Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nová tramvaj nejdřív poveze písek, pak lidi

Liberec - Na liberecké koleje dosedne už v září nová tramvaj. Stroj musí ale nejdřív projít zátěžovou zkouškou. Bude vozit písek.

15.5.2012
SDÍLEJ:

DOBŘE SI JI PROHLÉDNĚTE! Už v září se nová tramvaj, šitá na míru podmínkám provozu v Liberci, předvede na kolejích. O prázdninách ji dopravce vystaví na terminálu MHD Fügnerova.Foto: Deník / Vít Černý

Mnohem pohodlnější cestování veřejnou dopravou čeká už od září Liberečany. Po kolejích bude svištět nová ledově šedá housenka, tramvaj typu EVO2. Nejenže bude bezbariérová, ale k tomu nabídne uvnitř cestujícím víc místa než stroje, co brázdí Liberec dosud.Jde o vůbec první typ v republice

„Vozidlo jsme společně s dopravním podnikem sestavovali rok a půl. Jde o vůbec první tramvaj tohoto typu v republice. Chceme ji v červnu představit také na veletrhu drážní techniky v Ostravě, kde doufáme, že získáme i další zájemce. Nabídneme tento typ také do zahraničí," prozradil generální ředitel společnosti Pragoimex Jaroslav Křemen.

Protože jde o zcela nový stroj, musí tramvaj projít řadou zkoušek, než jí drážní úřad povolí vyjet do ulic.

„Například pojede nejdřív naložená šestnácti tunami sklářského písku," řekl provozně-technický ředitel Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou Ludvík Lavička. „Vozidlo je šité na míru Liberci, horším klimatickým podmínkám, kopcovitému terénu a přizpůsobeno i jízdě mezi auty v hustém silničním provozu," doplnil.

Uveze 230 osob

Ředitel DPMLJ Luboš Wejnar k tomu podotkl, že pohodlně se do kloubové tramvaje vejde 150 cestujících. Pokud se víc zmáčknou, může se tímto vozidlem svézt až 230 lidí najednou.

„Jsme rádi, že město Liberec a dopravní podnik jdou podobnou cestou jako Liberecký kraj, cestou modernizace vozového parku. Lidé budou jezdit do práce i za zábavou pohodlněji," zdůraznil náměstek hejtmana Libereckého kraje Martin Sepp (ČSSD).

Tramvaj EVO2 přijde dopravní podnik na 38 milionů korun bez DPH. Liberecký a jablonecký dopravce chce v budoucnu v nákupu nových vozů a obnově stávajících pokračovat. „Současný vozový park tramvajové dopravy tvoří vozy typové řady T v počtu 66 kusů. Mezi tramvajemi jsou i veteránky typu T2 s rokem narození 1959," řekla mluvčí DPMLJ Martina Poršová.

Nová tramvaj vypadá už na první pohled jinak než nejmodernější stroje, které jezdí v Praze nebo Brně. „Naším přáním bylo, aby se ledová tramvaj příliš vzhledově nelišila od starších vozů," doplnil náměstek primátorky Lukáš Martin (ČSSD).

Autor: Zuzana Minstrová

15.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Evropská komise zahájila proceduru proti Varšavě
AKTUALIZUJEME
6

Na Varšavu! Brusel zahájil proceduru kvůli spornému zákonu

Útok nožem v hamburském supermarketu
3 5

Útok 50centimetrovým nožem v Hamburku oživil ostrou debatu o uprchlících

Při vážné nehodě se zranilo pět lidí. Hasiči museli autu ustřihnout střechu

Pět zraněných ošetřili záchranáři po nehodě dvou aut, která se srazila v sobotu krátce po páté hodině ranní u Jinačovic na Brněnsku. Silnice byla kvůli nehodě hodinu uzavřená.

Německé ženy zase rodí. Počet bezdětných stagnuje nebo klesá

Dlouhodobý trend, který trápil Spolkovou republiku, kdy přibývalo bezdětných žen, se zřejmě zastavil. Německé ženy zase začaly rodit, stoupl i počet matek-vysokoškolaček. Po téměř třiceti letech od sjednocení dvou německých států zaznamenali Němci opět zvýšenou porodnost.

DOTYK.CZ

Dandy – umělecké dílo „Já“

Potřeba „být svůj“ a zároveň strach z toho, aby se člověk neocitl stranou své doby – tenhle vnitřní svár, který s chutí podporují média a reklama, dnes prožívá kdekdo. Snaha o výlučnost, která u hipsterů dospěla k takřka předpisovému vzhledu, není nová a trochu připomíná myšlenku dandysmu. Ta byla však mnohem silnější a zásadně odlišná.

Pět jeskyní, 25 milionů návštěvníků. Moravský kras láká stále víc turistů

/FOTOGALERIE/ Úlek a poté radost. Taková byla reakce pětadvacetimilionté návštěvnice Moravského krasu. Zdeňka Richterová z obce Mokrá-Horákov přijela v pátek do jeskyně Balcarkas vnoučaty a manželem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení