zájem o přepravu značný.

„Už loni byl zájem větší oproti letům předchozím. Všechny objednávky jsme ale museli zrušit. Nemohli jsme je splnit," uvedl Vladimír Reichert, ředitel společnosti Regata Máchovo jezero , která na jezeře provozuje lodní dopravu. Důvodem byl nedostatek vody. Jezero se muselo vypustit na podzim 2014 kvůli opravě hráze a napouštění trvalo výrazně déle, než se očekávalo. „Loni jsme mohli začít jezdit až 23. července," uvedl ředitel.

Úvěr na výplaty

Firma tím přišla asi o 1,5 milionu korun, což je zhruba 80 procent ročních tržeb z lodní dopravy. „Nikoho jsme nepropustili. Museli jsme si ale vzít úvěry na zimu, aby bylo na výplaty," řekl Reichert. Pokud bude sezona normální, jsou podle něj schopni tyto úvěry letos splatit.

Flotila na Máchově jezeře má čtyři lodě. Hlavní sezona pro ně začne v červenci, kdy budou v každodenním provozu. Zatím se jezdí dvakrát až třikrát denně o sobotách a nedělích a také na objednávky. „Na duben a květen jich mám asi 40, to je pro nás krásné číslo," uvedl Reichert. Největší zájem je o bílomodrou výletní loď Máj, která pojme až 250 pasažérů.

„Na loď Máj směřuje nejvíce objednávek. Když je obsazená, stává se dost často, že si zákazník raději změní termín, než aby si vzal jinou loď," řekl ředitel společnosti. Máj je jediný svého druhu, speciálně pro Máchovo jezero byl postaven v roce 1959. Před dvěma lety prošel renovací za pět milionů korun.

Někdejší Velký rybník, o jehož vznik se před 650 lety zasloužil Karel IV., je jediným místem v Libereckém kraji, kde mohou plout velké výletní lodě. Historie lodní dopravy na Máchově jezeře sahá do roku 1920, kdy jezero začal brázdit malý dýmající parník Greif.

Nejstarší lodí současné flotily je Jarmila alias Marie z roku 1924, která pochází z Hamburku. Naopak nejmladší je Racek vyrobený v Budapešti v roce 1966. Při obvyklém průběhu sezony se některou z výletních lodí sveze zhruba 19.000 lidí. Vyhlídková okružní jízda v hlavní sezoně trvá 70 minut, dospělého stojí 90 korun a je na ní sedm zastávek.

Autor: ČTK

18.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Koncert Robbieho Williamse, Letňany, 19.8.2017
8

RECENZE: Showman Robbie Williams zaměstnal manželku, tatínka i snoubence

Grace Mugabeová a Robert Mugabe
4

Mugabeová získala imunitu, Jižní Afrika přerušila letecké spojení

Dýmkař Krška: Dělám pocitové dýmky. Řídím se hlavně kresbou dřeva

Výrobě dýmek se Karel Krška z Drnovic věnuje už sedmadvacet let. I po takové době nepovažuje jejich vyřezávání za rutinu. „Každý kousek je originál. Vše dělám ručně a každý kus dřeva mě jinak inspiruje. Možná proto mě práce pořád baví,“ pochvaluje si devětačtyřicetiletý muž.

První burčák je v prodeji. Jak poznat ten pravý? Zákazník nemá šanci, říká vinař

/ANKETA/ - Hrozny už pomalu dozrávají a s blížícím se vinobraním začíná i burčáková sezóna. Zatímco někteří vinaři čekají s výrobou burčáku na začátek září, jiní už prodávají.

Libanon a Sýrie zahájily ofenzivu, chtějí vyčistit hranice od islamistů

Hnutí Hizballáh spojilo své síly se syrskými vládními jednotkami s cílem zbavit pohraniční oblasti posledních bojovníků Islámského státu. Libanonskou armádu v této operaci podporují i Američané.

Z kauzy uplácení se někteří stíhaní lékaři mohou vyplatit

V kauze údajného uplácení lékařů ze strany distributorů léků policie obvinila zhruba 200 lidí. Někteří z doktorů se mohou stíhání vyhnout, pokud zaplatí jedenapůlnásobek přijatých úplatků na odškodnění obětí trestných činů. Naopak část distributorů policie stíhá jako organizovanou zločineckou skupinu. Hrozí jim přísnější tresty, a to dva až deset let vězení.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení