VYBERTE SI REGION

Oprava Máje vrcholí. První turisty začne vozit do začátku prázdnin

Doksy - Práce na rekonstrukci výletní lodi Máchova jezera Máj vrcholí. Do konce června by největší plavidlo flotily společnosti Regata, která v Doksech provozuje lodní dopravu, mělo vyjet na okružní plavbu s turisty.

20.6.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
6 fotografií
Také kapitánský můstek září novotou.

Také kapitánský můstek září novotou.Foto: Zdeněk Kraus

Práce na rekonstrukci výletní lodi Máchova jezera Máj vrcholí. Do konce června by největší plavidlo flotily společnosti Regata, která v Doksech provozuje lodní dopravu, mělo vyjet na okružní plavbu s turisty.

Je to menší zdržení oproti původním plánům, na začátku prací se mluvilo o polovině června. Zatím tak turisty po jezeře vozí jen menší Racek.

„Doufám, že do konce června vyjedeme, přesně to ovšem říci nedokážu," řekl Deníku ředitel Regaty Vladimír Reichert.

Do dokského přístavu podle něj dorazí už příští týden kontroloři, kteří prověří technický stav lodě vyrobené roku 1959 v loděnici Štěchovice speciálně pro Máchovo jezero. „Vyzkouší, zda všechno funguje, jak má. Nebude to žádná sranda, věřím ale, že bez problémů projdeme," podotkl Reichert.

Už nyní je Máj ve svém kotvišti k vidění v celé kráse. Horní paluba je osazená dřevěnými lavicemi a sedačkami, dolní krytá paluba je potažena novými koberci a čeká se jen na montáž sedaček a stolů. „Sedačky jsme zachovali, jen dostanou oproti těm starým textilní čalounění," dodal Vladimír Reichert. Stolky podle něj budou kovové s dřevěnou deskou.

Dřevo vůbec interiéru dominuje. Z horní paluby zavede žíznivého turistu k dřevěnému baru dřevěné schodiště. Za dřevěnými dveřmi s klasickým kulatým oknem pak mohou milovníci techniky najít prosklenou strojovnu, v níž budou pracovat dva původní zrenovované motory LIAZ M634. Okna pak dostala nový hliníkový rám.

Oprava Máje trvá od podzimu 2013, kdy se dostal na břeh poprvé od svého spuštění na vodu Máchova jezera v roce 1959. Na vodě vydržel tak dlouho jen proto, že se jezero pravidelně vypouští a řadu oprav na lodi bylo možné dělat v době, kdy hladina výrazně klesla. Za rozsáhlou opravu lodě Regata zapltaí přes pět milionů korun.

Autor: Zdeněk Kraus

20.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Švýcaři otevírají nejdelší tunel světa

Historický moment. V neděli 11. prosince 2016 se pro pravidelný provoz otevře Gotthardský železniční tunel. V jeho případě se podařilo něco neskutečného – stavitelé dodrželi rozpočet schválený už na počátku 90. let.

Spisovatel Jiří Stránský: Škoda každého dobrého slova, které se neřeklo

Praha /ROZHOVOR/ - Autorem oblíbených dětských knih O dešťovém kameni, Povídačky pro moje slunce nebo Perlorodky je spisovatel a scénárista Jiří Stránský (85). Čtenáři a diváci jej přitom znají více jako autora filmů Zdivočelé země, Bumerangu či Štěstí, zachycujících atmosféru komunistického režimu a života politických vězňů v kriminálech a lágrech. „Slíbil jsem ve vězení básníkovi Honzovi Zahradníčkovi, že podám svědectví o lidech, kteří s námi seděli," říká Jiří Stránský, který připravuje další tři scénáře, povídkové knížky a prozrazuje, že brzo vyjde kniha Doktor vězeňských věd, kterou napsali s novinářkou Renatou Kalenskou.

Starosta Pískové Lhoty na Nymbursku byl obviněn z rozkrádání obecních peněz

Písková Lhota /FOTOGALERIE/ - Zpronevěra a zneužití pravomoci úřední osoby. To jsou dva trestné činy, z nichž policie obvinila šestačtyřicetiletého starostu Pískové Lhoty na Nymbursku Radovana Staňka. Obecní peníze měl rozkrádat ve spolupráci s účetní obce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies