VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Uberte plyn, radí řidičům kampaň

Liberecký kraj - „Uber plyn!“ Dobře si toto heslo zapamatujte, v příštích 10 měsících se s ním setkáte na billboardech, v rádiu, novinách a na internetu. Liberecký kraj totiž rozjíždí stejnojmennou kampaň, jejímž prostřednictvím chce přesvědčit zejména mladé řidiče k bezpečnější jízdě.

1.3.2012
SDÍLEJ:

Smrtelná nehoda z konce letošního února u Kamenického Šenova. Kraj si od nové kampaně slibuje zlepšení bezpečnostní situace.Foto: Deník / Vít Černý

Kampaň Uber plyn! již několik let běží úspěšně v Německu. Zde se pozitivně promítla do statistik dopravní nehodovosti. Kraj se zde inspiroval. Vyčlení na ni 3 miliony korun ročně.

„Slibujeme si, že kampaň významně sníží počty dopravních nehod a ovlivní přístup řidičů k odpovědnosti za volantem,“ říká náměstek hejtmana pro resort dopravy Martin Sepp (ČSSD). Kampaň má podle jeho slov změnit celospolečenskou toleranci rychlé jízdy, která by podle Seppa neměla být úsměvnou součástí historek, ale odsouzeníhodné chování, které nebude tolerováno.

Na konci roku 2012 kraj vyhodnotí výsledky kampaně a rozhodne se, jestli v ní bude pokračovat.

V Německu se tak rozhodli hned několik let po sobě. 71 % lidí zde motivovala k bezpečnější jízdě.

Nepřiměřená rychlost, kterou se tvůrci kampaně zaštiťují, prý způsobila v kraji za pět let nazpět 152 úmrtí. „Co je to nepřiměřená rychlost se nedá jednoznačně říct. U někoho může být 20 km/h hodně, u jiného zase 70 km/h málo. Je to tedy velmi relativní rychlost,“ připouští ředitel liberecké záchranky Stanislav Mackovík.

Podobně to vidí i motoristé přispívající na blogový server www.dfens-cz.com, kde se nespokojení řidiči sdružují. Sám autor webu zde argumentuje například tím, že na 52% německé dálniční sítě neplatí žádný rychlostní limit, přesto patří k nejbezpečnějším v Evropě.

„Zde si řidiči vytvořili vlastní a velmi bezpečný standard jako kompromis mezi mobilitou a bezpečností. Sami si stanovují rychlostní limity správněji nežli úředník za stolem stovky kilometrů daleko,“ kritizuje D FENS rychlostní limity na českých silnicích.

Uber plyn!, ale vyvolává bouřlivé reakce i u řidičů, kteří se s kampaní setkali v sousedním Německu. Někteří z těch, které Deník oslovil, míní, že kraj jen zbytečně supluje roli, již mají plnit autoškoly.

„Ubrat plyn se nemusí vždy vyplatit. Pomalu jedoucí auto je na dálnici mnohem nebezpečnější, neboť nutí k riskantnímu předjíždění,“ soudí řidič z povolání Michal Kratochvíl z České Lípy.

Autor: Tomáš Lánský

1.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš
AKTUALIZOVÁNO
35 10

Volby by vyhrálo ANO před komunisty, ČSSD a ODS ztratily

Petici, kterou sepsal  před dvěma týdny  Jiří Míka z Berouna,  už podepsaly tisíce lidí.
19 20

Pivaři chtějí výjimku ze zákona, sepsali petici

Ostravské moře? Jezero na haldě láká ke koupání

/FOTOGALERIE/ Čistá a teplá voda, žádné řasy a kameny, klid a pohoda. Za tím míří mládež z ostravského obvodu Jih na haldu v Hrabůvce, kde vzniklo po rekultivaci „ostravské moře". Pohyb tady nicméně společnost Vítkovice zapovídá.

Rusové nejvíc milují Stalina, Putin je historická osobnost číslo dva

Miliony mrtvých občanů, které za sebou zanechal diktátor Josif Stalin, nebrání Rusům, aby ho považovali za největší historickou osobnost svých dějin. 

Horáček chce pomoct s podpisy dalším kandidátům. Hilšer je pro, Drahoš proti

Prezidentský kandidát Michal Horáček chce otevřít své mobilní petiční stánky pro sběr podpisů také Marku Hilšerovi a Jiřímu Drahošovi. Věří, že tím přispěje ke zvýšení kvality demokratického prostředí. Ti se v názoru na jeho iniciativu liší. Zatímco Marek Hilšer krok přivítal, tým Jiřího Drahoše je z něj spíše v rozpacích.

Google ustoupil. Nebude číst emaily svých klientů

Společnost Google již dříve uvedla, že skenovala emaily osobních účtů na Gmailu, aby mohla lépe zacílit reklamy. Nyní se však rozhodla od tohoto kroku ustoupit. Reklama sice v emailu zůstane, ale bude založena na nastavitelných preferencích uživateů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies