VYBERTE SI REGION

Na Liberecku se dva úseky silnic změní na dálnice

Liberecký kraj – Převést část rychlostních silnic na dálnice hodlá příští rok Ministerstvo dopravy. Na Liberecku se změna dotkne dvou úseků – z Liberce do Bílého Kostela a trasy Kunratice – Liberec. V praxi to bude vypadat tak, že v dotčených místech se zvedne maximální povolená rychlost až na 110 km/h.

17.8.2012 1
SDÍLEJ:

Rychlostní silnice na Turnov. Foto: Deník / Petr Šimr

„Nové pojetí rychlostní silnice přispěje ke zvýšení srozumitelnosti a přehlednosti české dálniční sítě v očích domácích i zahraničních řidičů. Navrhovaným administrativním převodem vybraných rychlostních silnic do dálniční sítě dojde ke zvýšení počtu km dálnic na našem území o cca 300 kilometrů," stojí ve zprávě ministerstva.

Řidiči navrhovanou změnu vítají, upozorňují ovšem, že je pouze administrativní. Na zmíněných úsecích totiž dnes devadesátkou jezdí jen málokdo.

„Ony to vlastně dálnice jsou, jenom papírově jim neodpovídají. Devadesátka je tam málo a většina řidičů to ví a trošku tam šlápne na plyn. Koneckonců jsou tam místy čtyři pruhy a žádné křížení, takže se to mělo změnit už dávno," hodnotí silnici na Hrádek nad Nisou majitel liberecké autoškoly Jan Hanzl.

Stejný názor má i Liberecký kraj, jehož radní pro dopravu Martin Sepp (ČSSD) změnu vítá. „Tam už dnes s ohledem na čtyřpruh málokdo devadesátku dodržuje, všechna křížení jsou mimoúrovňová, takže by zvýšení nemělo představovat riziko pro bezpečnost provozu," míní Sepp a dodává, že by se výhledově mohla vyšší rychlost povolit i na dalších místech kraje, například úsecích Chrastava – Nový Bor – hranice kraje, Nový Bor – Česká Lípa – Jestřebí a Jestřebí – Doksy – hranice kraje .

Radost z převedení rychlostních silnic na dálnice ale řidičům kalí skutečnost, že v rámci „narovnání" rychlostí po celé délce, by se měla povolená rychlost na silnici I/35 v úseku Liberec – Turnov snížit ze 130 na 110 kilometrů v hodině. Kraj sice argumentuje, že stavební parametry silnice zde stotřicítku neumožňují, řidiči tudy jezdící, ale povolenou rychlost jen neradi respektují.

„Stačí se tu projet a uvidíte, že 110 km/h je strašně málo. Konkrétně rovný, přehledný pětikilometrový úsek od konce Paceřického kopce k Turnovu je vhodný pro rychlejší jízdu a cokoliv pod 130 je šikanózní," nebere si servítky Lukáš Blažek, dispečer dopravní firmy sídlící v Liberci.

Podobného názoru jsou i odborníci, například instruktor bezpečné jízdy na autodromu v Sosnové Jan Peškař tvrdí, že vyšší rychlost může být někdy lepší, než příliš nízká.

„Rychlost sama o sobě není nebezpečná. Chybu vždy udělá řidič, tím že špatně reaguje na nastalou situaci. Zmíněný úsek silnice nemám najezděn, ale myslím si, že paušální snižování rychlosti není ta správná cesta," řekl Deníku instruktor.

Ministerstvo dopravy chce každý úsek silnice přehodnotit zvlášť, je tedy možné, že nakonec ke snížení rychlosti v úseku Liberec – Turnov nedojde nebo snížení nebude tak razantní. Pilotním projektem by se už na podzim tohoto roku měla stát komunikace mezi Hradcem Králové a Pardubicemi.

Autor: Tomáš Lánský

17.8.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Česko chystá nové spalovny. Zbytečně, tvrdí ekologové

Ochránci přírody se obávají, že za patnáct let bychom museli odpady do spaloven dovážet.

Stomatolog Roman Šmucler: Máme rekordní počet zubařů

Celorepublikovým problémem je nedostatek zubařů v regionech, Příbramsko nevyjímaje. Ačkoliv řada obcí nabízí i začínajícím lékařům vybavené ordinace i byty, ne vždy se to jeví jako dostatečně lákavá nabídka. Jakým způsobem chce situaci řešit nedávno zvolený prezident České stomatologické komory Roman Šmucler?

Vysmívaný uklízeč z Rijádu získal po kampani na netu šperky

Rijád - Bangladéšský uklízeč ze saúdskoarabské metropole Rijádu, jemuž se na sociálních sítích vysmívali za to, jak na fotografii zírá do výlohy klenotnictví, po internetové kampani na jeho podporu získal sadu zlatých šperků. Lidé mu také přislíbili tisíce rijálů, informovala televizní stanice CNN.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies