VYBERTE SI REGION

Regionální doprava v Libereckém kraji od července zdraží

Liberec – Cestování regionálními vlaky a autobusy v Libereckém kraji od července zdraží. Ceny vzrostou v průměru o pět procent, víc dopadne zdražení na kratší vzdálenosti. Bude to ale jen o korunu či dvě v jednotlivých tarifních pásmech, řekl novinářům krajský radní pro dopravu Vladimír Mastník (Starostové pro Liberecký kraj).

8.5.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Karel Rozehnal

Od příštího roku zaplatí víc i senioři nad 70 let, zdraží také předplatné na tramvajové trati Liberec – Jablonec nad Nisou.

Ceny regionální dopravy se v Libereckém kraji zvyšovaly naposledy na začátku loňského roku. Jízdné tehdy zdražilo v průměru o devět procent, dotklo se to ale jen papírových jízdenek. Cestující s krajskou elektronickou kartou Opuscard platili dál stejné jízdné jako v roce 2009, kdy byl v Libereckém kraji integrovaný systém dopravy IDOL zaveden. Nové zdražení od letošního 1. července se ale dotkne všech cestujících. Důvodem jsou rostoucí náklady na dopravu.

Od příštího roku navíc znovu zdraží jízdné i pro seniory nad 70 let. Ti mají v Libereckém kraji možnost zdarma jezdit regionálními vlaky i autobusy s takzvaným seniorpasem. Ještě loni stál stokorunu, letos už za něj platí dvojnásobek. Od ledna 2014 bude stát 500 korun. „I za tu cenu se to seniorům vyplatí," řekl Mastník. Běžný cestující by za podobnou jízdenku pro celý kraj zaplatil 10.000 korun. Jen letos doplácí podle Mastníka kraj na seniorpasy kolem osmi milionů korun.

Dražší bude také předplatné pro studenty a seniory nad 65 let na tramvajové trati z Liberce do Jablonce nad Nisou. „Předplatné v tramvaji je výrazně levnější než pro autobus a vlak a my to chceme postupně sjednotit, předplatné na tramvaj se proto zvýší na 430 korun," řekl Mastník. Dnes stojí měsíční předplatné na tramvaj 300 korun, za autobus a vlak ale studenti zaplatí 530 korun, což je podle Mastníka v integrovaném systému určitá disproporce.

Liberecký kraj se dlouhodobě snaží ceny jízdného ve veřejné dopravě nezvyšovat. Kraj také objednává každoročně veřejnou dopravu ve zhruba stabilním rozsahu – autobusoví dopravci najezdí zhruba 12 milionů kilometrů, dopravci na železnici téměř čtyři miliony kilometrů a další milion naježděných kilometrů představuje tramvajové spojení mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou. Na zajištění veřejné dopravy dá letos kraj přes půl miliardy korun, z toho 24 milionů korun daly obce.

Autor: ČTK

8.5.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Americký velvyslanec Andrew Schapiro
18 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
18 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies