Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejošklivější auto? Pro fajnšmekry nikoli

Liberec - Šestimístný Fiat Multipla považuje mnoho Čechů za vůbec nejošklivější auto. Najdou se ale i opačné názory. Fanoušci tohoto vozu uspořádali v ruprechtickém autocampu třídenní sraz, na kterém se konaly spanilá jízda, akce pro děti a výlety.

19.5.2014
SDÍLEJ:

FIAT MULTIPLA první generace se začal vyrábět v roce 1998. Výroba skončila na přelomu roku 2004. Druhá generace se vyráběla do roku 2010. Foto: Langrová

„Baví nás jeho netradiční nadčasový design. Přední i zadní řada sedadel nabízí tři sedačky. Automobil není dlouhý ani čtyři metry, což znamená, že je kratší než Fabie, byť prostor nabízí nesrovnatelný. Parkování v městském provozu je ideální. Příznivci prostorného Fiatu se scházejí několikrát do roka a celý rok spolu komunikují přes web, emaily a diskuzní fora. Klub založili v srpnu 2006. „V současné době máme registrovaných devadesát aut. Největšího srazu se účastnilo opravdu devadesát automobilů, což je zhruba 280 lidí. Tohle rodinné auto, takže dvě, tři, čtyři děti je standard," vysvětlil předseda klubu Václav Burger.

FIAT MULTIPLA první generace se začal vyrábět v roce 1998. Výroba skončila na přelomu roku 2004. Druhá generace se vyráběla do roku 2010.

Fiatu Multipla se vyráběly dva typy. Ten starší se začal vyrábět v roce 1998. Výroba skončila na přelomu roku 2004. Poté prošel vůz faceliftem, Změnila se jeho typická karosérie se světly nahoře. Nový typ se vyráběl od roku 2004 do roku 2010. Poté se licence prodala do Číny.

„Fiat Multipla je láska na druhý pohled, ale na celý život. Začínáme mít dilema, protože vlastníme čtrnáct let stará auta. Mají nalítáno od dvě stě do půl milionu najetých kilometrů. Nejsou to automobily, které máme naleštěné doma v garáži, ale používáme je v každodenním životě. Není náhradní auto. Multipla má spoustu výhod, které jiná auta nenabízí ani v příplatku," doplnil Václav Burger.

Vlastnictví Fiatu Multipla je prý srdeční záležitostí, a to zejména kvůli netradičnímu vzhledu. „Proto jsme se rozhodli toto kontroverzní autíčko zachovat i pro budoucí generace. Pro mnoho lidí je Multipla jen ošklivé auto, ovšem jen majitelé ví, jak předčí některá jiná auta svou praktičností," vyzdvihuje vůz předseda klubu.

Vzhledem k tomu, že tento automobil není příliš rozšířený, každá rada, kterou členové mohou v klubu získat, je drahá. Navzájem si vyměňujeme zkušenosti s opravami a úpravami. I tato skutečnost je hnacím motorem pro rozšiřování Fiat Multipla klubu ČR.


Autor: Hana Langrová

19.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Modrý pes v Indii.

VIDEO: V Indii zmodrali psi. Důvodem je průmyslový odpad v řece

Rozsáhlé požáry v Chorvatsku.
1 7

Chorvatsko sužují požáry, v některých oblastech vybuchly staré miny

AKTUALIZOVÁNO

USA uvalily nové sankce na čínské i ruské firmy, za podporu KLDR

Desítky čínských a ruských subjektů budou zatíženy novými sankcemi, které na ně uvalily Spojené státy. Důvodem je jejich „podpora“ Severní Koreje. Konkrétně jejího jaderného programu, proti kterému USA dlouhodobě vystupují. Sankce se mají týkat jak firem, tak i jednotlivců.

Rozpočet není schopen pokrýt růst platů, říká Pilný

Návrh státního rozpočtu na rok 2018 za současné situace není schopen pokrýt požadavky na zvyšování platů ve státní správě. Ministerstvo financí přitom díky dobrému vývoji ekonomiky a výběru daní navýšilo příjmy rozpočtu proti květnovému návrhu o deset miliard korun. Novinářům to dnes řekl ministr financí Ivan Pilný.

Podvodníci tahají z lidí peníze přes sbírky

Na Berounsku řádí party podvodníků. Na důvěřivé lidi si vymýšlejí různé záminky, aby je okradli o peníze. Někdy se ani neštítí toho, schovávat se za charitativní sbírky.  

Tuny drahocenného lithia chtějí brát z úpatí hory. Už za čtyři roky

Těžba vzácného kovu lithia na hoře Cínovci v Krušných Horách by mohla začít v roce 2021. V plánu to má alespoň česká firma Geomet, která zde provádí průzkumy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení