VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejošklivější auto? Pro fajnšmekry nikoli

Liberec - Šestimístný Fiat Multipla považuje mnoho Čechů za vůbec nejošklivější auto. Najdou se ale i opačné názory. Fanoušci tohoto vozu uspořádali v ruprechtickém autocampu třídenní sraz, na kterém se konaly spanilá jízda, akce pro děti a výlety.

19.5.2014
SDÍLEJ:

FIAT MULTIPLA první generace se začal vyrábět v roce 1998. Výroba skončila na přelomu roku 2004. Druhá generace se vyráběla do roku 2010. Foto: Langrová

„Baví nás jeho netradiční nadčasový design. Přední i zadní řada sedadel nabízí tři sedačky. Automobil není dlouhý ani čtyři metry, což znamená, že je kratší než Fabie, byť prostor nabízí nesrovnatelný. Parkování v městském provozu je ideální. Příznivci prostorného Fiatu se scházejí několikrát do roka a celý rok spolu komunikují přes web, emaily a diskuzní fora. Klub založili v srpnu 2006. „V současné době máme registrovaných devadesát aut. Největšího srazu se účastnilo opravdu devadesát automobilů, což je zhruba 280 lidí. Tohle rodinné auto, takže dvě, tři, čtyři děti je standard," vysvětlil předseda klubu Václav Burger.

FIAT MULTIPLA první generace se začal vyrábět v roce 1998. Výroba skončila na přelomu roku 2004. Druhá generace se vyráběla do roku 2010.

Fiatu Multipla se vyráběly dva typy. Ten starší se začal vyrábět v roce 1998. Výroba skončila na přelomu roku 2004. Poté prošel vůz faceliftem, Změnila se jeho typická karosérie se světly nahoře. Nový typ se vyráběl od roku 2004 do roku 2010. Poté se licence prodala do Číny.

„Fiat Multipla je láska na druhý pohled, ale na celý život. Začínáme mít dilema, protože vlastníme čtrnáct let stará auta. Mají nalítáno od dvě stě do půl milionu najetých kilometrů. Nejsou to automobily, které máme naleštěné doma v garáži, ale používáme je v každodenním životě. Není náhradní auto. Multipla má spoustu výhod, které jiná auta nenabízí ani v příplatku," doplnil Václav Burger.

Vlastnictví Fiatu Multipla je prý srdeční záležitostí, a to zejména kvůli netradičnímu vzhledu. „Proto jsme se rozhodli toto kontroverzní autíčko zachovat i pro budoucí generace. Pro mnoho lidí je Multipla jen ošklivé auto, ovšem jen majitelé ví, jak předčí některá jiná auta svou praktičností," vyzdvihuje vůz předseda klubu.

Vzhledem k tomu, že tento automobil není příliš rozšířený, každá rada, kterou členové mohou v klubu získat, je drahá. Navzájem si vyměňujeme zkušenosti s opravami a úpravami. I tato skutečnost je hnacím motorem pro rozšiřování Fiat Multipla klubu ČR.


Autor: Hana Langrová

19.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nikolas Bady u Okresního soudu v Ústí nad Labem.
6 9

Před lety brutálně znásilnil malého kluka. Nyní Bady u soudu odmítá násilí

Škoda 105 L.
AUTOMIX.CZ
22

Prodejce nabízí auta ze „socíku" v super stavu. Tahle Škoda najela jen 9000 km

Nástěnkový tendr. Slovenským exministrům hrozí trest jako za vraždu

V Bratislavě stanuli před soudem dva bývalí ministři pro podezření z korupce. Hrozí jim tresty jako za vraždu.

Druhá vlna EET: zavírají obchody i trafiky. Na trhy nepřišli žádní stánkaři

Dnes odstartovala druhá vlna EET, která se týká všech malých i velkých obchodníků, včetně stánkařů. Některým provozovnám dokázala pěkně zatopit. Mezi „obětmi" jsou obchody, trafiky nebo tradiční trhy v Domažlicích. Přinášíme vám příběhy z celé republiky

Koalice navrhla vyšší přídavky na děti. Populismus, reagovala opozice

Koalice ve Sněmovně je pro zvýšení přídavků rodinám s dětmi tak, jak se na tom dohodla v únoru. Celkově jim chce přidat čtyři miliardy korun. Zvýšení, které dnes předložil předseda poslanců ČSSD Roman Sklenák, počítá se zvýšením dětských přídavků i slevy na dani za první dítě. Opozice to označila za předvolební populismus, návrhy prý mohla vláda předložit dříve.

Rozbořil: Babiš ze mě udělal démona. Koštův konec byl plán

Bývalý hejtman Olomouckého kraje Jiří Rozbořil (ČSSD) se domnívá, že současné změny ve vedení regionu mají kořeny až u předloňské kauzy Vidkun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies