VYBERTE SI REGION

Pihel volá o pomoc. Lidi vyděsil boom kamionů na „silnici smrti“

Pihel - Najděte řešení pro Novoborsko, vyzývá vedení kraje sdružení Čáp z Pihelu.

23.2.2015
SDÍLEJ:

Na silnici z České Lípy do Nového Boru jsou dopravní nehody téměř na denním pořádku.Foto: Deník/Petr Kořínek

Probuďte se a začněte bojovat za Novoborsko. Potřebujeme pomoc! I tak se dá vyložit výzva, kterou nyní v únoru zaslalo občanské sdružení Čáp z Pihelu krajskému radnímu pro dopravu Vladimíru Mastníkovi.

Lidi z Pihelu děsí představa, jak se vyvine situace, pokud se na silnici I/9 do úseku mezi Českou Lípou a Novým Borem přesune tranzitní doprava, vyhnaná nočním zákazem průjezdu mezi Českou Lípou a Děčínem.

„Je pro nás stěží představitelné, že by se intenzita silničního provozu na silnici I/9 mezi Českou Lípou a Novým Borem ještě zvýšila, už v současné době je pohyb po této silnici životu nebezpečný všem účastníkům silničního provozu," píše v dopise pro vedení Libereckého kraje Daniel Nerad, předseda občanského sdružení Čáp.

Sdružení žádá za obyvatele Pihelu, aby se Liberecký kraj začal dopravní situací na Novoborsku zabývat a přišel s návrhem, jak postupovat, aby se situace nezhoršovala. „Uvědomujeme si komplikovanost řešení této situace, ale zvýšení kamionové dopravy v tomto úseku silnice I/9 považujeme za nepřijatelné," vysvětlil v listu Daniel Nerad.

Zároveň připomněl, že silnice I/9 významně ovlivňuje nejen životy obyvatel Pihelu (i sousedních Bukovan), ale týká se i velké části Novoborska. „Silnice I/9 je páteřní dopravní cestou nejenom Novoborska, ale celého okresu Česká Lípa a patří ke komunikacím s největší hustotou provozu a zároveň k nejméně bezpečným silnicím I. třídy v ČR," píše se v dopise občanského sdružení Čáp.

Deníku se v pátek krajského radního pro dopravu Vladimíra Mastníka nepodařilo kontaktovat. Radní už dříve vysvětloval, že Liberecký kraj vnímá noční vykázání kamionů od Ploučnice jako test. „Je to řešení na zkoušku. Po určité době ho a jeho důsledky vyhodnotíme a rozhodneme se, jak dál," vysvětloval radní.

Pihel i celé Novoborsko v tuto chvíli zřejmě doplácí na defenzivní taktiku, kterou při jednání o kamionech u Ploučnice zvolil Liberecký kraj. Ten rozhodování v celé věci přenechal sousednímu Ústeckému kraji (ačkoli nejhorší dopady na obyvatele budou evidentně na území Libereckého kraje) a navíc obcím na Novoborsku sebral jakoukoliv možnost do řízení o zákazu kamionů zasáhnout, když souhlasil, že účastníky řízení budou pouze obce na trase silnice II/262.

Paradoxní je, že právě tato rozhodnutí prezentoval v září 2014 tehdejší předseda svazku obcí Novoborsko a dnešní senátor Jiří Vosecký na breefingu ve Stružnici za velké vítězství.

Autor: Michael Polák

23.2.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

předseda představenstva OSA Roman Strejček
7

OSA utřela nos. Poplatky o 50 procent neporostou

Automatické sněhové řetězy Gecko.

VIDEO: Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Déčko může mít ze začátku jen dvě stanice. Sousedící

Praha /INFOGRAFIKA/ - Problémy s výkupem pozemků komplikují stavbu metra D. Dopravní podnik nyní vypracovává analýzu, v jakém pořadí by se měly stanice trasy budovat. V úvahu přichází i varianty, které nepočítají s tím, že by vozy z počátku jezdily až do Písnice.

AKTUALIZOVÁNO

V Itálii havaroval autobus s maďarskými školáky. Zemřelo 16 lidí

Páteční nehodu autobusu, který převážel maďarské školáky, nepřežilo 16 lidí. Autobus havaroval u italské Verony. Informovala o tom dnes italská záchranná služba, která původně hovořila o sedmi mrtvých. Autobus začal hořet na výjezdu z dálnice.

Ze zavaleného hotelu v Itálii vytáhli další čtyři živé lidi

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé lidi, což zvyšuje počet zachráněných na devět. Informovala o tom dnes italská záchranná služba. Pět lidí bylo vyproštěno už v pátek. Lavina na hotel, v němž bylo kolem 30 lidí, spadla ve středu krátce po zemětřesení, které zasáhlo střední Itálii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies