VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nová tramvaj nejdřív poveze písek, pak lidi

Liberec - Na liberecké koleje dosedne už v září nová tramvaj. Stroj musí ale nejdřív projít zátěžovou zkouškou. Bude vozit písek.

15.5.2012
SDÍLEJ:

DOBŘE SI JI PROHLÉDNĚTE! Už v září se nová tramvaj, šitá na míru podmínkám provozu v Liberci, předvede na kolejích. O prázdninách ji dopravce vystaví na terminálu MHD Fügnerova.Foto: Deník / Vít Černý

Mnohem pohodlnější cestování veřejnou dopravou čeká už od září Liberečany. Po kolejích bude svištět nová ledově šedá housenka, tramvaj typu EVO2. Nejenže bude bezbariérová, ale k tomu nabídne uvnitř cestujícím víc místa než stroje, co brázdí Liberec dosud.Jde o vůbec první typ v republice

„Vozidlo jsme společně s dopravním podnikem sestavovali rok a půl. Jde o vůbec první tramvaj tohoto typu v republice. Chceme ji v červnu představit také na veletrhu drážní techniky v Ostravě, kde doufáme, že získáme i další zájemce. Nabídneme tento typ také do zahraničí," prozradil generální ředitel společnosti Pragoimex Jaroslav Křemen.

Protože jde o zcela nový stroj, musí tramvaj projít řadou zkoušek, než jí drážní úřad povolí vyjet do ulic.

„Například pojede nejdřív naložená šestnácti tunami sklářského písku," řekl provozně-technický ředitel Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou Ludvík Lavička. „Vozidlo je šité na míru Liberci, horším klimatickým podmínkám, kopcovitému terénu a přizpůsobeno i jízdě mezi auty v hustém silničním provozu," doplnil.

Uveze 230 osob

Ředitel DPMLJ Luboš Wejnar k tomu podotkl, že pohodlně se do kloubové tramvaje vejde 150 cestujících. Pokud se víc zmáčknou, může se tímto vozidlem svézt až 230 lidí najednou.

„Jsme rádi, že město Liberec a dopravní podnik jdou podobnou cestou jako Liberecký kraj, cestou modernizace vozového parku. Lidé budou jezdit do práce i za zábavou pohodlněji," zdůraznil náměstek hejtmana Libereckého kraje Martin Sepp (ČSSD).

Tramvaj EVO2 přijde dopravní podnik na 38 milionů korun bez DPH. Liberecký a jablonecký dopravce chce v budoucnu v nákupu nových vozů a obnově stávajících pokračovat. „Současný vozový park tramvajové dopravy tvoří vozy typové řady T v počtu 66 kusů. Mezi tramvajemi jsou i veteránky typu T2 s rokem narození 1959," řekla mluvčí DPMLJ Martina Poršová.

Nová tramvaj vypadá už na první pohled jinak než nejmodernější stroje, které jezdí v Praze nebo Brně. „Naším přáním bylo, aby se ledová tramvaj příliš vzhledově nelišila od starších vozů," doplnil náměstek primátorky Lukáš Martin (ČSSD).

Autor: Zuzana Minstrová

15.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Pobyty pro astmatiky. Podle kontroly pojišťovna chybovala

Ilustrační foto
10

Údajná vražda v boleslavské nemocnici. Ošetřovatelka tu měla zabít pacienta

Babiš přeplněnou aulu zaujal, ale vysloužil si i dotazy 'na tělo'

„Evropa je ve velké krizi a je v situaci, kdy ani sama neví, co se stane," řekl ve čtvrtek studentům Univerzity Hradec Králové ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš, který odpoledne předstoupil před zaplněnu aulu s přednáškou o zahraniční politice.

Jak to vidí Antonio Tajani: Zůstaňme spolu

Právě oslavujeme 60 nejlepších let v historii svobodné Evropy. Zítra si připomeneme výročí podpisu Římských smluv, které jsou jedním ze základů evropské integrace.

AKTUALIZOVÁNO

Úkoly pro ministra Havlíčka: zlevnit volání a řešit OKD

Na místo odvolaného Jana Mládka navrhl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) do funkce ministra průmyslu a obchodu svého spolustraníka Jiřího Havlíčka (40). Dosud byl na ministerstvu náměstkem. Teď záleží na prezidentovi Miloši Zemanovi, zda jej jmenuje. Sobotka předpokládá, že se Zeman s Havlíčkem nejprve sejde. Jmenování poté očekává během několika dní.

Úřady pozastavily činnost jehovistům v Rusku, chtějí je zakázat

Ruské ministerstvo spravedlnosti pozastavilo činnost náboženské společnosti Svědkové Jehovovi v celé zemi a požádalo soud, aby zakázal tuto organizaci jako extremistickou. Oznámila to ruská média. Nejvyšší soud má přijmout konečné rozhodnutí o zákazu 5. dubna.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies