VYBERTE SI REGION

Na Máchově jezeře po dvou letech plují výletní lodě i na jaře

Doksy - Po dvou letech Máchovo jezero na Českolipsku brázdí výletní lodě i na jaře. Loni to nebylo možné kvůli nedostatku vody.

18.4.2016
SDÍLEJ:

Parník Máj po rekonstrukci.Foto: Deník/Zdeněk Kraus

V sobotu sice počasí výletníkům nepřálo, protože pršelo a lodě zůstaly v přístavu, jinak je ale zájem o přepravu značný.

„Už loni byl zájem větší oproti letům předchozím. Všechny objednávky jsme ale museli zrušit. Nemohli jsme je splnit," uvedl Vladimír Reichert, ředitel společnosti Regata Máchovo jezero , která na jezeře provozuje lodní dopravu. Důvodem byl nedostatek vody. Jezero se muselo vypustit na podzim 2014 kvůli opravě hráze a napouštění trvalo výrazně déle, než se očekávalo. „Loni jsme mohli začít jezdit až 23. července," uvedl ředitel.

Úvěr na výplaty

Firma tím přišla asi o 1,5 milionu korun, což je zhruba 80 procent ročních tržeb z lodní dopravy. „Nikoho jsme nepropustili. Museli jsme si ale vzít úvěry na zimu, aby bylo na výplaty," řekl Reichert. Pokud bude sezona normální, jsou podle něj schopni tyto úvěry letos splatit.

Flotila na Máchově jezeře má čtyři lodě. Hlavní sezona pro ně začne v červenci, kdy budou v každodenním provozu. Zatím se jezdí dvakrát až třikrát denně o sobotách a nedělích a také na objednávky. „Na duben a květen jich mám asi 40, to je pro nás krásné číslo," uvedl Reichert. Největší zájem je o bílomodrou výletní loď Máj, která pojme až 250 pasažérů.

„Na loď Máj směřuje nejvíce objednávek. Když je obsazená, stává se dost často, že si zákazník raději změní termín, než aby si vzal jinou loď," řekl ředitel společnosti. Máj je jediný svého druhu, speciálně pro Máchovo jezero byl postaven v roce 1959. Před dvěma lety prošel renovací za pět milionů korun.

Někdejší Velký rybník, o jehož vznik se před 650 lety zasloužil Karel IV., je jediným místem v Libereckém kraji, kde mohou plout velké výletní lodě. Historie lodní dopravy na Máchově jezeře sahá do roku 1920, kdy jezero začal brázdit malý dýmající parník Greif.

Nejstarší lodí současné flotily je Jarmila alias Marie z roku 1924, která pochází z Hamburku. Naopak nejmladší je Racek vyrobený v Budapešti v roce 1966. Při obvyklém průběhu sezony se některou z výletních lodí sveze zhruba 19.000 lidí. Vyhlídková okružní jízda v hlavní sezoně trvá 70 minut, dospělého stojí 90 korun a je na ní sedm zastávek.

Autor: ČTK

18.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Daňové úlevy: odběr krve tři tisíce korun, za registraci nic

Ilustrační foto
19

Ovlivní Trump byznys s českým chmelem v USA?

Boxer míchá bitvou o palác

INFOGRAFIKA - Ještě před pár měsíci poměrně populární francouzský premiér Manuel Valls dostal tento víkend pořádný políček. V prvním kole socialistických primárek skončil překvapivě až druhý za svým vyzývatelem Benoitem Hamonem.

Ruské ženy oživují pohanské tradice

Moskva - "Koňská hlava značí muže," říká Jekatěrina Kostrikinová sledující teplý vosk, jak tuhne ve sklenici studené vody. V jejím moskevském bytě se několik kamarádek snaží poznat svou budoucnost za pomoci pohanských tradic, píše agentura AFP.

AKTUALIZOVÁNO

Revoluce v F1 dle nového vlastníka. Boss Ecclestone po 40 letech končí

Formule 1 a Bernie Ecclectone? Spojení, které k sobě neodmyslitelně patřilo posledních 40 let. Teď je ale konec. Šestaosmdesátiletý Brit, jenž z královské motoristické třídy vytvořil miliardový byznys, potvrdil spekulace britských médií a v čele formule 1 opravdu skončil. Nový vlastník seriálu F1 Liberty Media uvedl, že Ecclestonea nahradil Chase Carey.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies