VYBERTE SI REGION

Nádraží v Liberci a Varnsdorfu mají modernizovaná nástupiště

Liberec/Varnsdorf - Cestujícím v Liberci a Varnsdorfu na Děčínsku slouží moderní nástupiště. Jejich úprava stála 24,3 milionu korun. Modernizace nástupišť byla součástí německo-českého projektu Lubahn, který má zvýšit atraktivitu přeshraničního spojení v Euroregionu Nisa. Z velké části je financován z evropských fondů z programu Cíl3 Česko-Sasko.

3.12.2013
SDÍLEJ:

Ve vlakové soupravě Deutsche bahn.Foto: Deník/Petr Šimr

Na německé straně bude rekonstruováno 3. nástupiště v Mittelherwigsdorfu, který leží mezi Žitavou a Varnsdorfem, sdělil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Tesař.

Na české straně už projekt skončil. Celkové náklady na modernizaci obou zastávek se původně odhadovaly na 60 milionů korun, v soutěži se je ale podařilo výrazně snížit. V rámci projektu se dočkalo modernizace páté nástupiště na hlavním nádraží v Liberci, ve Varnsdorfu bylo vybudováno nové nástupiště na starém nádraží, které zatím sloužilo jen nákladní dopravě. Dodavatelem úprav byla pardubická společnost Chládek a Tintěra. Nové nástupiště ve Varnsdorfu předala do užívání už 18. října, na libereckém hlavním nádraží skončily práce v minulých dnech.

Modernizací prošlo v Liberci nástupiště, na němž končí vlaky z Žitavy a Hrádku nad Nisou. Nástupiště má nové zastřešení, opravou prošlo kolejiště. "Součástí prací byla sanace železničního spodku a jeho odvodnění a také zvýšení únosnosti kleneb podchodů," řekl Tresař. Zvýšení hrany nástupiště na 550 milimetrů nad temenem koleje si vyžádalo úpravu osobního výtahu a prodloužení schodiště na výstupech z podchodů. Cestujícím ale umožní pohodlný nástup do nízkopodlažních vozů, které už tři roky na trase jezdí.
Osobní vztah má k pátému nástupišti na libereckém nádraží hejtman Martin Půta: "Z Hrádku nad Nisou jsem do Liberce denně dojížděl čtyři roky na základní školu a pak čtyři roky na gymnázium, vlak končil právě na pátém nástupišti." Hejtman přiznal, že tehdy se spolužáky přebíhali přes koleje, protože to tak bylo ke škole nejkratší. "Podchody, jako dnes, tu tehdy nebyly," dodal Půta, který věří, že modernizace nástupišť a další investice přivedou do vlaků další cestující.

Varnsdorf dostal díky projektu Lubahn novou železniční zastávku. Na starém nákladním nádraží vzniklo 45 metrů dlouhé nástupiště s výškou 550 milimetrů nad kolejí. I tady tak budou moci cestující pohodlně nastupovat do nízkopodlažních souprav. Kolejiště je po rekonstrukci a po odvodnění. "Kromě toho byl zrušen přejezd, místo něhož je nový železniční přechod a navazující komunikace pro pěší," dodal Tesař. Nové nástupiště získalo osvětlení a část drážního prostoru je oplocená.

Na zhruba 60 kilometrů dlouhé trati z Liberce přes německou Žitavu do Varnsdorfu jezdí od prosince 2013 jediný dopravce - německý Vogtlandbahn. Nasadil nízkopodlažní soupravy, zvýšil komfort pro cestující a vlaky jezdí rychleji. Největším problémem na frekventované trati je podle Půty havarijní stav krátkého úseku železnice na polském území. "Polská strana do svého úseku trati od války neinvestovala, takže rychlé vlaky, které na našem území jezdí i stokilometrovou rychlostí, jezdí mezi Hrádkem a Žitavou přes Polsko dvacítkou," řekl liberecký hejtman. Česká a německá strana už deset let usilují o modernizaci tohoto úseku. Zatím marně.

Autor: ČTK

3.12.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Studenti zapálili svíčky
12

Dvacítka studentů bude držet hladovku jako pietu za Palacha a Zajíce

Ilustrační foto.
15 10

Cukrovka, špatný zrak? Nevadí. Armáda i policie snižují limity

Na sídliště lanovkou? Brnu se komplikuje stavba tramvajové tratě

Brno /INFOGRAFIKA/- Dopravu na sídliště Kamechy může v budoucnu obstarat lanová dráha. Lanovky v Brně už vedení města ale několikrát navrhlo a zatím nikdy nedokončilo.

Kriminalita byla loni ve všech krajích nejnižší za posledních deset let

Policii se dařilo objasňovat trestné činy. Bezpečnost pozitivně ovlivnila také ostražitost lidí – i když občas přehnaná.

Trump dráždí Němce možným zavedení cla na jejich automobily

Berlín (Německo) - Budoucí americký prezident Donald Trump pohrozil německým výrobcům automobilů zavedením vysokého cla na dovoz do Spojených států. "Můžete vyrábět auta pro Spojené státy. Za každé auto, které přijde do USA (ze zahraničí), ale zaplatíte 35procentní daň," řekl Trump na adresu německých automobilek v rozhovoru, který poskytl německému listu Bild. Vysokým dovozním clem už dřív pohrozil i některým automobilkám z USA a Japonska, které vyrábějí v Mexiku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies