VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Oprava jak z Kocourkova. I po opravě tratě budou vlaky jezdit krokem

Hrádek nad Nisou - Uvolněné šrouby, prohnilé pražce. Železniční úsek mezi Hrádkem a Žitavou je už pověstný svým žalostným stavem.

30.11.2015
SDÍLEJ:

Železnice. Ilustrační snímek.Foto: DENÍK

„Vegetace tam prorůstá i místy, kde měly být pražce. Ty jsou úplně shnilé. Upevňovadla neplní svoji funkci," popisuje expert ČD Jindřich Berounský. Tři kilometry přes Polsko tak brzdí plynulý provoz. Zatímco z Liberce do Hrádku mohou vlaky jezdit 100 km v hodině, přes Polsko do Žitavy smí jezdit jen 20 km. Na trati teď sice probíhají opravy, důvod k radosti ale nepřináší.

Oprava neoprava

„Poláci začali trať opravovat, jenže je to taková oprava neoprava. Až výluka skončí, vše se vrátí do stavu na začátku podzimu. To znamená, že vlaky už tam nebudou jezdit současných 20 kilometrů v hodině, ale 30 kilometrů. Vůbec mi to nepřijde normální. Místo toho, aby ten úsek opravili tak, aby se po něm dalo normálně jezdit a vlaky se tam nemusely ploužit, tak udělají jen kosmetické úpravy. Je to úlet, jinak se to nazvat nedá," nebere si servítky starosta Hrádku Josef Horinka. Podobně to vidí i někteří cestující, jako například Marek Dočekal. „Myslel jsem, že opravy, které tam teď probíhají, konečně přivedou tu trať do 21. století. Nechápu, co se tam tedy opravuje, když se rychlost vrátí zase na těch 30 km v hodině."

Podle společnosti Korid, která koordinuje dopravu v Libereckém kraji, je ale i drobná oprava úspěch. „Pro nás je opravdu rozdíl, jestli vlaky jezdí 20 nebo 30 kilometrů v hodině. Jízdní řády jsou totiž nastaveny na tu třicetikilometrovou rychlost, a když teď musely vlaky jezdit přes Polsko 20, tak nabíraly zpoždění," vysvětluje Otto Pospíšil. Pokud by teď Poláci nevyměnili nejvíc prohnilé pražce, celá trať by se musela brzy zavřít. „To by byla velká rána. Pak by to znamenalo, že se nám rozpadnou všechny přepravní vazby směrem do Německa," zmínil už před časem ředitel Koridu Jiří Hruboň.

Polská strana stále neuvedla, kdy a zda vůbec k celkové rekonstrukci tratě přistoupí. Moc času přitom nezbývá. Do tří let má totiž skončit modernizace klíčové tratě z Berlína do Mnichova a bez rekonstrukce tří kilometrů přes polské území přestanou české vlaky na německé spoje v Žitavě navazovat.

Autor: Jana Pavlíčková

30.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Asi pětasedmdesát zaměstnanců firmy Bauhaus protestovalo proti pomalému rozhodování soudu.
AKTUALIZUJEME
12

Bauhaus stojí neoprávněně. Inspektor nejednal s vlastníky pozemků

Dva muže zavalila zemina v Zahořanech nedaleko Vranova u Čerčan. Na místě jsou hasiči a policisté.
14

Zemina zasypala dva dělníky, nehodu nepřežili

Sedm milionů dolarů za horu ledu plnou zlata a ropy

/INFOGRAFIKA/- Rusové dnes nová území obsazují. Bývaly doby, kdy se jich zbavovali. Před 150 lety prodali Aljašku Spojeným státům.

AKTUALIZOVÁNO

Rusnok: Konec intervencí může nastat prakticky kdykoli

/ANKETA/- Konec režimu devizových intervencí může nastat kdykoliv po konci tzv. tvrdého závazku, tedy od dubna, řekl dnes guvernér ČNB Jiří Rusnok. Zároveň upozornil, že centrální banka již nebude zveřejňovat možné scénáře načasování konce kurzového závazku.

Záplavy v Austrálii: evakuují 40 tisíc lidí

Australské úřady dnes nařídily evakuaci zhruba 40 tisíc lidí z nízko položených oblastí států Nový Jižní Wales a Queensland, kterým v důsledku cyklonu Debbie hrozí záplavy. V Queenslandu bylo dnes preventivně uzavřeno přes 2000 škol a 1200 školek. Cyklon, který na queenslandské pobřeží udeřil v úterý, také způsobil rozsáhlé výpadky elektrického proudu. Bez elektřiny zůstává kolem 61 tisíc domácností.

Divoké ráno na dálnici D1: nehoda auta s kamionem i hořící motor

Nehoda osobního auta a kamionu zkomplikovala cestu do práce řidičům jedoucím ve čtvrtek ráno po dálnici D1 ve směru z Vyškova na Brno. Kvůli střetu dvou aut byla dálnice u obce Luleč na Vyškovsku na čas uzavřená a tvořily se kolony.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies