VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Uberte plyn, radí řidičům kampaň

Liberecký kraj - „Uber plyn!“ Dobře si toto heslo zapamatujte, v příštích 10 měsících se s ním setkáte na billboardech, v rádiu, novinách a na internetu. Liberecký kraj totiž rozjíždí stejnojmennou kampaň, jejímž prostřednictvím chce přesvědčit zejména mladé řidiče k bezpečnější jízdě.

1.3.2012
SDÍLEJ:

Smrtelná nehoda z konce letošního února u Kamenického Šenova. Kraj si od nové kampaně slibuje zlepšení bezpečnostní situace.Foto: Deník / Vít Černý

Kampaň Uber plyn! již několik let běží úspěšně v Německu. Zde se pozitivně promítla do statistik dopravní nehodovosti. Kraj se zde inspiroval. Vyčlení na ni 3 miliony korun ročně.

„Slibujeme si, že kampaň významně sníží počty dopravních nehod a ovlivní přístup řidičů k odpovědnosti za volantem,“ říká náměstek hejtmana pro resort dopravy Martin Sepp (ČSSD). Kampaň má podle jeho slov změnit celospolečenskou toleranci rychlé jízdy, která by podle Seppa neměla být úsměvnou součástí historek, ale odsouzeníhodné chování, které nebude tolerováno.

Na konci roku 2012 kraj vyhodnotí výsledky kampaně a rozhodne se, jestli v ní bude pokračovat.

V Německu se tak rozhodli hned několik let po sobě. 71 % lidí zde motivovala k bezpečnější jízdě.

Nepřiměřená rychlost, kterou se tvůrci kampaně zaštiťují, prý způsobila v kraji za pět let nazpět 152 úmrtí. „Co je to nepřiměřená rychlost se nedá jednoznačně říct. U někoho může být 20 km/h hodně, u jiného zase 70 km/h málo. Je to tedy velmi relativní rychlost,“ připouští ředitel liberecké záchranky Stanislav Mackovík.

Podobně to vidí i motoristé přispívající na blogový server www.dfens-cz.com, kde se nespokojení řidiči sdružují. Sám autor webu zde argumentuje například tím, že na 52% německé dálniční sítě neplatí žádný rychlostní limit, přesto patří k nejbezpečnějším v Evropě.

„Zde si řidiči vytvořili vlastní a velmi bezpečný standard jako kompromis mezi mobilitou a bezpečností. Sami si stanovují rychlostní limity správněji nežli úředník za stolem stovky kilometrů daleko,“ kritizuje D FENS rychlostní limity na českých silnicích.

Uber plyn!, ale vyvolává bouřlivé reakce i u řidičů, kteří se s kampaní setkali v sousedním Německu. Někteří z těch, které Deník oslovil, míní, že kraj jen zbytečně supluje roli, již mají plnit autoškoly.

„Ubrat plyn se nemusí vždy vyplatit. Pomalu jedoucí auto je na dálnici mnohem nebezpečnější, neboť nutí k riskantnímu předjíždění,“ soudí řidič z povolání Michal Kratochvíl z České Lípy.

Autor: Tomáš Lánský

1.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Pobyty pro astmatiky. Podle kontroly pojišťovna chybovala

Ilustrační foto
10

Údajná vražda v boleslavské nemocnici. Ošetřovatelka tu měla zabít pacienta

Babiš přeplněnou aulu zaujal, ale vysloužil si i dotazy 'na tělo'

„Evropa je ve velké krizi a je v situaci, kdy ani sama neví, co se stane," řekl ve čtvrtek studentům Univerzity Hradec Králové ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš, který odpoledne předstoupil před zaplněnu aulu s přednáškou o zahraniční politice.

Jak to vidí Antonio Tajani: Zůstaňme spolu

Právě oslavujeme 60 nejlepších let v historii svobodné Evropy. Zítra si připomeneme výročí podpisu Římských smluv, které jsou jedním ze základů evropské integrace.

AKTUALIZOVÁNO

Úkoly pro ministra Havlíčka: zlevnit volání a řešit OKD

Na místo odvolaného Jana Mládka navrhl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) do funkce ministra průmyslu a obchodu svého spolustraníka Jiřího Havlíčka (40). Dosud byl na ministerstvu náměstkem. Teď záleží na prezidentovi Miloši Zemanovi, zda jej jmenuje. Sobotka předpokládá, že se Zeman s Havlíčkem nejprve sejde. Jmenování poté očekává během několika dní.

Úřady pozastavily činnost jehovistům v Rusku, chtějí je zakázat

Ruské ministerstvo spravedlnosti pozastavilo činnost náboženské společnosti Svědkové Jehovovi v celé zemi a požádalo soud, aby zakázal tuto organizaci jako extremistickou. Oznámila to ruská média. Nejvyšší soud má přijmout konečné rozhodnutí o zákazu 5. dubna.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies