VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Regionální doprava v Libereckém kraji od července zdraží

Liberec – Cestování regionálními vlaky a autobusy v Libereckém kraji od července zdraží. Ceny vzrostou v průměru o pět procent, víc dopadne zdražení na kratší vzdálenosti. Bude to ale jen o korunu či dvě v jednotlivých tarifních pásmech, řekl novinářům krajský radní pro dopravu Vladimír Mastník (Starostové pro Liberecký kraj).

8.5.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Karel Rozehnal

Od příštího roku zaplatí víc i senioři nad 70 let, zdraží také předplatné na tramvajové trati Liberec – Jablonec nad Nisou.

Ceny regionální dopravy se v Libereckém kraji zvyšovaly naposledy na začátku loňského roku. Jízdné tehdy zdražilo v průměru o devět procent, dotklo se to ale jen papírových jízdenek. Cestující s krajskou elektronickou kartou Opuscard platili dál stejné jízdné jako v roce 2009, kdy byl v Libereckém kraji integrovaný systém dopravy IDOL zaveden. Nové zdražení od letošního 1. července se ale dotkne všech cestujících. Důvodem jsou rostoucí náklady na dopravu.

Od příštího roku navíc znovu zdraží jízdné i pro seniory nad 70 let. Ti mají v Libereckém kraji možnost zdarma jezdit regionálními vlaky i autobusy s takzvaným seniorpasem. Ještě loni stál stokorunu, letos už za něj platí dvojnásobek. Od ledna 2014 bude stát 500 korun. „I za tu cenu se to seniorům vyplatí," řekl Mastník. Běžný cestující by za podobnou jízdenku pro celý kraj zaplatil 10.000 korun. Jen letos doplácí podle Mastníka kraj na seniorpasy kolem osmi milionů korun.

Dražší bude také předplatné pro studenty a seniory nad 65 let na tramvajové trati z Liberce do Jablonce nad Nisou. „Předplatné v tramvaji je výrazně levnější než pro autobus a vlak a my to chceme postupně sjednotit, předplatné na tramvaj se proto zvýší na 430 korun," řekl Mastník. Dnes stojí měsíční předplatné na tramvaj 300 korun, za autobus a vlak ale studenti zaplatí 530 korun, což je podle Mastníka v integrovaném systému určitá disproporce.

Liberecký kraj se dlouhodobě snaží ceny jízdného ve veřejné dopravě nezvyšovat. Kraj také objednává každoročně veřejnou dopravu ve zhruba stabilním rozsahu – autobusoví dopravci najezdí zhruba 12 milionů kilometrů, dopravci na železnici téměř čtyři miliony kilometrů a další milion naježděných kilometrů představuje tramvajové spojení mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou. Na zajištění veřejné dopravy dá letos kraj přes půl miliardy korun, z toho 24 milionů korun daly obce.

Autor: ČTK

8.5.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Zdeňka Procházková.
4 6

Děti na internetu prodávají své nahé fotky a nabízí i sex, říká policistka

Ilustrační foto.
8

Účet koaličních náletů na Islámský stát: za tři roky zemřelo už 352 civilistů

Hokejisté padli s Ruskem po nájezdech. Přesto budějovický turnaj ovládli

Ve svém závěrečném vystoupení na Carlson Hockey Games prohráli hokejisté České republiky bez svých největších hvězd s Ruskem 3:4 po samostatných nájezdech, i tak potvrdili prvenství v turnaji.

AKTUALIZOVÁNO

Finanční zpráva prověřuje v Agrofertu nezdaněné Babišovy dluhopisy

Specializovaný finanční úřad si vyžádal od společnosti Agrofert podklady k veškerým dluhopisům, které firma vydala, řekl mluvčí podniku Karel Hanzelka. Prověřuje tak i dluhopisy, které od firmy koupil ministr financí Andrej Babiš (ANO).

Ukrajina zahájila stavbu obří hráze. Na Krym dál nepoteče voda

Úřady Chersonské oblasti na Ukrajině zahájily stavbu velké hráze, která by měla uzavřít přítok vody z Donu dál do Severokrymského kanálu a dál na Krym, který byl po volbách v roce 2014 připojen k Rusku. Kvůli okupaci této oblasti byly proti Rusku zavedeny ekonomické sankce.

Glyfosát? Povolujeme jej, sdělila Unie. Zemědělce to potěšilo

Herbicidní látka glyfosát, která se používá například na hubení plevele, není rakovinotvorná a zemědělci ji mohou dál používat. Definitivně to potvrdila Evropská agentura pro chemické látky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies