Součástí zakázky za zhruba 820 milionů korun byla výměna kolejí mezi Jabloncem a Tanvaldem, výstavba nástupišť umožňující bezbariérový nástup, rekonstrukce několika zastávek i přejezdů nebo modernizace sdělovací a zabezpečovací techniky. Stavbaři pracovali v několika etapách od loňského srpna, letos místo vlaků jezdily náhradní autobusy na 28 kilometrů dlouhém úseku od začátku dubna. Zcela hotovo by mělo být do konce srpna. "Budou probíhat ještě dokončovací práce, které ale nemají vliv na zprovoznění tratě," uvedl Illiaš.

Výsledkem by mělo být zásadní zlepšení kvality cestování a zrychlení přepravy. Vlaky by díky modernizaci trati mohly jezdit v půlhodinových intervalech. To už několik let požaduje Liberecký kraj, dosud byl interval 40 minut. "Zatím se bude jezdit podle platného jízdního řádu," řekl dnes ČTK mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Až do konce září se bude totiž opravovat v rámci jiného projektu i další úsek tratě, jež vede z krajského města do Jizerských hor a Krkonoš. Mezi Tanvaldem a Harrachovem se od dubna rekonstruuje za bezmála 91 milionů korun památkově chráněný Harrachovský tunel, upravuje skalní zářez a opravuje ocelový most známý jako Jizerský viadukt. Snahou je dostat pod kontrolu přitékající vodu. Problémy působila hlavně v zimě, kdy namrzala a vytvářela až dva metry mocné ledopády. Vlaky tam musely jezdit desetikilometrovou rychlostí, po skončení oprav by se rychlost měla zvýšit na 55 kilometrů v hodině.